הנתון שמוכיח: מנצ'סטר סיטי אמורה לזכות בליגת האלופות

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Xavier Laine/Getty Images

התכולים גברו 1:2 על פ.ס.ז' בחצי הגמר הראשון ורשמו ניצחון 10 העונה במפעל, שבמתכונתו הנוכחית זה קרה 5 פעמים - ורק פעם אחת הקבוצה שעשתה זאת לא הניפה גביע. מאחרז: "תקענו אותם בחצי שלהם, בזה אנחנו חזקים"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי יכולה להיות מרוצה. הקבוצה של פפ גווארדיולה השיגה אתמול (רביעי) מקדמה משמעותית, כאשר גברה 1:2 בצרפת על פריז סן ז'רמן במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות. השחקנים בתכלת חולמים על כתיבת פרק חדש בהיסטוריה של המועדון, ובגומלין, שייערך ביום שלישי, יוכלו לרשום הישג שלא נרשם מעולם – להעלות את מנצ'סטר סיטי לגמר ליגת האלופות הראשון בתולדותיה.

זה לא היה קל, ממש לא. המחצית הראשונה הייתה שייכת כל כולה לפ.ס.ז', סגנית אלופת אירופה להזכירכם, שעלתה ליתרון משער נגיחה נהדר של מרקיניוס. בחצי השני הכל התהפך, והוא היה חד צדדי לטובת הסיטיזנס, שהצליחו להשוות משער מקרי של קווין דה בריינה, שניסה להגביה כדור לרחבה ולבסוף הוא חדר אל הרשת של קיילור נבאס.

לאחר מכן הגיעה הבעיטה החופשית הנפלאה של ריאד מחרז, והאלג'יראי קבע מהפך, אולי אולי בדרך לגמר ולהיסטוריה. אמנם זה עוד רחוק ולא צריך להקדים את המאוחר, אך מנצ'סטר סיטי בהחלט יכולה להיות מעודדת מכמה סיבות. הראשונה היא שהקבוצה מעולם לא הפסידה בליגת האלופות כאשר ניצחה במשחק הראשון. כמו כן, היא הפכה אתמול לקבוצה האנגלית הראשונה מאז לידס בעונת 1969/70 שרושמת שישה ניצחונות רצופים בליגת האלופות (או גביע אירופה לאלופות, כפי שנקרא אז המפעל).

ריאד מחרז חוגג | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images

אבל אם יש נתון שצריך לשמח יותר מכל את פפ גווארדיולה וחניכיו הוא הנתון הבא – מנצ'סטר סיטי רשמה אתמול את הניצחון העשירי שלה העונה בצ'מפיונס ליג. למה זה כל כך משמח? מעבר לעובדה שהיא הקבוצה האנגלית הראשונה שרושמת ציון דרך כזה, זה קרה רק חמש פעמים במתכונת הנוכחית של ליגת האלופות (מאז 2003/04). בכל המקרים הללו, רק פעם אחת הקבוצה שרשמה 10 ניצחונות ויותר לא זכתה בתואר – ריאל מדריד ב-2011/12. אז האם התכולים בדרך לא רק לגמר ראשון בתולדותיהם, אלא גם להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות? ימים יגידו.

פפ, שהפך אתמול למאמן עם הכי הרבה הופעות בשלב חצי גמר ליגת האלופות (8) בצוותא עם ז'וזה מוריניו, אמר לאחר הניצחון: "התחלנו טוב, אבל אחרי זה ספגנו והרגשנו את הלחץ. המחצית השנייה הייתה מצוינת בכל אספקט של המשחק. כבשנו שני שערי חוץ וזה כל כך חשוב, אבל יש לנו עוד עבודה קשה לעשות. למועדון שלנו אין הרבה ניסיון בשלבים האלה של המפעל".

"כל מה שאני רוצה זה שנהיה אנחנו ונשחק את המשחק שלנו במשחק הגומלין", המשיך המאמן הספרדי. "אנחנו טובים כשאנחנו משחקים בצורה מסוימת, אנחנו לא יכולים לעשות את זה אחרת. לפעמים אתה צריך להיות רגוע ולהיות אתה. במחצית השנייה שינינו קצת את הדרך בה לחצנו ואני כל כך מרוצה מההופעה. זה לא קל מול ניימאר, קיליאן אמבפה ואנחל די מריה".

פפ גווארדיולה | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

קווין דה בריינה, שנבחר לאיש המשחק, סיפר: "זה היה משחק של שני חצאים. התחלנו טוב והייתה לנו שליטה מסוימת, אבל פ.ס.ז' קבוצה שלא תיאמן. המחצית השנייה כבר הייתה הרבה הרבה יותר טובה. היינו נמהרים מדי בחצי הראשון, בעוד בחצי השני ניסינו למצוא שטחים עם הרבה יותר סבלנות ואני חושב שעשינו את זה. ידענו שיהיו רגעים במשחק שנסבול ולעבוד קשה בשביל הקבוצה, אבל גם ידענו שיש לנו את האיכות להתמודד מולם. זה יקרה גם במשחק השני".

הכוכב הבלגי התייחס גם לשער המקרי ושכבש וכך שפרגן למחרז לבעוט את הכדור החופשי שהוביל למהפך: "שער השוויון קשה מאוד לשוער, כי הוא תמיד מצפה שמישהו ייגע בכדור. בבעיטה החופשית, ריאד שאל אותי אם הוא יכול לבעוט. הוא הבקיע, אז מי אני שאני יכול להגיד על זה משהו?"

קווין דה בריינה | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

ריאד מאחרז, האלג'יראי שכבש את שער הניצחון, סיכם: "תקענו אותם בחצי המשחק שלהם, זה הדבר שאנחנו הכי חזקים בו. בחצי הראשון לא הצלחנו לאיים על השער של פ.ס.ז' והם היו יותר טובים, אבל אחר כך המשחק השתנה. היה לנו מזל עם השערים ואני לא אגיד שהיינו הרבה יותר טובים, אבל זה היה משחק של שתי מחציות. הכל עדיין פתוח ולנו פשוט יש יתרון קטן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי