צפו בתקציר: 1:1 בין מכבי חיפה למכבי ת"א במשחק העונה

הירוקים הציגו מחצית ראשונה נהדרת, עלו ליתרון בזכות נגיחה של פלאניץ' (17), אך חוו ירידה גדולה בחצי השני ואפשרו לגררו לאזן (50). בלקמן הורחק בשל שטות, דוניו החמיץ בענק לקראת הסיום. הצהובים נותרו בפסגה

(גודל טקסט)

מכבי חיפה שוב יוצאת ממשחק העונה עם טעם חמוץ. אחרי שבועות של המתנה, הירוקים פגשו הערב (שלישי) את מכבי תל אביב במחזור השני של הפלייאוף העליון, אשר הסתיים ב-1:1 בתום משחק קצבי ומלא באמוציות. בוגדאן פלאניץ' כבש לזכות הקבוצה מהכרמל במחצית הראשונה, אדוארדו גררו איזן לאחר שנכנס כמחליף במחצית. בשל חלוקת הנקודות, האלופה נותרה בפסגת ליגת העל עם יתרון של נקודה אחת על פני יריבתם.

זה היה למכבי חיפה ברגליים. היריבה הגדולה שלה מת"א הגיעה לאצטדיון סמי עופר הערב בסגל חסר במיוחד – אייל גולסה, יונתן כהן, אלכסנדר פשיץ', דן ביטון הם רק חלק מהשמות שלא עמדו לרשותו של פטריק ואן לוון. מן העבר השני, ברק בכר פרסם את ההרכב למשחק החשוב כאשר חוסה רודריגס נכלל ב-11 שלו, אך כשעה לפני המשחק מוחמד אבו פאני הוקפץ מהספסל, זאת בעקבות העובדה שהספרדי לא עבר מבחן כשירות.

בכל מקרה, בהרכב של בכר ניתן היה למצוא את דולב חזיזה, צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה ועומר אצילי. לגבי האחרון, היה ברור שזהו משחק מיוחד עבורו לאחר ששוחרר בקיץ מהמועדון הצהוב לאחר אותה פרשה מפורסמת. לאחר השער של פלאניץ' בדקה ה-17, שבושל ע"י אצילי, נראה היה שמכבי חיפה יכולה היום להוריד את הקוף ולנצח את מכבי ת"א, אך אסור היה לשכוח שהאורחת כבר חזרה פעמיים העונה מפיגור נגד הקבוצה מהכרמל.

דור פרץ, מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

מכבי ת"א חזרה למשחק בענק במחצית השנייה. ואן לוון שוב הציג את השליטה האדירה שיש לו בסגל שלו כאשר הכניס מהספסל את גררו והחלוץ השיב לו בתוך חמש דקות בלבד עם שער שוויון יקר. מבשל השער היקר של הצהובים-כחולים היה דור פרץ, שהמשיך את עונת השיא שלו והיה כמעט בכל מקום על המגרש.

ניק בלקמן, שקיבל את הקרדיט ממאמנו ההולנדי ספג שני כרטיסים צהובים מיותרים בתוך כשתי דקות, הורחק בדקה ה-76 וגרם לסיום משחק דרמטי במיוחד. מיד לאחר אותה הרחקה, בכר שלח לכר הדשא את כל הכלים ההתקפיים שלו על מנת להכריע את המשחק.

בדקה ה-81 הוא כבר ראה את שער הניצחון המיוחל לאחר שגודסוויי דוניו נותר פנוי במרכז הרחבה להרמה של ארנסט מאבוקה, אך הנגיחה של החלוץ המחליף עלתה מעל המשקוף וכנראה תיזכר לזמן רב.

מוחמד עוואד, לואיס הרננדס | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר (ארנסט מאבוקה, 78), עופרי ארד, בוגדאן פלאניץ', סאן מנחם (יאניק וילדסחוט, 84), נטע לביא, מוחמד אבו פאני (מוחמד עוואד, 84), צ'רון שרי, עומר אצילי (רמי גרשון, 67), דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה (גודסוויי דוניו, 67).

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש (מאור קנדיל, 72), איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, שרן ייני (דן גלזר, 72), אבי ריקן (אופיר דוידזאדה, 83), דור פרץ, מתן חוזז (אדוארדו גררו, 46), טל בן חיים (עדן קארצב, 61), ניק בלקמן.

שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

דקה 5, איום ראשון במשחק: מכבי ת"א יצאה קדימה עם בלקמן, חוזז קיבל את הכדור לאחר מכן וניסה את מזלו ממרחק אך לא היה קרוב לשער.

דקה 7, איום נוסף של מכבי ת"א: מנחם עזב את הכדור ברחבה, חוזז השתלט רגע לפני שהוא יוצא החוצה ומסר לריקן, אך הקשר פספס את המסגרת בבעיטה שטוחה.

דקה 14, מצב ראשון למכבי חיפה: חזיזה יצא למבצע אישי ומכ-22 מטרים בעט לעבר השער, אך טננבאום קלט את הכדור ללא בעיות.

בוגדאן פלאניץ', ניק בלקמן | מאור אלקסלסי
דולב חזיזה, אנדרה ג'ראלדש | מאור אלקסלסי

דקה 17, 0:1 למכבי חיפה! אצילי הרים כדור חופשי נהדר למרכז הרחבה, פלאניץ' עלה מעל פרץ ונגח בעוצמה לרשת של טננבאום.

דקה 25, מכבי ת"א מנסה לחזור: פרץ כמעט ניצל הרחקה לא טובה של ההגנה הירוקה לשער ממרחק, אך הבעיטה שלו מקו ה-16 הייתה גבוהה מדי.

דקה 32, מצב נוסף למכבי ת"א: ריקן סחט כדור חופשי כ-18 מטרים מהשער, בלקמן סיפק בעיטה לא טובה שהלכה מעל המשקוף.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
בוגדאן פלאניץ' חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 34, איום מסוכן של מכבי חיפה: חזיזה הוציא כדור חוץ לעברו של רוקאביצה, שהחליק בנגיחה אחת לעברו של שרי וההולנדי כמעט כבש, אך הבעיטה שלו פגעה רק ברשת החיצונית.

דקה 36, החמצת ענק של מכבי ת"א! ריקן ביצע מספרת ברחבה של חיפה, הכדור הגיע לפרץ שהיה חופשי על תיבת החמש, אבל הקשר המצטיין הסתבך ברגליים ולא הצליח לאיים על השער.

דקה 45+2, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מכבי חיפה ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 נגד מכבי תל אביב.

דור פרץ, דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
בוגדאן פלאניץ', נטע לביא | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי תל אביב, רועי ריינשרייבר | מאור אלקסלסי

מחצית שנייה

דקה 48, הרחקה מהקו של מכבי חיפה! ג'וש כהן הדף לא טוב בעיטה של ייני, ריקן היה במקום הנכון ובעט לעבר השער, אך ארד עמד על הקו והרחיק את הכדור.

דקה 50, מכבי ת"א חזרה ל-1:1! פרץ הוביל התקפה אחרי איבוד כדור של הירוקים ומצא את גררו ברחבה, המחליף הכניע את ג'וש כהן וגלגל לרשת מקרוב.

דקה 59, שער נפסל למכבי חיפה: טננבאום שמט את הכדור, מנחם כבש מקרוב אל בהילוך החוזר המגן נתפס בנבדל והשער נפסל בצדק.

אדוארדו גררו כובש נגד מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
אדוארדו גררו חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 62, מצב נהדר למכבי ת"א: שניות ספורות לאחר שנכנס מהספסל, קארצב כמעט כבש מהאוויר, אבל ג'וש כהן היה במקום והדף לקרן.

דקה 66, מצב נוסף למכבי ת"א: הרננדס הניף את רגלו מכ-18 מטרים ופספס את המסגרת בסנטימטרים.

דקה 76, כרטיס אדום למכבי ת"א! בלקמן ספג כרטיס צהוב שני בתוך כשתי דקות בלבד וראה את האדום מהשופט ריינשרייבר.

רועי ריינשרייבר, נטע לביא, ניק בלקמן | מאור אלקסלסי
ניק בלקמן | מאור אלקסלסי

דקה 81, החמצת ענק של מכבי חיפה! המחליף מאבוקה הרים כדור נפלא לדוניו, שהיה לבש לגמרי במרכז הרחבה ונגח מעל המסגרת.

דקה 90, עוד החמצה גדולה למכבי חיפה: חזיזה הרים כדור לרחבה, ארד המשיך בנגיחה לעבר נקודת הפנדל ועוואד המחליף נגח ברשלנות ישירות לידיים של טננבאום.

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: מכבי חיפה ומכבי תל אביב נפרדו ב-1:1 במשחק העונה.

גודסוויי דוניו | מאור אלקסלסי
מוחמד עוואד, לואיס הרננדס | מאור אלקסלסי
אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי