המאבק רותח: 0:2 למכבי חיפה על נתניה, שאיבדה את הפלייאוף העליון

הירוקים הצליחו להלחיץ את מכבי ת"א לפני הדרבי ורשמו ניצחון נוסף, רוקאביצה בישל למאיר (7) וכבש בעצמו (62). היהלומים, שהיו תלויים בעצמם לפני המשחק, סיימו את העונה הסדירה בפלייאוף התחתון

(גודל טקסט)

מאבק האליפות חי, לוהט ורותח. העונה הסדירה הגיעה הערב (שבת) לסיומה, כאשר מכבי חיפה ניצחה 0:2 את מכבי נתניה לעיני 5,000 צופים באצטדיון סמי עופר. הירוקים רשמו ניצחון שישי בשבעת המחזורים האחרונים והצליחו להלחיץ את מכבי תל אביב לפני הדרבי, אך הנתנייתים הם אולי סיפור המשחק, לאחר שאיבדו סופית את מקומם בפלייאוף העליון.

היהלומים הגיעו להתמודדות כאשר הם תלויים בעצמם. הם ידעו שניצחון מפתיע על הקבוצה של ברק בכר יביא אותם רשמית לשישייה הראשונה, וגם תיקו או הפסד יכל להספיק בהתאם למשחקים של הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים – אך זה לא הספיק, וריימונד אטוולד וחניכיו "יבלו" את לסיום העונה בפלייאוף התחתון. בעצם, אפשר להגיד שלנתניה כבר אין יותר מדי מטרות לעונה זו אחרי שהודחה מהגביע באמצע השבוע האחרון, אך בכל זאת יש לה הרבה מה לקחת צ-2020/21, ובעיקר את הקידום המרשים של השחקנים הצעירים ועצם המאבק על הפלייאוף העליון עד הרגע האחרון.

מכבי חיפה, מבחינתה, עשתה את המוטל עליה למרות שלא הציגה כדורגל גדול הערב. ברק בכר עלה במערך התקפי שכלל את צ'רון שרי, עומר אצילי, דולב חזיזה וניקיטה רוקאביצה, קבוצתו פתחה מצוין וכבר בדקה השביעית עלתה ליתרון משער של רז מאיר אחרי בישול של רוקאביצה. דווקא לאחר מכן, הירוקים נרגעו ונתניה היו טובים יותר לאורך דקות ארוכות, והיו עדיפים במחצית הראשונה.

שחקני מכבי חיפה וברק בכר חוגגים | ברני ארדוב

בדקה ה-52 בכר ראה שמשהו לא עובד והכניס למגרש את חוסה רודריגס על חשבון שרי, כדי לחזור לשחק עם שלישיית מרכז השדה המוכרת שלו. משם, מכבי חיפה הייתה עליונה עד לסיום ובדקה ה-62 כבשה את השני – והיה זה רוקאביצה, שמצא את הרשת לראשונה מאז סוף ינואר. מלך שערי הליגה כבש את השער ה-17 שלו העונה בדרך הבטוחה לסיים עונה שנייה ברציפות כסקורר הטוב ביותר בישראל.

לקראת הסיום אטוולד שלח את כל הכלים שלו קדימה, אך כבר היה ניכר על פניהם של שחקני מכבי נתניה ההשלמה שבפלייאוף העליון הם לא יהיו. הקבוצה יכלה להוציא יותר מהמשחק הזה, בו הייתה עדיפה לאורך דקות רבות, אך אם להגיד את האמת, הפסידה את הפלייאוף העליון כנראה בשבוע שעבר מול הפועל חדרה ולא היום מול מכבי חיפה. בכל זאת, היא יכולה להיות אופטימית לעתיד מהעונה הזו, שעוד לא נגמרה.

גבי קניקובסקי מאוכזב | ברני ארדוב
עומר אצילי | ברני ארדוב
גיא צרפתי, ברק בכר, גיא ויזינגר | ברני ארדוב
אוהדי מכבי חיפה | ברני ארדוב
ריימונד אטוולד, ברק בכר | ברני ארדוב
אוהדי מכבי חיפה | ברני ארדוב

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדן פלאניץ' (רמי גרשון, 79), סאן מנחם, מוחמד אבו פאני, נטע לביא, צ'רון שרי (חוסה רודריגס, 52), דולב חזיזה (יאניק וילדסחוט, 79), עומר אצילי (יובל אשכנזי, 79), ניקיטה רוקאביצה (גודסווי דוניו, 63).

מכבי נתניה: רז כרמי, כארם ג'אבר (חן עזרא, 74), אלמוג כהן, שיר צדק, זלאטן שחוביץ' (דולב אזולאי, 85), יובל שדה (קליאן ואן דר קאפ, 85), אביב אברהם, גבי קניקובסקי, אבובקר דומביה, לאמק בנדה (עידו וייר, 80), פרננד גורי (עומרי גנדלמן, 86).

עומר אצילי, נטע לביא, בוגדן פלאניץ' | ברני ארדוב
אביב אברהם | ברני ארדוב

מהלך המשחק

מכבי חיפה פתחה היטב את ההתמודדות, לחצה גבוה ובאה על שכרה בשלב מוקדם מאוד, כאשר כבר בדקה ה-7 עלתה ל-0:1. המהלך התחיל בכדור חוץ מהאגף הימני, והסתיים במהלך נהדר של ניקיטה רוקאביצה, שהתגבר על שיר צדק ומצא את רז מאיר בתוך הרחבה. המגן שלח בעיטה חזקה ברגל שמאל אל הרשת של רז כרמי, שהצליח רק לגעת בכדור ולא להדוף אותו, והירוקים חגגו יתרון מוקדם.

רז מאיר חוגג | ברני ארדוב
שחקני מכבי חיפה חוגגים | ברני ארדוב
שחקני מכבי חיפה חוגגים | ברני ארדוב
בוגדן פלאניץ' חוגג עם רז מאיר | ברני ארדוב

לאחר השער, מכבי נתניה התעוררה והרגישה הרבה יותר משוחררת אחרי שלא הצליחה לגעת יותר בכדור קודם לכן. בדקה ה-12 הם גם כמעט השוו בשער מרהיב, כאשר אביב אברהם שלח את הרגל ממרחק רב ושיגר כדור אדיר ומסובב לעבר החיבורים של ג'וש כהן, אך לצערו של קשר נתניה, הבעיטה שלו נעצרה בקורה.

עופרי ארד, גבי קניקובסקי | ברני ארדוב

בדקה ה-21 מכבי נתניה הגיעה למצב נוסף שלא סיכן יותר מדי את ג'וש כהן. קרן קצרה יצאה לעבר של כארם ג'אבר, אשר הגביה אל תוך רחבת מכבי חיפה. פרננד גורי עלה גבוה ונגח לעבר השער, אך הכדור שלו היה חלש והשוער הירוק הסתדר בקלות.

יובל שדה, צ'רון שרי | ברני ארדוב

בדקה ה-38 מכבי חיפה הייתה חייבת להכפיל את היתרון. יובל שדה איבד כדור במרכז השדה, מוחמד אבו פאני מצא את דולב חזיזה למתפרצת, והקשר השאיר מאחור באומנות את אלמוג כהן. הוא דהר קדימה כאשר שיר צדק יצא לכיוונו וניקיטה רוקאביצה חיכה במרכז הרחבה. חזיזה חיפש את האוסטרלי ומסר לו, אך זלאטן שחוביץ' שהגיע בספרינט לאחור הקדים את רוקאביצה והרחיק לקרן. פספוס של הירוקים.

לאמק בנדה, בוגדן פלאניץ' | ברני ארדוב

אחרי דקה אחת של תוספת זמן, השופט אביעד שילוח שרק למחצית ושלח את הקבוצות להפסקה. חד משמעית, מכבי נתניה הייתה טובה יותר ממכבי חיפה במחצית הראשונה, שכן הירוקים לא רשמו איום רציני על השער של רז כרמי מאז השער המוקדם של רז מאיר מבדקה השביעית. היהלומים פתחו קצת בפאסיביות, אך התעוררו ככל שהזמן חלף, שלטו, תקפו – אך בכל זאת ירדו בפיגור להפסקה.

לאמק בנדה, נטע לביא | ברני ארדוב

עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-49, מכבי נתניה הגיע למצב לא רע. גבי קניקובסקי ביצע מהלך נאה והגביה כדור מהאגף הימני אל מרכז רחבת מכבי חיפה. פרננד גורי התרומם יפה ונגח לעבר השער, ג'וש כהן קלט ותפס את הכדור. שלוש דקות לאחר מכן אבובקר דומביה ניסה את כוחו מצד שמאל של הרחבה ובעט, אך שוב הכדור נעצר אצל השוער הירוק.

אבובקר דומביה, נטע לביא | ברני ארדוב

ברק בכר ראה שמשהו לא עובד בקבוצה שלו, ובדקה ה-52 הוציא את צ'רון שרי והכניס את חוסה רודריגס כדי לשחק עם שלישיית מרכז השדה הקבועה שלו. דקה לאחר מכן מכבי חיפה איימה על שער מכבי נתניה, כאשר ניקיטה רוקאביצה עם הגב לשער הוריד כדור לאחור לעבר מוחמד אבו פאני, ששיגר טיל אדיר מ-20 מטרים, אך הכדור שלו היה גבוה.

עומר אצילי, זלאטן שחוביץ' | ברני ארדוב

בדקה ה-62 מכבי חיפה סוף סוף נרגעה, כאשר עלתה ל-0:2. נטע לביא הוא האיש שעשה את הגול הזה, עם חטיפת כדור נהדרת לאביב אברהם, ומשם דולב חזיזה המשיך לעבר עומר אצילי בתוך הרחבה. הקשר ניסה לבעוט ברגל ימין, הכדור שלו ניתז דרך אלמוג כהן לניקיטה רוקאביצה, שנגח מקרוב לרשת וכבש לראשונה מאז ה-31 בינואר. מלך שערי הליגה העלה את מאזנו ל-17 כיבושים העונה, ומיד לאחר מכן הוחלף על ידי גודסוויי דוניו.

ניקיטה רוקאביצה חוגג עם רז מאיר וסאן מנחם | ברני ארדוב
ניקיטה רוקאביצה חוגג עם רז מאיר | ברני ארדוב

בדקה ה-65 מכבי חיפה כבר חשבה שהיא כבשה את השלישי וגמרה לחלוטין את המשחק, כאשר דולב חזיזה הכניס כדור רוחב למוחמד אבו פאני שהמשיך מתוך הרחבה לרשת, אך השער נפסל מיד בעקבות עמדת נבדל קטנטנה של חזיזה.

אלמוג כהן, מוחמד אבו פאני | ברני ארדוב

בדקה ה-76 נרשמה אחת מהחמצות העונה. הכל התחיל בכניסה של גבי קניקובסקי לתוך רחבת מכבי נתניה, אך הקשר הסתבך ולא בעט ממצב טוב. בסוף הוא בעט ברגל שמאל, ג'וש כהן הדף וחוסה רודריגס הרחיק רע את הריבאונד עד לחן עזרא, שממצב שאסור לו להחמיץ בעט למשקוף ופספס הזדמנות פז לצמק את התוצאה.

דולב חזיזה, אבובקר דומביה | ברני ארדוב

בדקה ה-83 רז כרמי עם הצלה כפולה מנע שער שלישי ממכבי חיפה. גודסוויי דוניו שלח את הכדור ליובל אשכנזי שבעט מקצה הרחבה ונעצר אצל שוער מכבי נתניה. הריבאונד הגיע אל יאניק וילדסחוט, שהמשיך מקרוב, אך כרמי יצא היטב לכיוונו, מתח את האיברים וסיפק הצלה גדולה לקרן. דקה לאחר מכן אשכנזי הגיע למצב נוסף ובעט מתוך הרחבה, אך פספס במעט את המסגרת.

פרננד גורי, בוגדן פלאניץ' | ברני ארדוב
כארם ג'אבר, דולב חזיזה | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי