ההתערבות של חוגג האזהרה של אוחנה: איינבינדר פותח תיבת פנדורה בבית"ר

דן איינבינדר, משה חוגג
דן איינבינדר, משה חוגג | דני מרון

הדברים שאמר אוחנה לבניון, ההתערבות של הבעלים מלמעלה והשיחה מדראפיץ' ש"מחכה לאישור מההנהלה" לגבי ההרכב. הטענות לכאורה שמעלה הקשר חמורות. בית"ר בתגובה: "נתמודד עם כל טענה בבית המשפט"

(גודל טקסט)

חודשיים חלפו מאז הגיש דן איינבינדר תביעה נגד בית"ר ירושלים. בשבועיים האחרונים, בעקבות תיקון שהתווסף לתביעה, מתברר כי סכום התביעה גדל מעט וכעת תובע הקשר כ-3.2 מיליון שקל מבית"ר ירושלים. על פי פירוט התביעה שפורסם אתמול, השחקן תובע תשלום בסך של כ-614 אלף שקל בגין כספים שמגיעים לו מכורח ההסכם, כ-381 אלף שקל בגין הפרשי שכר, 250 אלף שקל בגין נזקים לא ממוניים, מיליון שקל בגין מניעת השתכרות ועוד כ-794 אלף שקל בגין הליך פיטורים שאינו כדין.

אלא שהמספרים סביב התביעה הופכים להיות שוליים ביחס למהות שלה. התביעה, שהגיעה לידי ספורט1, מעלה תהיות לכאורה לגבי ההתנהלות של בית"ר ירושלים באותה תקופה. לאחר שהבעלים משה חוגג טען כי הוא אינו המנהל המקצועי של המועדון, חשף איינבינדר תיבת פנדורה שלא בטוח שבמועדון רצו שתיפתח. כך למשל, איינבינדר חושף באמצעות פרקליטו, עו"ד רועי רוזן, עניינים פנימיים שמשקפים לא רק את המטרות שהציב הבעלים לשחקן ולקבוצה בעונה שעברה, אלא גם המון על ההתנהלות כלפי יוסי בניון, שלדברי איינבינדר החליט להתפטר בין היתר בשל היחס אליו. כפי שפורסם כאן לפני מספר שבועות, גם אנטואן קונטה, מגן הקבוצה לשעבר, הגיש תביעת פיצויים ענקית באמצעות עורכי דינו והמשפט ייפתח בהמשך.

התביעה של איינבינדר ארוכה ובתוכה ישנן טענות רבות ועדויות על התנהלות, לכאורה כמובן, שאינה תקינה. הטענה המרכזית של איינבינדר היא שהמועדון החליט לשחרר אותו יום לאחר חלון ההעברות מבלי יכולת לעבור לקבוצה אחרת, זאת לאחר ששוחח בעצמו עם רן בן שמעון והבין כי המועדון, מ.ס אשדוד, לא מעוניין בו.

דן איינבינדר | לירון מולדובן

נתחיל עם המטרות. בתביעה שהגיעה למשרדה של בית"ר ירושלים, אותה מייצג עו"ד רונן מוזסון, נכתב כי איינבינדר יקבל מענק של 5,607 שקל לנקודה, אך בכל מקרה לא יותר מ-280,350 שקל. המשמעות: חוגג חזה שהמועדון יצבור בתום העונה 50 נקודות, כשבפועל היא צברה 59 נקודות, הגיעה למקום השלישי וזכתה בגביע הטוטו. בסוף העונה דיברו בבית"ר על האכזבה הגדולה מהעונה הזו. רוני לוי פוטר אחר ההדחה מאירופה, דראפיץ' וברדה מונו והתפטרו כשהקבוצה בפלייאוף התחתון ובמקום השמיני.

מעבר למטרות, איינבינדר חשף שיחות פנימיות בין ההנהלה לבין אביו, אייל איינבינדר. בשיחה עם אלי אוחנה, כך נטען, ציין האחרון בפני האב כי "מבחינת בעלי המועדון, קשה לו לקבל ששחקן שמרוויח שכר ברמה הגבוהה יישב על הספסל וכי המטרה שלו היא לקצץ בהוצאות ו'להשקיע כמה שפחות'". למעשה, איינבינדר חשף כי אוחנה הודיע לו, במקביל לרכישת שחקן בחמישה מיליון שקל ולהחתמת מתאוסיניו ואוראל דגני, כי המטרה של חוגג היא לקצץ. עוד טען השחקן, כי בשיחה עם אביו אמר אוחנה כי הוא "התריע בפני מר חוגג כי העניין אינו מוסרי", זאת ביחס לעובדה ששוחרר לאחר שקיצץ בשכרו ואם היה יודע על כך היה נמנע מלקצץ.

בראיון ראשון מאז שחרורו, סיפר איינבינדר לספורט1 כי המנהל המקצועי, יוסי בניון, הודיע לו כי לא ייכלל בסגל בגלל הוראה שקיבל מלמעלה. בתביעה נכתב כי בשיחה עצמה אמר בניון לקשר: "אחרי מלחמות רבות, בעל הבית החליט שלא תהיה בסגל היום". עוד נטען, כי לבניון נאמר על ידי אלי אוחנה כי "זה לא עניין מקצועי", "אנחנו כלכלית לא מוכנים ולא רוצים שיהיה בסגל", "אם הוא לא יסכים נלך עם זה עד הסוף". עוד נכתב, כי בניון טען בפניו שלדעתו הוא צריך להיות בסגל, אבל זו, כאמור, בניגוד לדעת ההנהלה. עוד, לפי התביעה, טען בניון כי "רוני לוי לא שבע רצון (בלשון המעטה) מהסיטואציה, לאור העובדה כי המאמן קיווה שייקח חלק בהרכב. עוד נטען, כי אוחנה הבהיר לו שישמח אם יישאר בסגל.

אלי אוחנה, משה חוגג | ניב אהרונסון

בהמשך נכתב כי סמוך לסגירת החלון קיבל השחקן טלפון מהיו"ר אוחנה. השיחה תוארה כ"קצרה ומבישה". בהמשך נחשפה השיחה בין בניון לשחקן ושיחה מעניינת נוספת עם סלובודן דראפיץ'. יוסי בניון סיים את דרכו לאחר עזיבתו של רוני לוי, כשחלק מההחלטה נובעת מההתנהלות הלא ראויה והגסה כלפי השחקן. איינבינדר טוען למעשה כי הוא ידע שבניון עוזב גם לאור ההתנהלות כלפיו. ומה לגבי דראפיץ'? בתביעה נכתב כי במהלך שיחה עם המאמן החדש, נאמר לאיינבינדר כי "ככל ואקבל אישור מהנהלת המועדון תהיה בהרכב למשחק הקרוב".

מבית"ר ירושלים נמסר: "אנחנו לא מתכוונים להתנצח עם דן בתקשורת, נתמודד עם כל טענה בבית המשפט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי