צפו בתקציר: רק 1:1 למכבי חיפה נגד פתח תקווה

ינקו כיכב, הירוקים לא הפסיקו להחמיץ בסמי עופר, ואיבדו את המקום הראשון למכבי תל אביב לפני משחק העונה. שרי כבש ראשון (19) עבדה השווה (50)

(גודל טקסט)

לא כך קיוותה מכבי חיפה לפתוח את הפלייאוף העליון, ואת רגעי השיא של מאבק האליפות נגד מכבי תל אביב. מהמקום הראשון בטבלה, הירוקים אירחו הערב (שבת) במוצאי החג את מכבי פתח תקווה בסמי עופר לעיני 5,000 אוהדים נלהבים עם מדי רטרו כמחווה לעונת האליפות בעונת 84/85, אך סבלו מחוסר דיוק של שחקני ההתקפה וערב מדהים של אריק ינקו, ונפרדו מהמלאבסים בתיקו 1:1, כשהם מאבדים את המקום הראשון רגע לפני משחק העונה ביום שלישי, בעקבות הניצחון של הצהובים על באר שבע בבלומפילד.

הפתיחה דווקא הייתה מעודדת עבור חניכיו של ברק בכר. הירוקים יצאו מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח, שלטו בקצב המשחק וכבר בדקה ה-19, התקפה קבוצתית נפלאה הסתיימה בהרמה נהדרת של סאן מנחם לצ'רון שרי. הקשר שחזר מנבחרת סורינאם עם רסטות נגח את הכדור לרשת והקפיץ את הקהל הירוק לאוויר. 0:1 נפלא לחיפה.

הירוקים המשיכו ללחוץ עד לסיום המחצית הראשונה אך לא הצליחו לכבוש את השער השני, ובפתיחת המחצית השנייה, נענשו. בדקה ה-50, הגבהה לרחבה הורחקה לרגליו של ליאל עבדה, החלוץ הצעיר והמוכשר שחרר מהאוויר בעיטה חזקה שפגעה בעופרי ארד ונכנסה לרשת. 1:1.

לאחר מכן, הירוקים עשו הכל כדי להחזיר את היתרון והגיעו במהלך המשחק ל-26 איומים, אך השוער של פתח תקווה עצר את כולם בתצוגה הירואית. עומר אצילי, שפתח את המשחק על הספסל הגיע לשתי הזדמנויות אדירות מתוך הרחבה אך נעצר. רגע לפני שריקת הסיום, נגיחה של רמי גרשון, שהחליף את בוגדן פלאניץ' המוצהב נעצרה בקצות האצבעות של ינקו וחתמה את תוצאת המשחק. 1:1 בסיום.

בעקבות התיקו, והניצחון של מכבי תל אביב על באר שבע, הקבוצה של ברק בכר ירדה למקום השני בטבלה שלושה ימים לפני משחק העונה. מנגד מכבי פתח תקווה טיפסה למקום החמישי, נקודה אחת פחות מקריית שמונה הרביעית.

ברק בכר , גיא לוזון | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

לעיני 5,000 אוהדים נלהבים, השופט ארז פפיר מוציא את המשחק בסמי עופר לדרך! הירוקים פתחו את המשחק בהתלהבות, חזיזה התחיל התקפה יפה, מסר לסאן מנחם בצד שמאל, קיבל את הכדור חזרה אך בעט את הכדור על דיניז. מצב ראשון גם לפתח תקווה, פרייר מצא את ארד בר עם כדור רוחב מצד שמאל, אך הקשר בועט מעל השער.

המשחק נעצר בדקה השישית לאחר התנגשות ראשים בין תומר לוי למרקוס דיניז, הבלם נשכב על כר הדשא וקיבל טיפול מהצוות הרפואי, אך התאושש וחזר למשחק. גיא לוזון מנצל את ההפוגה לערוך שינוי טקטי בין עבדה לסבג, המלאבסים מפעילים לחץ גבוה ובדקה השמינית, ארוי כמעט הצליח לחטוף את הכדור מג'וש כהן, שעלה למשחק עם המדים של אבי רן ז"ל.

בדקה התשיעית, מצב גדול ראשון במשחק. צ'רון שרי הסתער על איבוד כדור של פתח תקווה 30 מטר מהשער וניסה להפתיע את אריק ינקו עם בעיטה מרחוק, השוער הדף את הכדור, רוקאביצה רץ לריבאונד אך הכדור הורחק לחוץ. הירוקים מגבירים את הקצב.

רז מאיר בחולצת ה'רטרו' נגד פרייר | מאור אלקסלסי
ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

הירוקים השתלטו על חצי המגרש של פתח תקווה ומניעים את הכדור בביטחון רב. בדקה ה-17, רז מאיר מצא את אבו פאני מחוץ לרחבה עם כדור חכם מצד ימין, אך הכדור פגע בבלוריאן ויצא לקרן.

בדקה ה-19, התקפה מדהימה של הירוקים הסתיימה בשער נפלא! חזיזה הכניס כדור עומק לסאן מנחם, שהרים מהאוויר, בנגיעה, הרמה מושלמת לאמצע ומצא את צ'רון שרי, שקפץ לנגיחה נפלאה וכבש את הראשון. 0:1 למכבי חיפה! התקפה יפהפייה.

הירוקים משחקים מצויין בדקות שאחרי הגול. בדקה ה-25, נטע לביא קיבל כדור משרי 25 מטרים מהשער וניסה להפתיע את ינקו, אך הכדור פספס את המסגרת.

חצי שעה של כדורגל מאחורינו, מהטובות של מכבי חיפה העונה. הקצב מעט ירד, אך הירוקים עדיין שולטים. בדקה ה-35, כדור קיפץ מחוץ לרחבה והגיע לנטע לביא, ששחרר בעיטה אדירה ממרחק רב ופספס את המסגרת. מכבי חיפה שלטה בכדור אך לא הצליחה לייצר מספיק מצבי הבקעה מסוכנים כדי להכפיל את היתרון. בדקה ה-45, עבדה קיבל כדור עומק מצוין באגף ימין, התבלבל עם הרגליים אך הצליח להרים כדור מצוין לנאור סבג, שנגח בחוזקה ופספס את המשקוף בכמה סנטימטרים. 0:1 לירוקים בסמי עופר בירידה למחצית.

מחצית שנייה

המחצית השנייה יצאה לדרך בסמי עופר. 5,000 האוהדים הירוקים רועשים מהרגיל. פתח תקווה נראית מסודרת בדקות הראשונות. בדקה ה-49, הרמה של תומר לוי מצד יצין מצאה את הראש של ארויו, אך הכדור פספס את המסגרת.

בדקה ה-50, הגיע שער השוויון. הרמה לרחבת הירוקים הורחקה היישר לרגליים של ליאל עבדה. החלוץ בעט מהאוויר, הכדור פגע בעופרי ארד ונכנס לשער של ג'וש כהן. הכל פתוח – 1:1 בסמי עופר.

בדקה ה-52, הירוקים פספסו הזדמנות ענקית להחזיר את היתרון. חזיזה מצא את עצמו פנוי לחלוטין ברחבה לאחר כדור רוחב נפלא משרי, ניסה לסובב את הכדור לחיבור הימני אך בעט חזק מדי מקרוב ופספס את המסגרת. פספוס אדיר.

ליאל עבדה , סאן מנחם | מאור אלקסלסי

בדקה ה-58, נטע לביא מוחלף ע"י עומר אצילי. בדקה ה-65, צ'רון שרי קיבל כדור ענק מאבו פאני ברחבה ושלח בעיטה שטוחה בנגיעה לפינה הרחוקה, אך פספס את הקורה בסנטימטרים ספורים. עוד פספוס ענק של הירוקים, מד הלחץ בסמי עופר עולה.

בדקה ה-70, חזיזה פרץ בצורה מדהימה מאגף שמאל בין שני שחקנים, ניסה לסובב כדור עם רגל ימין אך החליק והכדור הלך החוצה. לחר מכן, חילוף כפול במכבי חיפה. סאן מנחם וניקיטה רוקאביצה יוצאים, גודסווי דוניו וארנסט מאבוקה עולים מהספסל במקומם.

בדקה ה-75, מוחמד אבו פאני קיבל כדור מחזיזה וניסה להפתיע מ-30 מטרים עם בעיטה אדירה אך פספס את החיבורים בכמה סנטימטרים. דקה לאחר מכן, הרמה של מאבוקה מהרחבה מצאה את הראש של דוניו, החלוץ המחליף נגח לפינה השמאלית ופספס את הקורה בכמה סנטימטרים. הירוקים מתקרבים ליתרון.

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

בדקה ה-77, הגיע המצב הראשון של אצילי. הקשר קיבל כדור אדיר באגף ימין, הוריד עם החזה וברח משני המגנים, שחרר בעיטה אדירה אך נעצר אצל ינקו. הריבאונד הגיע לחזיזה, שמצא את רז מאיר ברחבה אך המגן בעט חלש ונעצר אצל ינקו.

בדקה ה-80, אצילי קיבל כדור ברחבה, חמישה מטרים מהשער ובעט מקרוב אך ינקו הצליח להדוף את הכדור עם הרגל. הצלה מדהימה לשוער פתח תקווה, שצריך לקבל זר פרחים בסיום המשחק ממיץ' גולדהאר.

חילוף כפול בפתח תקווה בדקה ה-82. גיא חדידה מחליף את ליאל עבדה, דניאל פלשר החליף את תומר לוי. הירוקים המשיכו להחמיץ בדקות הסיום הדרמטיות, ולאחר שש דקות תוספת הזמן, ארז פפיר שרק לסיום המשחק. 1:1 בסיום בסמי עופר, מכבי חיפה מאבדת את המקום הראשון למכבי תל אביב שמנצחת את באר שבע.

חזיזה. הירוקים לא מפסיקים להחמיץ | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, רמי גרשון, סאן מנחם (ארנסט מאבוקה), חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני (מוחמד עוואד), נטע לביא (עומר אצילי), צ'רון שרי (יובל אשכנזי), דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה (גודסווי דוניו).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, תומר לוי (דניאל פלשר), אור בלוריאן, מרכוס דיניז, ירדן כהן, איתן אזולאי, נאור סבג (ארמנדו קופר), ארד בר, ליאל עבדה (גיא חדידה), עבדיאל ארויו, מורגן פרייר (ינון אליהו).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי