התרומות לאחותו, הנבחרת ופיטורי סילבס: חנן ממן מדבר על הכל

אחרי שכבש בניצחון של הפועל חיפה על הפועל ת"א, הקשר בראיון ל-103FM: גיוס הכספים למחלה של אורית ("מחמם את הלב"), רוטנשטיינר ("לא יודע אם הוא מכיר אותי"), המאמן שעזב ("אשמתנו") ואלישע לוי

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

אחרי תקופה לא נעימה שהובילה לפיטוריו של חיים סילבס, הפועל חיפה חזרה אתמול (שבת) לנצח כאשר גברה 0:2 על הפועל תל אביב במשחק הבכורה של אלישע לוי על הקווים, ובכך התקרבה להבטיח הישארות בליגת העל. מי שהיה במוקד הוא חנן ממן, אשר כבש את השני במשחק בו שחקני שתי הקבוצות עלו עם חולצות מיוחדות במחווה לאורית ממן, אחותו של הקשר, שמתמודדת שוב עם מחלת הסרטן.

המועדונים החלו בקמפיין משותף לגיוס תרומות – מה ששם את הכדורגל הפרופורציות מצד אחד ומוכיח עד כמה הכדורגל יכול להוות פלטפורמה מדהימה למטרה נעלה. עד עכשיו נאספו כמעט 850 אלף ש"ח, כאשר היעד הוא מיליון ו-100 אלף. לאחרונה, אחותו של ממן פרסמה פוסט בו כתבה שהמלחמה שלה על חייה היא גם מלחמתם של חולים אחרים שלא מקבלים סעד.

חנן ממן התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM והתייחס לקמפיין של אחותו אורית: "אין לי ספק שננצח. מה שיותר חשוב מזה זה שאולי יקרה משהו בשביל האנשים שאין להם אולי את היכולת להרים אירוע כזה ולסחוף אחריהם כל כך הרבה אנשים. יש כאלה שבאמת צריכים עזרה ואני מקווה שזה קצת יעורר אנשים שזה צריך לעורר ויעשה איזשהו שינוי".

האזינו לראיון המלא

כמה עוד חולים צריכים להשתמש בתרופה היקרה שהיא צריכה: "התרופה יחסית חדשה, היא יצאה לשוק ב-2019. אני לא יודע כמה צריכים אותה, אבל אני יודע שבגלל הפרסומים בשבוע האחרון פנו אליי וכמה וכמה אנשים באינסטגרם ואמרו לי שהאמא או האחות שלהם גם סובלות מאותו דבר והם היו רוצים לשמוע עוד על התרופה. מיד הפניתי אותם לאחותי אורית. עכשיו עוזרים לאורית ודרך זה גם נעזור לאנשים אחרים".

האם הופתע מההיענות של מועדוני ושחקני ליגת העל לתרומה: "כן, הופתעתי. בהתחלה, כשאתה מסתכל על הסכום, אתה אומר 'איך תגיע לדבר כזה?'. זה מטורף. היום גייסנו כבר המון כסף ואין לי ספק שנגיע ליעד שצריך. ההירתמות של כולם הייתה יוצאת מן הכלל. אני מנסה להגיע לכולם ולהודות להם באופן אישי, כי זה משהו שאני מאוד מעריך ומאוד מכבד. כולם, שחקנים אוהדים, בעלים, אנשי הנהלה, מאמנים שאימנו אותי בעבר – זה פשוט מחמם את הלב".

האם הדבר השפיע עליו בשבועות האחרונים מבחינה מקצועית: "לא. אורית חזקה ואף פעם לא שידרה לי שהיא במצוקה. זה לא נכנס אליי ופגע בי. השבוע האחרון היה מאוד מרגש עבורי כי בפעם הראשונה בעצם חשפתי את הכל לכולם. זה משהו שלא עשיתי עד היום. השבוע האחרון היה מורכב בשבילי, פחדתי מאוד לבוא למשחק אתמול מבחינה פיזית לא מוכן. אני שמח שזה לא קרה, שהצגתי יכולת טובה וניצחנו. אורית חזקה והיא מחזקת אותנו".

חנן ממן | הפועל חיפה, רשמי

ההתקרבות להבטחת ההישארות: "אני בטוח שנישאר, אין לי ספק. האם היה חשש להסתבך? ברור, איזו שאלה? כשאתה ארבע-חמש נקודות מהקו האדום אז ברור שאתה מועמד לירידה. עשינו ניצחון ענק במגרש קשה עם קהל תומך מהדקה ראשונה. זה ניצחון גדול ואני שמח בשביל אלישע לוי על הסיפתח שלו".

האם יש שינוי עם המאמן החדש: "כן, כשאתה מנצח יש שינוי. מאמן חדש תמיד בא ומביא אופטימיות וחיוביות. בכמה אימונים שהוא העביר הוא ניסה להביא את הפילוסופיה שלו. אני מקווה שתהיה לזה המשכיות".

האם הוא מאוכזב שהוא לא בנבחרת: "לא, כי אני רואה שיש דרך לנבחרת שהיא לא מזמינה שחקנים מהסוג שלי, נקרא לזה ככה. כשאתה רואה שליאור רפאלוב ודור מיכה לא מוזמנים, אני מסתכל על עצמי, שסגנון המשקח שלי פחות או יותר כמו שלהם – אז אם הם לא מוזמנים אז לא ציפיתי לזימון. אולי זה פחות מתאים למערך ולסגנון של המאמן. לצערי זה לא עובד, אבל יש מאמן, הוא קובע, אני לא יודע אם הוא בכלל מכיר אותי או לא מכיר אותי. הנבחרת תמיד זה יעד, כל שחקן רוצה להיות בנבחרת, אבל בסופו של דבר, אני בהפועל חיפה והיא הכי חשובה לי. אני משחק כבר כמה חודשים עם כאבים בשרירי הבטן התחתונה וזה גם משהו שעצר אותי. אני מחכה לסיים את העונה כדי לעשות חיזוקים כדי לבוא מוכן לעונה הבאה. אני לא מצפה לזימון, ואם זה יקרה אני אשמח".

פיטוריו של חיים סילבס: "התוצאות האחרונות סיבכו אותנו בתחתית והביאו לכך שחיים איבד את המשרה שלו. האשמה היא רק עלינו השחקנים, לא היינו שם, היינו כבויים ולא מחויבים. לצערי חיים שילם במשרה שלו".

חיים סילבס | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי