גררו מלהיב את מכבי תל אביב, ואן לוון אסר על חגיגות בלי חולצה

השחקן הצעיר שכבש צמד זכה למחמאות: "כל גול בצבע". גם טננבאום, שהביע נכונות להמשיך במועדון ("אני רוצה להישאר כאן") פרגן: "כשהכדור יצא מהרגל שלו - ידעתי שזה יהיה גול". הפנמי ופשיץ' ייענשו על הורדת החולצה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הצליחה לפתוח אתמול (ראשון) פער של ארבע נקודות ממכבי חיפה שבמקום השני, לפחות באופן זמני, כאשר גברה 1:3 על מכבי פתח תקווה באצטדיון בלומפילד. הצהובים הציבו משקולות כבדות על ברק בכר וחניכיו לקראת משחקם הערב נגד מ.ס אשדוד באצטדיון הי"א, כאשר איבוד נקודות של הירוקים יהיה קריטי ביותר לקראת המשך מאבקי האליפות.

מאמן הצהובים, פטריק ואן לוון, עדיין בלתי מנוצח כבר 18 משחקי ליגה והמאזן המדהים שלו עומד על 48 נקודות מתוך 54 אפשריות. אגב, רק 7,916 צופים נכחו אתמול בבלומפילד, במשחק אליו הורשו להיכנס 9,000 אוהדים. כאלף נעדרו מסיבות שונות, אך בכל זאת האוהדים נתנו גב לשחקנים, שנתנו גז בדקות הסיום בדרך לניצחון החשוב אתמול.

האיש שהרעיד אתמול את תל אביב היה אדוארדו גררו. החלוץ הצעיר מפנמה, שהתחיל את הקריירה שלו בישראל בקבוצת הנוער של הצהובים, הוכיח שהוא מבין ומתחבר למועדון. גררו היה מבוקש בחלון ההעברות של ינואר במספר קבוצות בליגת העל אך נשאר בקריית שלום בהחלטה של הרגע האחרון אחרי שלא הוחתם זר אחר, והופך ל'אס' של מכבי ת"א.

אלכסנדר פשיץ' | אריאל שלום

הפנמי, שלא דובר אנגלית, נעזר בעיקר בשוער דניאל טננבאום. החלוץ לא ראה את משפחתו כבר יותר משנה בשל מגבלות הקורונה, ואתמול בסיום הוא נראה כמו האיש המאושר בעולם. הוא כבש מחזור שני ברציפות, חגג עם צמד והגיע לחמישה שערי ליגה העונה. בקבוצה פרגנו לגררו: "הוא מוכיח באימונים את הדברים שוואן לוון אוהב. הוא נייד, מהיר, לוחם ומרוכז במטרה. הגולים שלו היו בצבע, הוא נתן אתמול דוגמה לדברים שהיו חסרים בהתקפה".

גם טננבאום פרגן לחברו: "הייתי מאחורה שהכדור יצא מהרגל שלו וידעתי שזה יהיה גול. הוא עובד קשה באימונים, הוא לא ראה זמן רב את המשפחה לו והמועדון עוזר לו". השוער אף התייחס לסיום חוזהו ולאפשרות שישחק בקרוב בנבחרת ישראל: "זה כבוד גדול שאני יכול להיות חלק מנבחרת ישראל. אני החוזה? אני אפנה לאבא שלי ולסוכן שלי. אני רוצה להמשיך במכבי ת"א, זו המטרה שלי".

במועדון עדיין חסרים שחקנים מובילים. יונתן כהן, שהיה אמור לשוב לסגל, נותר פעם נוספות בחוץ בתקווה שיחזור למשחק מול מ.ס אשדוד ביום ראשון. אייל גולסה יעבור השבוע בדיקה נוספות שתקבע את מצב פציעתו ברצועת הברך וזמן החזרה המשוער. דן גלזר חש אתמול בבוקר פציעה חדש בשריר הירך האחורי, אשר הוציאה אותו מההרכב ליציע ולבדיקה שתיערך היום. אנדרה ג'ראלדש קיבל גם הוא מנוחה בשל פגיעה קלה ברגל, ומלבדם נעדרו גם המורחקים – ניק בלקמן (אדום) ועדן קארצב (צהובים).

אבי ריקן, טל בן חיים, דניאל טננבאום | אריאל שלום

כל החיסורים מצביעים על השימוש המושכל של ואן לוון בסגל הרחב שלו, וההולנדי מצליח למרות הכל להישאר בקצב צבירת הנקודות יוצא הדופן שלו. "אנחנו חסרים שחקנים משמעותיים, אבל יש לנו הרבה איכות בקבוצה ומי שמשחק מוכיח את זה", אמר המאמן לאחר המשחק ונשאל גם על העונה הבאה: "אנחנו צריכים להיות מרוכזים במשחקים ולא בהצהרות על כך שאאמן את הקבוצה בעונה הבאה. זה לא עושה את השחקנים עצבניים".

גררו ואלכסנדר פשיץ' חגגו אתמול את כיבוש השערים שלהם בהורדת חולצה, דבר שגרר ספיגת כרטיס צהוב לכל אחד מהם, והעניין לא יעבור בשקט. "נעיר לפשיץ' וגררו על זה, כי זה לא חכם ולא מקצועי", אמר ואן לוון. "זה לא מה שאנחנו רוצים לראות. אולי הם יזמינו את הקבוצה לארוחה".

שחקני מכבי ת"א ואנשי הצוות יצפו הערב במשחק בין אשדוד למכבי חיפה בתקווה לאיבוד נקודות של הירוקים. מעבר לעניין בתוצאת במשחק, הצהובים נערכים ל"מבצע אשדוד" – שני משחקים רצופים מול רן בן שמעון וחניכיו, שיגיע כאמור ביום ראשון לבלומפילד, ושלושה ימים לאחר מכן, ביום רביע הבא, שתי הקבוצות תיפגשנה שוב, הפעם באצטדיון הי"א, לקרב במסגרת רבע גמר גביע המדינה.

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי