בעקבות יום האבל בראשון: משחקי הכדורגל והכדורסל נדחו ליום שני

פינוי הרוג בהר מירון
פינוי הרוג בהר מירון | דוד כהן פלאש 90

בשל האסון הכבד בהר מרון, בו לפחות 44 נהרגו ומאות נפצעו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז: "ביום ראשון נקיים יום אבל לאומי". המשחקים של הפועל ת"א ובית"ר ירושלים נדחו ביממה, ב"ש נגד מכבי ת"א ייפתח באיחור

(גודל טקסט)

האסון בהר מירון: לפחות 45 אנשים נהרגו ומאות נפצעו הלילה (בין חמישי לשישי) באסון רב נפגעים שאירע כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך ההילולה השנתית בקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. לפחות 150 אנשים נפצעו, בהם 6 במצב אנוש, 18 במצב קשה, 8 במצב בינוני ו-80 במצב קל. בין הפצועים וההרוגים ישנם גם ילדים, בהם פעוטות בני 3 שהגיעו לאירוע ה"חלאקה" המסורתי שהסתיים בטרגדיה בלתי נתפסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למקום, והנוכחים התנפלו עליו בצעקות. לאחר מכן אמר בהצהרה לתקשורת: "ביום ראשון נקיים יום אבל לאומי בעקבות האסון בהר מירון, מהאסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. כולנו נתייחד עם היגון של המשפחות ונתפלל לשלום הפצועים". עוד התחייב: "אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה כדי להבטיח שאסון כזה לא ישנה".

כתוצאה מיום האבל, לא יתקיימו אירועי בספורט ביום ראשון והמשמעות היא שהמשחקים בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים והפועל תל אביב להפועל כפר סבא בכדורגל, וכן הפועל ירושלים נגד הפועל גלבוע/גליל בכדורסל, לא יתקיימו במועדם המקורי אלא למחרת, ביום שני. המשמעות היא שהפועל תל אביב תארח את הפועל כפר סבא ביום שני (20:00 בספורטו1) והפועל חיפה את בית"ר ירושלים בשני ב-20:15 (ישיר בספורט3). גם המשחק בין הפועל ב"ש למכבי ת"א ייערך ביום שני וייפתח ב-21:00.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי