גלזר בתמונת ההרכב מול פ"ת. ואן לוון: "נזדקק להופעה טובה יותר מאשר בחיפה"

מכבי ת"א מסיימת את הכנותיה לקראת המשחק הראשון שלה העונה לעיני כ-9,000 צופים מול הקבוצה לה נכנעה במחזור פתיחת העונה. כהן עשוי לחזור לסגל. המאמן אמר: "לא משנה מי ישחק, זו לא תהיה הפתעה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב מתרגשת לקראת המחזור השלישי בפלייאוף העליון, מחר בבלומפילד נגד מכבי פתח תקווה (ראשון, החל מ-20:10 בספורט1). זה לא רק שלאלופה תהיה אפשרות להגדיל את הפער ממכבי חיפה לארבע נקודות עד שהירוקים יפגשו את אשדוד בשני בערב, אלא שלראשונה העונה יצפו בה כמעט 9,000 צופים – חלקם גם לא מחוסנים או מחלימים וצעירים מתחת לגיל 16, שיעברו בדיקות קורונה מהירות מחוץ לאצטדיון.

כזכור, לפני ארבעה ימים עברה מכבי תל אביב מבחן אופי בסמי עופר וחזרה מפיגור לתיקו 1:1 נגד מכבי חיפה, תוצאה שהותירה אותה בפסגה. כמו בכרמל, גם מחר מכבי תל אביב תחסר את איל גולסה הפצוע ברצועות הברך שזקוק לזמן החלמה נוסף וכן את עדן קארצב המוצהב וניק בלקמן שהורחק ביום שלישי בכרטיס אדום. לעומתם, לסגל אמור לשוב יונתן כהן שעל פי האימונים התאושש מהפציעה בשריר ארבע הראשי ולפי שחקנים משתוקק לחזור למגרש.

מי שטרם התקבלה החלטה אם ישוב להרכב הוא הקשר דן גלזר, שעלה מהספסל נגד מכבי חיפה אחרי תקופה ארוכה בה נעדר ואם הוא לא יפתח, אז אחד מבין שרן ייני ושחר פיבן יתפוס את מקומו במרכז השדה לצד דור פרץ – שלמרות העייפות המצטברת והעומס "הבלתי נסבל" כפי שהגדירו זאת, במכבי ת"א סומכים על כושרו הגופני המעולה והמאמן פטריק ואן לוון לא יוותר עליו.

כהן ופשיץ'. שניהם אמורים לחזור | מאור אלקסלסי

בעקבות הרחקת בלקמן, מי שאמור לפתוח בחוד הוא איתי שכטר שנראה כי לצדו ישחקו באגפים מתן חוזז וטל בן חיים. אלכסנדר פשיץ', שלא היה בסגל נגד מכבי חיפה, צפוי לשבת על הספסל לאחר שבאימונים האחרונים הוכיח כי הוא מתחיל להתאושש מנגיף קורונה בו נדבק בתחילת החודש שעבר.

במכבי תל אביב לא שוכחים שבמחזור פתיחת העונה בבלומפילד הקבוצה נכנעה 2:1 למכבי פתח תקווה, הפסד שגרר פתיחת עונה רעה ובסופו של דבר גם להיפרדות מהמאמן גאורגיוס דוניס: "בקבוצה שומעים את אנשי ושחקני מכבי פתח תקווה מדברים על כך שהם רוצים לפגוע במכבי ת"א במאבק האליפות כפי שהם פגעו במכבי חיפה ואף אחד לא מקל ראש במשחק", אמרו בסביבת המועדון.

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

המאמן פטריק ואן לוון אמר לקראת המשחק: "זו קבוצה שרוצה לשחק כדורגל, עם איכויות מעניינות שנצטרך לנטרל. זו קבוצה טובה. נזדקק להופעה קבוצתית טובה, טובה יותר מאשר בחיפה. נצטרך להיות מרוכזים מפתיחת המשחק".

על החזרה של לא מעט שחקנים מפציעה וכאב הראש החיובי כעת סיפר המאמן בחיוך: "לפעמים זה עזר לי (ההיעדרויות) להחליט על הסגל, לא בכוונה הם סייעו לי לקבל החלטות קלות יותר. כולם כשירים, יכולים לשחק, רוצים לשחק. לא משנה מה אבחר, זו כבר לא הפתעה".

"כל השחקנים שיש לנו בסגל מתאמנים", הוסיף, "ההחלטה מתקבלת על סמך דקות והאימונים שהם עושים. אני שמח שהשחקנים חוזרים מפציעות ונמצא את הרגע להשתמש בהם, כשהם יהיו מוכנים לכך".

דן גלזר | מאור אלקסלסי

איך היה לחזור לשחק: "מרגש מאוד, התגעגעתי לזה. הקרובים אליי יודעים שעברתי תקופה לא פשוטה, שהשפיעה עליי גם בחיי היום יום, אבל עכשיו הכל בסדר. הלוואי שאסיים את העונה בצורה הכי מתוקה שיש".

על לחזור לשחק בבלומפילד לא קהל (נעדר ממשחקי הבית מאז חזרת הקהל): "זה כיף, התגעגעתי מאוד. עבר הרבה מאוד זמן ואני מחכה לרגע הזה".

על מכבי פתח תקווה: "תמיד הם קבוצה קשה. הם נלחמים והם מאוד אגרסיביים, אבל הצוות מכין אותנו על הצד הטוב ביותר. אנחנו יודעים בדיוק מה לעשות במשחק. יש להם חלק קדמי מהיר וברמה מאוד גבוהה. נצטרך להיות זהירים, לשחק את הכדורגל שלנו, ומקווה שננצח".

דן גלזר | דני מרון

על ההבדל בין לשחק עם קהל ובלי קהל: "כשלא היה קהל שמענו אחד את השני טוב מאוד. עכשיו זה קצת יותר קשה כשאתה רוצה להגיד לשחקן להיזהר, שיש לו שחקן בגב, להגיד לו להוריד כדור או לרוץ לעומק. אלה דברים ששונים עכשיו, אבל נתרגל לזה מהר מאוד".

על הנוכחות של 9,000 אוהדים בבלומפילד: "זה נותן עוצמה, והתגעגענו לזה מאוד. אנחנו מדברים על זה בין השחקנים בחדר ההלבשה. זה נותן לנו אקסטרה, ואני מקווה שנראה את זה מחר על המגרש. אנחנו נבוא עם אנרגיות, הם יבואו עם אנרגיות, וביחד ננצח את המשחק".

הרכב משוער: דניאל טננבואום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר (שרן ייני), דור פרץ, אבי ריקן (דן ביטון), מתן חוזז, איתי שכטר (אלכסנדר פשיץ'), טל בן חיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי