חוזז ייעדר כחודש, אוהדי מכבי ת"א טוענים: "נותנים למכבי חיפה"

לקראת המשחק בקריית שמונה שעשוי להחזיר אותם זמנית לפסגה (ראשון, החל מ-20:00 בספורט4), הקהל הצהוב בא בטענות: "לפחות הדרך לאליפות מאתגרת יותר". קרע קטן לקשר, דוידזאדה עשוי לפתוח במקום סבוריט

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עברה בהצלחה את רבע גמר גביע המדינה באצטדיון הי"א באשדוד, אבל בתחילת השבוע היא פגשה את אותה מ.ס אשדוד ואיבדה מולה שתי נקודות יקרות באצטדיון בלומפילד. בעוד כשבועיים מכבי ת"א תתייצב לאחד השבועות הקריטיים שידעה כשתפגוש את המוליכה מכבי חיפה בליגה ושלושה ימים לאחר מכן גם בגביע, שני משחקים שייערכו בבלומפילד, אבל עד אז פטריק ואן לוון ושחקניו יודעים שהם לא יכולים להרשות לעצמם למעוד בשום מפגש – בוודאי לא מחר בקריית שמונה (החל מ-20:00 בספורט4), בידיעה שניצחון בצפון יעלה אותם לפחות זמנית לפסגה ועשוי להלחיץ את הירוקים שייצאו לבאר שבע ביום שני.

בימים האחרונים הופצו הרשתות החברתיות הודעות רבות של אוהדי מכבי תל אביב, שלטענתם היריבות מתאמצות מול קבוצתם הרבה יותר מאשר נגד מכבי חיפה. לטענתם, אחרי שגם בעלי מ.ס אשדוד ג'קי בן זקן הקשה עליהם בכמות ובמחירי הכרטיסים למשחק הגביע לעומת היחס לקהל הירוק בליגה שבוע קודם לכן, קשה שלא לראות כיצד נראתה מ.ס אשדוד נגד מכבי חיפה, הפסידה בביתה 3:0, לעומת היכולת המרשימה שהציגה משחק לאחר מכן בבלומפילד ב-1:1 בליגה וגם גביע ביום רביעי האחרון, משחק שהוכרע מכדור חופשי שבעט דור פרץ ושינה כיוון.

לכן, אוהדים רבים של מכבי ת"א חוששים שקריית שמונה תיראה מחר אחרת לגמרי לעומת היכולת שהציגה מול מכבי חיפה בשבוע שעבר – משחק אותו פתחה עם שתי החמצות ענק וסיימה עם 4:0 צורם. "מכבי פתח תקווה הוכיחה שהיא קבוצה של גברים, בעוד היכולת לכאורה של שחקני מ.ס אשדוד וקריית שמונה הייתה מעבר להתבטלות, זו הייתה חוסר קבוצתיות ברורה. לפחות הדרך לאליפות מאתגרת יותר", נכתב בין השאר ברשתות החברתיות וגם נטען בפני מקורבים למועדון.

שחקני מכבי ת"א והאוהדים בקריית שמונה לפני כחודש | מאור אלקסלסי

לאחר משחק הגביע, שחקני מכבי תל אביב ממתינים לאימון המסכם היום שבו אולי הם יגלו מי יפתחו מחר בקריית שמונה. גורם בסביבת השחקנים אמר לקראת המפגש: "צברנו 51 נקודות מתוך 57 ועלינו לחצי גמר הגביע, אי אפשר להתווכח עם התוצאות. למרות זאת, יש סוג של בעיה בקבוצה בכל הנוגע להתנהלות הצוות באשר לרוטציות והשינויים בהרכב ובסגל. הייתה שיחה אחרי ה-1:1 נגד אשדוד ואסור שדברים יחזרו על עצמם גם בקריית שמונה".

חמישה שחקנים של מכבי תל אביב יצטרכו להיזהר מצבירת כרטיס צהוב בשני המשחקים הבאים, כי מי שיקבל צהוב מחר יחמיץ את מכבי חיפה בליגה ומי שיספוג צהוב בשבוע הבא נגד הפועל באר שבע ייעדר מול מכבי חיפה בחצי גמר הגביע. החמישה הם דור פרץ, אנריק סבוריט, לואיס הרננדס, שרן ייני ומאור קנדיל.

על פי מקורבים לשחקנים, ואן לוון או מי מאנשיו לא שוחחו איתם בנושא הכרטיסים הצהובים ועל פיו כל שחקן בסגל יכול לעלות בהרכב במידת הצורך. למרות זאת, בקבוצה מעריכים שלא מן הנמנע שמחר בכל זאת תבוצע רוטציה קלה וייתכן שאופיר דוידאדה, שחר פיבן או דן ביטון יפתחו על חשבון מי מהחמישה כדי להעניק מנוחה ובעיקר אפשרות להימנע מכרטיס צהוב. כזכור, רק לפני חודש התארחה מכבי ת"א בקריית שמונה במסגרת העונה הסדירה (0:2 משערים של פרץ וחוזז) ואז גם סבוריט וגם ג'ראלדש לא שיחקו.

דוידזאדה בחודש שעבר בקריית שמונה | מאור אלקסלסי

שחקן נוסף שנמצא בתמונת ההרכב הוא יונתן כהן, שעלה מהספסל בשני המשחקים נגד אשדוד אחרי שבועות ארוכים בחוץ לסגל. כהן, אם יפתח, יתופקד באגף ימין וצפוי לשתף פעולה עם אדוארדו גררו אלכסנדר פשיץ' שיועדף על פני ניק בלקמן בחוד. מהמשחק ייעדרו אייל גולסה ומתן חוזז שנפגע באשדוד ביום רביעי וספק אם ישוב לשחק העונה לאחר שאובחן עם קרע קטן בשריר הירך האחורי ואמור להיעדר כחודש. במכבי ת"א מקווים שהוא יוכל לשוב לשניים או שלושה ממשחקי סיום העונה.

כ-800 אוהדי מכבי תל אביב יעלו מחר צפונה ובמכבי תל אביב מאמינים שעד המשחק נגד מכבי חיפה, שיהיה משחק הבית הראשון שלהם בסיבוב השני של הפלייאוף, תאושר על ידי הממשלה הגדלה של כמות הצופים במגרשים – כיום רשאים להיכנס לבלומפילד כמעט 9,000 צופים בכל משחק.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אופיר דוידזאדה (אנריק סבוריט), דן גלזר, דור פרץ, עדן קארצב, יונתן כהן, אדוארדו גררו, אלכסנדר פשיץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי