אלטמן: "הסתבכנו לחלוטין, יכולנו להפסיד 5:0". ממן: "השער מוקדש לאורית"

בהפועל ת"א התקשו למצוא הסברים אחרי ה-2:0 נגד הפועל חיפה. הקפטן: "כשסופגים יוצא לנו כל האוויר". קלינגר: "חייבים לקהל, זה נראה רע". בצד השני, הקשר הודה על התמיכה: "לא מובן מאליו". אלישע: "הופענו בגדול"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב קיוותה לעשות צעד גדול אל עבר הישארות אך הפסידה הערב (שבת) 2:0 להפועל חיפה לעיני אוהדיה באצטדיון בלומפילד והסתבכה כהוגן. האדומים עם ניצחון ביתי אחד העונה. בזמן שבהפועל חיפשו תשובות והסברים למשחק הנרפה, אלישע לוי השיג ניצחון במשחק הבכורה על הקווים, וחנן ממן כבש את השער השני בערב מרגש מאוד עבורו.

צפו בתגובות

ניר קלינגר ניסה להסביר: "אני חושב שבמחצית הראשונה היינו צריכים להוביל, פתחנו טוב ואנרגטיים. פתחנו טוב אך ספגנו מהשגיאה הראשונה שלנו. זה מתחבר למצב השחקנים. במחצית השנייה איבדנו את הראש מרוב שרצינו לחזור למשחק. לא היו סדר, לא היה ארגון. הבעיטות הרפואיות של מספר שחקנים שנותנים מעצמם – באו לידי ביטוי. היינו חשופים וזה נראה לא טוב. צריך להפיק את הלקחים מהמשחק הזה". המאמן אמר על הפנדל שלא נשרק: "אני מניח שב-VAR בדקו זאת והחליטו מה שהחליטו".

המחצית השנייה המבישה: "איבדנו את הראש, השחקנים המובילים התקשו מאוד, גם גופנית כנראה. אנחנו לא נפרט עכשיו. שחקנים נותנים מעצמם, חלקם באמת, אין לנו תחליף עבורם, הם משחקים עם זריקות ונותנים מעצמם ובמחצית הראשונה זה הלך טוב. היינו חזקים, מאורגנים, רן קדוש לקח איזה שתיים-שלוש בעיטות. נמשיך להילחם".

ניר קלינגר | דני מרון

על כך שההפסד סיבך את הקבוצה בתחתית: "אנחנו לא מסתכלים על השאר. היינו במקום הכי נמוך שיש ועשינו דרך ארוכה. אנחנו לא משתגע אחרי שמנצחים את הפועל חדרה ולא צריך לאבד את הראש כעת. עלינו להיות סיסטמטים. לא היינו מספיק מסוכנים, יצרנו מצבים מבלאגן. זה לא מה שאני רציתי לראות, לא מה שהיה במשחקים האחרונים. המשחק הוא תולדה של כמה דברים. צר לי על הקהל הנפלא שלנו שהגיע היום והתאכזב. אנחנו חייבים לקהל ונעשה הכל כדי להחזיר. המאבק הוא עד הסוף כנראה, מאבק עיקש וצריך הרבה כוחות וגם הפקת לקחים".

הקפטן עומרי אלטמן היה אפילו חריף יותר: "כן, סיבכנו את עצמנו לחלוטין. עשינו את העבודה לקבוצות אחרות עם ההפסד הזה. אסור לנו להיראות ככה, במיוחד לא במחצית השנייה. זה היה יכול להיגמר ב-5:0, משחק נרפה שלנו. עלינו לאסוף את עצמנו במחזור הבא ולנצח.

על החצי השני: "סף השבירה שלנו נמוך אמוד השנה. כשספגנו את השני זה הרגיש שאף אחד לא האמין שאפשר לחזור למשחק על אף שנותר הרבה מאוד זמן. זה חבל. ברגע שאנחנו סופגים כאילו יוצא האוויר משהו שאסור שיקרה. במחצית הראשונה זה נראה יותר טוב, הגענו למצבים ועשינו דברים יפים אבל הפסדנו".

שחקני הפועל חיפה חוגגים, ארנסטס שטקוס מאוכזב | דני מרון

המשך העונה: "צריך לנצח את המשחק הבא (נגד מכבי נתניה) ולגמור את הסיפור הזה, להוריד את הלחץ. עלינו ללמוד מהטעויות. לראות את הווידאו ולנתח ולראות מה עשינו לא בסדר והיה הרבה מאוד דברים לא בסדר. היינו במצב הרבה יותר גרוע ממה שאנחנו היום, יצאנו מבור לא פשוט. הייתי חותם להיות במצב הזה לפני ינואר. אבל זו עונה לא פשוטה להפועל ת"א. זה לא נעים לאף מועדון להיות במאבקי תחתית, בטח לא למועדון גדול כזה". אם נראה תשוקה ונכונות זה יבוא".

מן הצד השני, אלישע לוי היה מרוצה: "הכל התחבר, נפל לנו המשחק הכי קשה לדעתי – הפועל ת"א, בלומפילד קהל, תומך, קבוצה שנמצאת במומנטום טוב. אם נתחיל מהסוף – הקבוצה הטובה ניצחה. באנו למשחק היטב, שחקנים התכוננו כמו שצריך, הגענו להרבה מאוד הזדמנויות. שיחקנו מסודר ובמשחק הכי חשוב השחקנים הופיעו בשקט, בגישה טובה, עשינו ניצחון מאוד חשוב. הגענו לכל כך הרבה מצבים, אבל שאנחנו לא חזירים, 0:2 זה נהדר נגד הפועל אבל הדרך חשובה לא פחות. לא נבהלנו, עמדנו היטב כקבוצה, הנענו כדור וזה מה שרציתי שיקרה".

על מה שם דגש בימיו הספורים: " אחד הדברים הבסיסיים כשקבוצה לא מנצחת תשעה משחקים – יש חוסר ביטחון. אני חושב שבארבע-חמש יחידות אימון הדבר החשוב היה לשנות קצת מערך, שמתאים לתכונות של השחקנים, השתדלתי בעזרת הצוות להביא את השחקנים למצב של לא לחשוש. הגענו למשחק קריטי על החיים ולא חששנו. אני מקווה שתהיה המשכיות".

מאיר בן מרגי, אלישע לוי | דני מרון

האם הקבוצה הבטיחה את הישארות בליגה: "אנחנו מדברים משחק אחר משחק, אני יודע מהניסיון שלי שהתחתית בפלייאוף כזה, כל ניצחון קובע רף אחר להישארות. נתאושש יום אחד ונתייחס למשחק הבא".

חנן ממן הגיע לעמדת הראיונות עם החולצה של אחותו שחלתה שוב בסרטן. צמד המועדונים החלו ביוזמה נהדרת של גיוס כספי תרומה. ממן אמר על השער שכבש: "כן, השער הזה היה כולו מוקדש לאורית. זה היה משחק מאוד מרגש עבורי, כל השבוע היה מרגש. אני רוצה להגיד תודה לכולם על כל התרומות והשיתופים והעזרה, זה לא מובן מאליו. אני בטוח שזה יוציא אותנו ואת אורית לדרך חדשה ולא נצטרך יותר עזרה בעזרת השם".

הניצחון: "ברור שיש לנו יותר אוויר, לנצח כאן זה דבר אדיר, בטח כשהפועל עם כל כך הרבה קהל שדחף אותם מהדקה הראשונה. שלוש הנקודות סופר-חשובות אבל יש לנו עוד מה לעשות, עלינו להבטיח את ההישארות כדי לסיים את העונה בטעם מתוק".

חנן ממן | הפועל חיפה, רשמי

על כך שהוא משחק פצוע בתקופה האחרונה: "הייתה מחשבה להתערבות רפואית אבל אני אמשיך עוד קצת לסבול, כשנבטיח את ההישארות אני אנוח, אעשה חיזוקים ואגיע חדש לשנה הבאה, הפגרה ארוכה מאוד השנה לשמחתנו".

מה שינה אלישע: "כל מאמן עם הפילוסופיה שלו והדרך שלו, ככה זה כשמאמן חדש בא, יש אנרגיות חדשות ויש אופטימיות. אלישע מאמן וותיק בכדורגל ואני שמח עבורו על הניצחון ומקווה שנמשיך לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי