חיים סילבס פוטר מהפועל חיפה, אלישע לוי בין המועמדים

אחרי ההפסד 3:1 לבני יהודה, הקבוצה מהכרמל הודיעה כי המאמן סיים את דרכו אחרי שנתיים במועדון. הבעלים יואב כץ: "הדברים לא הסתדרו בתקופה האחרונה והחלטנו להיפרד". גם ניסו אביטן בין השמות לאימון הקבוצה

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה ספגה הערב (ראשון) מכה נוספת כשנכנעה 3:1 בביתה לבני יהודה והיא כבר במרחק של חמש נקודות בלבד מהקו האדום. הפועל חיפה אמנם עלתה ליתרון מוקדם משער של עדן בן בסט, אבל צמד של מוחמד גדיר עוד במחצית הראשונה ושער של עמית זנטי המחליף השלימו מהפך, אשר חרץ את גורלו של המאמן חיים סילבס.

מהפועל חיפה נמסר בשעת לילה מאוחרת: "בתום שיחה לילית שנערכה בין הבעלים של הקבוצה יואב כץ למאמן חיים סילבס סיכמו הצדדים על פרידה". כץ הודה לסילבס על תרומתו למועדון והוסיף: "היו לנו שנתיים יפות עם חיים ובהן רשמנו העפלה לפלייאוף העליון בשנה שעברה. לצערי הדברים לא הסתדרו בתקופה האחרונה והחלטנו להיפרד. חיים הוא מאמן ואדם מהשורה הראשונה ואני מאחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".

אחרי פיטוריו של סילבס, נראה שאלישע לוי, שכבר היה מועמד להפועל חיפה העונה, יזכה לפנייה ועל הפרק נמצא גם ניסו אביטן. שם נוסף שעלה הוא של קובי רפואה, אך הוא כידוע הודיע כי יעזוב את הפועל קריית שמונה רק בתום העונה ועל כן לא ברור אם יוכל לעזוב כבר עתה.

צפו בתגובות אחרי ה-1:3 של בני יהודה על הפועל חיפה

עוד לפני ההחלטה הגורלית, נשאל חיים סילבס על תסריט בו יסיים את דרכו והשיב: "הכל אפשרי. יש לי מערכת יחסים נהדרת עם יואב כץ ואין לי תירוצים. הייתה שנה מאוד מסובכת, אבל אין לי תירוצים. קיבלתי שחקנים טובים ויש פה כלים להיות במקום טוב יותר. גם אני הייתי צריך לעשות את זה יותר טוב. צריך להיות חזקים, להיות גברים, להתעשת ולעשות מה שצריך לעשות כדי לסגור את העונה הזו כמו שצריך. כרגע הסתבכנו, זה לא יהיה פשוט, אבל זה עדיין תלוי בנו וזה אפשרי".

שחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

מה עובר לו בראש כשמדברים על עתידו: "אני פה שנתיים ותמיד מדברים על העתיד שלי בתקופה כזו או אחרת. התרגלתי לזה. יש כאן ביקורת וזה מלווה אותי הרבה זמן. כרגע אני לא יכול להיות צוהל ושמח כי הרגשתי שזה משחק שהיינו חייבים לנצח. עכשיו אני מרגיש לא טוב אז גם שפת הגוף שלי היא כזו, אבל זה כדורגל בסופו של דבר. לפעמים יש תקופות לא טובות ורגעים קשים וזה רגע קשה".

קריאות הקהל להתפטר: "זה דבר נורמלי. הקהל צודק תמיד ואני מבין את זה. יש עונה לא טובה וגם ברמה האישית, אני אחראי על הכל. הקבוצה לא מביאה את התוצאות הרצויות וזה נורמלי שהמאמן נמצא תחת ביקורת ותחת אש של הקהל. זה מובן וזה לא נעים, לא הייתי רוצה שזה יהיה ככה, אבל זה המקצוע שלי. צריך לדעת להתמודד עם תקופות בפחות טובות, ואנחנו בתקופה פחות טובה. כולנו תחת ביקורת וצריכים לדעת להתמודד".

מאבקי התחתית: "בסופו של דבר זה תלוי בהפועל חיפה, כי אנחנו במרחק נקודות סביר. התחושה לא טובה, כי אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים ויכולים לנצח משחקים וזה לא הולך לנו, וזה מוריד את הביטחון. כל משחק שיגיע הוא הזדמנות לחזור למומנטום. אנחנו רוצים לשים את הקבוצה בחוף מבטחים וכרגע ההרגשה היא לא נעימה ולא נוחה, אני מרגיש ככה ברמה אישית".

הירידה ביכולת בחודשים האחרונים: "מול מספרים אי אפשר להתווכח, זו האמת. התוצאות הן רעות והתחושה לא טובה. כמו בכל דבר, צריך לפרק את זה למשחק-משחק. זה תלוי בנו. אם נתעשת במשחק הבא ונעשה תוצאה טובה הקבוצה תהיה במקום שהיא צריכה להיות בו. כשהולכים אחורה תמיד יש סיפורים ותירוצים שבמשחק הזה יכל להיות ככה ובמשחק ההוא אחרת. עכשיו זה לא מעניין, מה שמעניין זה שהפועל חיפה חייבת להתעשת ולחזור חזרה למסלול של צבירת נקודות, כי הסתבכנו".

בן והבה, רוסלן ברסקי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי