מכבי חיפה חולמת על דאבל: עוואד הלהיב, טוואטחה יעזוב?

חלום שני התארים של הירוקים חי וקיים אחרי ה-1:4 על עפולה ברבע גמר הגביע. מחמאות לחלוץ שכבש צמד, המגן שוב לא שותף. פלאניץ' כשיר להפועל ב"ש בשני, דוניו בספק. וגם: מדוע אבו פאני פתח על הספסל?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

חלום הדאבל של מכבי חיפה חי וקיים. הירוקים עלו אתמול (חמישי) לחצי גמר גביע המדינה אחרי 1:4 על הפועל עפולה מהליגה הלאומית, מה שזימן קלאסיקו ישראלי בשלב הבא – מפגש בין מכבי חיפה לבין מכבי תל אביב, אשר ייערך ב-12 במאי. אגב, הקרב בין שתי הקבוצות בחצי הגמר ייערך שלושה ימים בלבד לאחר משחק העונה האחרון במסגרת הליגה, שעשוי להכריע את זהות האלופה.

עוד לפני המשחק, הגרלת הסיבוב הבא והירוקים ידעו מי תהיה היריבה שלהם בחצי הגמר אם ינצחו. מספר שחקנים כבר דיברו על השלב הבא עוד לפני שיצאה לדרך ההתמודדות מול עפולה, אבל בצוות המקצועי הבהירו להם שצריך לחשוב רק על עפולה. המשחק אתמול לא היה מהמשחקים הגדולים של מכבי חיפה העונה, אך עדיין נרשמה שביעות רצון מההמשכיות במומנטום החיובי. אחרי ה-0:3 על מ.ס אשדוד וה-0:4 על קריית שמונה במסגרת הליגה, הגיעה רביעייה נוספת בגביע המדינה.

מוליכת ליגת העל הגיעה למשחק ללא בוגדן פלאניץ' וגודסוויי דוניו שלא היו כשירים, וגם ללא עומר אצילי, שראה את המשחק מהיציע בגלל צהובים. גם הפעם נאלץ המאמן, ברק בכר, לבצע שינוי לא מתוכנן בהרכב לפני המשחק, כאשר מוחמד אבו פאני סבל מהתקררות ומאור לוי עלו במקומו ב-11. בשורות טובות יותר הגיעו מכיוונם של חוסה רודריגס וניקיטה רוקאביצה, שחזרו מפציעות וקיבלו דקות במחצית השנייה. הספרדי אף רשם בישול נאה ליאניק וילדסחוט, שחזר לכבוש אחרי תקופה ארוכה.

חוסה רודריגס וניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

במכבי חיפה הודו כי היכולת במחצית הראשונה הייתה לא טובה, והשער הראשון נכבש רק בדקה ה-41. לא מעט פעמים ניגש עוזר המאמן, גיא צרפתי, לבכר, והשניים ניסו למצוא פתרונות כדי לעלות ליתרון. בכר עצמו סיפר לאחר המשחק: "היו דברים טובים ופחות טובים ונטפל בהם". בין השאר, במכבי חיפה לא אהבו את הגישה של חלק מהשחקנים במחצית הראשונה וגורם בקבוצה ציין: "היו שחקנים שבאו בגישה לא נכונה ואסור שזה יקרה ברגעים המכריעים של העונה".

את מירב המחמאות קיבל מוחמד עוואד. במחזור האחרון בליגה הוא כבש את שער הבכורה שלו מאז שחזר מפולין, ואתמול הוא כברר חגג עם צמד מצוין והחזיר לבכר על הקרדיט בהרכב. כשהחלוץ שב בחלון ההעברות של ינואר אל המדים הירוקים הוא עבר תקופה לא פשוטה, שכן ניקיטה רוקאביצה לא הפסיד לכבוש, ולאחר מכן היה זה דוניו שתפס את מקומו של האוסטרלי וגם הוא עמד בציפיות.

הדבר הוביל את עוואד לקצה הספסל, אך כאמור, בשני המשחקים האחרונים הוא הצליח להרשים ולצאת לדרך חדשה כשקיבל הזדמנות. "אין ספקות לגבי הכישרון של עוואד ולכן בכר רצה מאוד שהוא יהיה כאן מתחילת העונה. הוא יצא לאירופה ואנחנו שמחים שהוא כאן. יהיה לו חלק חשוב במסע שלנו עד לסיום העונה", אמרו במועדון. מי שתמך בחלוץ בתקופה האחרונה הוא חברו הטוב אבו פאני, ולכן הוא גם רץ לחגוג עם הקשר לאחר השער הראשון.

מוחמד עוואד | מאור אלקסלסי

למכבי חיפה אין יותר מדי זמן לחגוג, וכבר בים שני מצפה לה קרב משמעותי מול הפועל באר שבע בטרנר. נטע לביא וחוסה רודריגס יצטרכו להיזהר מכרטיס צהוב שימנע מהם לשחק במשחק העונה מול מכבי ת"א. בשורות חיוביות מגיעות מצדו של פלאניץ', שכבר אינו מתלונן על כאבים, אמור לחזור לאימונים מלאים וההערכה היא שיהיה כשיר. דוניו עדיין נמצא בספק. אגב, דולב חזיזה וצ'רון שרי קיבלו אתמול צהובים שימנעו מהם לשחק מול מכבי פתח תקווה בשבת הבאה.

גם אתמול, למרות הרוטציה החלקית שערך בכר, טאלב טוואטחה ועאיד חבשי לא שותפו ולא מן הנמנע שהשניים יעזבו את הירוקים בסיום העונה, על אף ששניהם מחזיקים בחוזה לעונה לעונה הבאה. אתמול כשמאמן החליף את סאן מנחם הוא העדיף להכניס את ארנסט מאבוקה ולהסיט את רז מאיר לעמדת המגן השמאלי, וטוואטחה נותר על הספסל. נהוראי יפרח, שחזר לאחרונה לקבוצת הנוער, הוקפץ לסגל והיה רצון להעניק לו דקות משחק, אך לבסוף הוא המתין במשך 90 דקות על הספסל.

טאלב טוואטחה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי