קורצקי: "אין לי חוזה לעונה הבאה, היום מחליפים מאמנים כמו גרביים"

מנחם קורצקי | מאור אלקסלסי

מאמן הפועל חדרה התראיין ל-103FM ודיבר על מעמד המאמן בארץ ("רק אם נעשה יד אחת נוכל להביא שינוי"), על עתידו ("נסיים את העונה ואז נשב") ועל הקהל ("קבוצות צריכות להכניס אוהדים למגרשים בחינם")

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

לאחר שניצחו את הפועל כפר סבא והתרחקו משמעותית מהקו האדום, ניתן לומר שהפועל חדרה ומנחם קורצקי הבטיחו מעשית עונה נוספת בליגת העל. המאמן, שמאז שהגיע לחדרה קבוצתו צברה 18 נקודות מ-27 אפשריות ורשמה רצף תוצאות נהדר, התראיין הערב (שני) לתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על העונה הבאה, מעמד המאמן הישראלי ועל מצב הקהל באצטדיונים.

האזינו בראיון

קורצקי פתח בהתייחסות לגבי מצב קבוצתו: "התרחקנו מרחק יפה מהקו האדום, אבל עוד לא הבטחנו את ההישארות בליגה. אנחנו צריכים לשחק עד הסוף, וברגע שנישאר בליגה נגדיר מטרות חדשות. אנחנו רוצים לגמור את העונה כמו שצריך, אני חושב שאנחנו בתקופה טובה. לגבי העונה הבאה? עדיין אין לי חוזה, אבל אני מאמין שנסגור את זה בהמשך כי שני הצדדים בעניין. כרגע מה שמפריע לחתום על חוזה חדש היא העובדה שאנחנו רוצים לסיים קודם את העונה כמו שצריך, לגמור את מאבק ההישרדות ואז נשב על עונה הבאה".

קורצקי דיבר על מעמד המאמן בכדורגל הישראלי ולא חסך בביקורת: "אנחנו נמצאים בתקופה שמחליפים אותנו כמו גרביים, לצערי אנחנו כבר צוחקים על זה. אין ספק שזה מעציב. צריכים לעשות מהלכים כדי שמעמד המאמן יתחזק, כי בסופו של דבר זה יעשה טוב לכולם – גם למועדונים וגם לראשי הקבוצות. צריכים לשבת, לכנס את כולם, לקבל החלטות וללכת עם זה עד הסוף".

מנחם קורצקי
מנחם קורצקי | אודי ציטיאט

"אני במקרה ארגנתי ישיבה של כל המאמנים בליגת העל ובליגה הלאומית, הייתה ישיבה טובה עם אנרגיות טובות. העלינו כמה הצעות שאחת מהן היא שמאמן יכול להיות מפוטר מליגת העל או מהליגה הלאומית בתנאי שהוא יקבל את כל המשכורת עד סוף השנה. כרגע זה לא קורה. אם המאמנים יהיו חזקים ויעשו יד אחת דברים יכולים להשתנות. אם אנחנו המאמנים נתאחד, לבעלים לא תהיה ברירה אלא להסכים. ארגון המאמנים צריך להתחזק כי זה מתחיל ממנו, ואם הוא לא יתחזק אז המאמנים צריכים לקחת יוזמה ולדאוג לעצמם. העלינו את ההצעה לשכר מינימום למאמן בליגת העל, בליגה הלאומית ובליגות הנוער. אני הלכתי עם זה לעורכי דין, והם אמרו לי שזה יעבוד רק במידה ונהיה מאוחדים כמאמנים".

ההשוואה בין מאמנים ישראלים למאמנים זרים: "אני לא מסכים עם זה שהמאמן הישראלי פחות טוב מהמאמן הזר. אני כן בעד שיבואו אנשים מבחוץ וישדרגו, אבל אם באים אנשים ולא משדרגים אז אין בזה טעם. ברגע שהמאמן הישראלי יקבל יותר גב מההנהלה הוא גם יביא תוצאות. אם באמת ייתנו את הדברים האלה, גם המעמד של המאמנים ישתפר וגם היכולות בהתאם לכך".

הקהל בליגה: "המועדונים צריכים להביא קהל בחינם ולהחזיר אותם למגרשים לפני הכל. צריך לתת להם אנרגיות לחזור לאצטדיונים, זה הכי חשוב כרגע. הם לא באים בגלל הרמה? אני לא חושב שכל המשחקים הם ברמה ירודה, יש משחקים עם לחץ של תחתית, עם לחץ של פיטורי מאמנים, זה כן דברים שמשפיעים. קבוצות באות קודם כל כדי לקחת נקודה ולא כדי לנצח".

מנחם קורצקי | אדריאן הרבשטיין
עוד באותו נושא: מנחם קורצקי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי