מגבו הרצה בפני ילדי מחלקת הנוער: "לא היה לי כסף לחוג כדורגל"

מגן בית"ר ירושלים שיתף את ילדי קבוצת א' צפון בקשיים הרבים שחווה במהלך הקריירה: "זו זכות גדולה לשמש דוגמא עבורם. התחלתי לשחק רק בגיל 15. לא יכולתי לשלם עבור הנסיעות לאימון". וגם: רגע השיא בקריירה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים לא ירצו לזכור את עונת 2020/21. הקבוצה מהבירה נקלעה לפלייאוף התחתון, הודחה מהגביע בשלב די מוקדם ולא סיפקה נחת לאוהדיה. מי שכן חווה תקופה טובה לאחרונה הוא המגן השמאלי אורי מגבו שכבש שער שוויון דרמטי נגד בני יהודה ועלה כקפטן למשחק נגד הפועל תל אביב ביום שבת. המגן השמאלי של בית"ר קיים שיחה עם קבוצת ילדי א' צפון של המועדון וסיפר להם על הקשיים שחווה בדרך ונתן להם טיפים איך להצליח.

גלעד, מאמן הקבוצה, סיפר כי הילדים ידעו כבר לפני שבוע על המפגש הצפוי והיו מאוד נרגשים. לדבריו, "עיקר השאלות היו איך מתקיים סדר יום של שחקן מקצועני ואיך מכינים את עצמך למשחק בצורה הכי טובה גם אם אתה יודע שלא תפתח בהרכב". הוא הוסיף כי לדבריו מפגשים כאלה "חשובים מאוד. מגבו דוגמא טובה למה שילדים צריכים לראות, הם עלולים לוותר מהר בפן המנטלי. צריך ליווי מנטלי כדי להצליח בכדורגל".

מגבו אמר: "זו זכות גדולה לבוא ולדבר עם הילדים ולשמש דוגמא עבורם, בגיל שלהם לא הייתה לי קבוצה ואפילו לא חוג כדורגל. לא היה שחקן בוגרים שיחלוק איתי את הניסיון שלו".

אורי מגבו, איאד אבו עביד | אודי ציטיאט

הקשיים בקריירה: "מפגש כזה מחזיר אותי אחורה לתחילת הדרך, עברתי הרבה ירידות ועליות. התחלתי לשחק כדורגל מקצועי רק מגיל 15. גדלתי לאם חד הורית בבית ים, ללא הרבה אמצעים ולכן לא הייתי בחוג. קיבלתי מלגת טניס בבית הספר ורציתי לקבל מלגה לכדורגל. הצלחתי לקבל מלגה לחוג אבל לא היה לנו מספיק כסף גם לזה". עוד סיפר כי לא היה למשפחתו כסף לנסיעות לאימון. לילדים האלה יש מזל שיש להם אפשרות לשחק כדורגל וללמוד מקצועיות ממאמן, ועוד בבית"ר ירושלים, זו בכלל זכות גדולה".

סרט הקפטן נגד הפועל ת"א: "זאת תחושה מרגשת מאוד, הרגשתי כאילו עליתי מהנוער לבוגרים, זה חלום שהתגשם. יותר מזה, אפילו לא העזתי לחלום להיות קפטן או לעלות למגרש כקפטן בבית"ר, זה מדהים. זה ללא ספק הרגע הכי עוצמתי שחוויתי בקריירה שלי, ועוד נגד הפועל ת"א ובמשחק עם קהל. זה יותר משמעותי מהשער נגד הפועל בשנה שעברה או בגמר גביע הטוטו נגד מכבי ת"א. בכל פעם שאני מגיע לבית וגן אני מתרגש ללבוש את המדים של בית"ר, זו זכות גדולה".

אורי מגבו, ילדי בית"ר ירושלים | צילום מסך: בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי