אוהבת דרמות: 1:2 למכבי חיפה על מכבי פ"ת

מפגן עוצמה של הירוקים במושבה הסתיים בניצחון חשוב על המלאבסים, הפער גדל זמנית ל-5 נקודות. פלאניץ' (49) ולביא (18) כבשו, מנחם (89) הבקיע שער עצמי וגרם למותחן אדיר בסיום. אצילי בישל פעמיים, כהן הדף פנדל

(גודל טקסט)

רגע לפני משחק העונה בליגת העל, מכבי חיפה הגדילה זמנית את הפער לחמש נקודות. אחרי שנעצרו נגד הפועל באר שבע הירוקים חזרו הערב (שבת) לליגה עם ניצחון 1:2 על מכבי פתח תקווה, שהושג לאחר מפגן עוצמה אדיר, אך גם אחרי דקות סיום מותחות במיוחד. נטע לביא ובוגדאן פלאניץ' כבשו את השערים עבור הקבוצה מהכרמל, ג'וש כהן שוב היה שם עבור הקבוצה שלו עם הדיפת פנדל רביעית העונה.

עוד לפני המשחק, היה ברור שמכבי חיפה מגיעה למשחק נגד יריבה מולה היא כמעט תמיד מתקשה, כאשר המלאבסים כבר לקחו העונה חמש נקודות מהקבוצה של ברק בכר. להתמודדות היום הגיע המאמן ללא צ'רון שרי ודולב חזיזה המוצהבים, אך מי ששוב התעלה מעל כולם הוא עומר אצילי, שכיכב על הדשא עם שני בישולים והיה המוציא לפועל העיקרי בירוק.

ברוב דקות המשחק, ניתן היה לחשוב שמכבי חיפה בדרך לניצחון קליל עבורה, כאשר מלבד שני השערים שהיא כבשה, שניים נוספים נפסלו בעקבות עמדות נבדל. מעבר לכך, הלחץ על השער של אריק ינקו היה בכל דקות המשחק, אבל בסיום קרה משהו לא מתוכנן – סאן מנחם ניסה להחזיר את הכדור לשוער שלו בעזרת הראש, אי הבנה בין השניים הביאה לשער עצמי אומלל ביותר של המגן וגרמה ללא מעט לחץ ודפיקות לב מכ-5,000 האוהדים הירוקים שהגיעו לאצטדיון המושבה בפ"ת.

עומר אצילי. שחקן הכנף שהגיע בינואר כבר עם שמונה בישולים |
ניצחון חשוב למכבי חיפה, שהעבירה כעת את הלחץ למכבי ת"א | אודי ציטיאט
ג'וש כהן. אחד מגיבורי המשחק | אודי ציטיאט
ברק בכר. דקות סיום לחוצות של המאמן הירוק | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו (תומר לוי, 46), דניאל פלשר, אור בלוריאן, ירדן כהן, איתן אזולאי (גיא חדידה, 75), ארד בר, נאור סבג (תאי בריבו, 63), עמית מאיר (אור אינברום, 46), ליאל עבדה, מורגן פרייר.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס, נטע לביא, מוחמד אבו פאני (יובל אשכנזי, 94), עומר אצילי (רמי גרשון, 80), יאניק וילדסחוט (מוחמד עוואד, 67), גודסוויי דוניו (ניקיטה רוקאביצה, 67).

שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט
אוהדי מכבי חיפה | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 4, איום ראשון במשחק: מכבי חיפה כמעט עלתה ליתרון כבר בפתיחה לאחר שאבו פאני חטף לאזולאי את הכדור וביצע דאבל-פס עם אצילי. הכדור הגיע לדוניו, שסחט הצלה מקרוב מינקו, ואת הכדור החוזר בעט וילדסחוט מעל המשקוף.

דקה 6, התקפה נוספת של מכבי חיפה: הלחץ של הירוקים נמשך, מנחם הרים כדור מדויק לראשו של דוניו, החלוץ נגח מעל השער.

דקה 7, איום ראשון של מכבי פ"ת: עבדה עבר את מנחם וניסה להכניע את ג'וש כהן מכ-20 מטרים, הכדור הגיע ישירות לידיים של השוער.

יאניק וילדסחוט | טל לוי
גודסוויי דוניו | טל לוי
אוהדי מכבי חיפה | טל לוי

דקה 10, איום נוסף של מכבי חיפה: בפעם השלישית במשחק, דוניו היה קרוב לשער, כשהפעם מאיר הרים לראש של החלוץ, שמצא רק את הידיים של ינקו.

דקה 11, כמעט שער למכבי פ"ת! כדור קרן של המלאבסים הגיע ישירות לראשו של בלוריאן, שנגח נהדר לעבר המסגרת אבל ג'וש כהן סיפק הצלה אדירה ומנע שער.

דקה 14, הלחץ של מכבי חיפה נמשך: אצילי השאיר כדור ללביא על סף הרחבה, הקפטן הירוק הניף את רגלו השמאלית מכ-18 מטרים וניה לסובב לפינה של ינקו, השוער היה מוכן והדף.

ליאל עבדה, סאן מנחם | אודי ציטיאט
עומר אצילי, ירדן כהן | אודי ציטיאט

דקה 18, 0:1 למכבי חיפה! אחרי הלחץ הגדול שהפעילו הירוקים של השער של ינקו, תרגיל מבריק מכדור קרן הוליד גם את שער היתרון – אצילי הוריד ללביא, שנותר לבדו ברחבה ובעט מקרוב לרשת.

דקה 21, מכבי חיפה ממשיכה ללחוץ: כמו לביא, גם אצילי ניסה לסובב לשער של ינקו מקצה הרחבה, ינקו שוב היה במקום והדף.

דקה 23, שער של מכבי חיפה נפסל: אצילי הרים כדור חופשי, שהגיע לעברו של פלאניץ' והסרבי המשיך אותו לרשת, אבל שופטי המסך זיהו עמדת נבדל של הבלם ופסלו את השער.

דקה 29, עצירת פנדל של מכבי חיפה! בפעם הרביעית העונה, ג'וש כהן עצר פנדל בליגת העל. עבדה הוכשל ברחבה על ידי פלאניץ', סבג ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה, אך השוער של הירוקים ניחש נהדר את הפינה והדף.

נאור סבג | אודי ציטיאט
ג'וש כהן מציל פנדל | טל לוי
שחקני מכבי חיפה חוגגים, נאור סבג | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ג'וש כהן | אודי ציטיאט

דקה 48, הרחקה מהקו של מכבי פ"ת! מכבי חיפה פתחה את החצי השני בקצב אדיר, אבו פאני חטף כדור ומתא את וילדסחוט ברחבה, ההולנדי כבר הקפיץ לעבר השער אבל בלוריאן הרחיק מהקו לקרן.

דקה 49, 0:2 למכבי חיפה! אצילי רשם לעצמו בישול שני במשחק כאשר הרים כדור קרן ישירות לראשו של פלאניץ', הסרבי המשיך עם נגיחה לרשת.

דקה 53, שער נוסף של מכבי חיפה נפסל: אחרי שבישל פעמיים, אצילי כבר חגג שער משלו במשחק, אבל שופטי המסך התערבו פעם נוספת ומצאו נבדל של וילדסחוט במהלך, ועל כן השער נפסל.

אצילי כבר חגג |
השער נפסל בצדק |

דקה 72, כמעט שער נוסף למכבי חיפה: אצילי ניסה להרים כדור מהאגף, אבל הכדור שלו הסתובב לעבר המסגרת ופגש בעמוד של ינקו.

דקה 73, מכבי פ"ת הייתה קרובה לשער: מיד לאחר העמוד של אצילי, פ"ת יצאה להתקפה מתפרצת כשבסיומה בר הגיע למצב אדיר מרחבת החמש ובעט לא מדויק.

דקה 78, הכדור במשקוף! אינברום המחליף שיגר כדור אדיר מכ-25 מטרים, ג'וש כהן כבר נכנע אבל הכדור פגע במשקוף.

דקה 89, מכבי פ"ת צימקה ל-2:1! מנחם ניסה להחזיר את הכדור לכהן, אך נגח מעל השוער וכבש שער עצמי אומלל שהחזיר את פ"ת למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי