אלישע לוי: "אם זה היה תלוי בי, הייתי מאמן את כפ"ס גם בלאומית"

מאמנה החדש של הפועל חיפה סיפר ברדיו 103FM מה לא עבד בקבוצתו הקודמת: "לקחתי סיכון. מאוד קשה להביא זרים טובים בינואר ועזבתי מתוך חשש של הבעלים לרדת ליגה". וגם: המטרות לשנה הבאה

(גודל טקסט)

אלישע לוי לא תיאר לעצמו שהוא יאמן בשלוש קבוצות שונות בליגת העל תוך פחות משנה. המאמן הוותיק שפתח את העונה בבני יהודה, המשיך בהפועל כפר סבא, מונה לפני כשבוע למאמנה של הפועל חיפה ובמשחקו הראשון הצליח להשיג ניצחון משמעותי על הפועל תל אביב שהבטיח כמעט סופית את מקומם של הקבוצה מהכרמל בליגת העל. בראיון בתוכנית הספורט של רדיו 103FM סיפר אלישע לוי על מעמד המאמן, מה לא עבד העונה והמטרות בקבוצתו החדשה.  

האזינו לראיון

קבוצה שלישית שלך העונה וייתכן שהשתיים הקודמות יירדו ליגה: "זו באמת סיטואציה לא רגילה עבורי, בתור אחד שנמצא במקצוע 28 שנים ויצא לי להיות בכל מקום כמה שנים. אני חושב שזו שנה מטורפת, זה קרה בעל כורחי, והולכים קדימה, זה מקצוע כזה.  אם אתה מסתכל על שאר הקבוצות, אפשר לראות שהחליפו 30 מאמנים בשתי הליגות הראשונות".

מעמד המאמן: "אני לא מקבל את זה, אבל זה חלק מהמקצוע, זה מה שקורה בעולם ופה קצת יותר. יש לי הסבר לזה – בעלים מאוד בלחץ, אף אחד לא רוצה לרדת. התקציבים בליגה השנייה הם לא כמו בראשונה, ועכשיו רואים שממאמנים עוברים ממקום למקום ומנצחים פעמיים ושלוש וכך עובד אפקט המאמן. אני כמובן לא מקבל את זה, מאמן טוב הוא מאמן טוב ומאמן לא טוב הוא מאמן לא טוב. צריך להחליף מאמן רק במצב קיצוני, ושניים או שלושה הפסדים זו לא סיבה".

אלישע לוי | דני מרון

מה קרה העונה: "בבני יהודה הייתה חצי שנה מאוד טובה ואחרי שהדברים לא החלו כמו שצריך עזבתי מיוזמתי. בכפר סבא ידעתי שאני מגיע במצב קשה, אבל תמיד מנסים. בחדרה הצליחו וגם בסכנין, וכפי שאמרתם קודם, זו האופנה עכשיו".

בכפר סבא קיבלת את ההחלטות המקצועיות: "לגמרי, קודם כל אני דואג לזה אבל אף אחד לא התערב ומה שעלה בראשם שצריך לעשות זעזוע ולא שום דבר אחר. מה לא עבד? מאוד קשה להצליח בינואר עם זרים והקבוצה נמצאת בסופו של דבר איפה שהיא הייתה. בארץ מסתכלים על ירידת ליגה כאל אסון, אני אומר שאם לפני זה אתה עושה מה שצריך אתה תימנע מזה".

מי קובע את הסגל, המאמן או הבעלים: "תלוי באיזה קבוצה. אם יש מנהל מקצועי אפשר לעשות תוכנית רכש מסודרת, אם אין אז הבעלים נכנסים לנישה הזאת, אבל המאמן תמיד צריך להחליט כי בסופו של דבר האחריות היא של המאמן והוא זה שהולך הביתה".

יצחק שום
יצחק שום | אודי ציטיאט

אם זה היה תלוי בך, היית נשאר עם כפר סבא גם בליגה השנייה: "גם במחיר הזה, אמרתי את זה ביום הראשון שבאתי. יצחק שום מאוד רצה אותי והלכתי מהרגש וזו לא בושה לאמן בליגה השנייה אם זו קבוצה מסודרת".

למה חתמת בהפועל חיפה: "בהפועל חיפה יש סגל שחקנים מאוד מנוסה שנקלע לסיטואציה מאוד בעייתית, אבל יש מועדון עם חברה מנוסים שעובד הרבה זמן ביחד, עם בעלים טוב. אני חושב שלקחתי סיכון מסוים, ואני חושב שאם נישאר נוכל לבנות קבוצה חזקה לשנה הבאה".

אלישע לוי | מאור
עוד באותו נושא: אלישע לוי, יצחק שום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי