אבוקסיס: "ירדנו ליגה במשחק בטדי, רוצים לחזור תוך שנה"

לאחר ההפסד 2:1 למכבי נתניה ששם את החותמת הסופית, מאמן בני יהודה סימן את הרגע שחרץ את דינה של הקבוצה. "כואבים עבור האוהדים, חוכמה של מועדון היא להתעשת מהר". הקפטן מורי הוסיף: "אשב עם ברק ונראה"

(גודל טקסט)

זה היה באוויר זמן רב והערב (שבת) זה קרה. בני יהודה הובילה נגד מכבי נתניה אך ספגה שתי דקות לסיום והפסידה 2:1 וירדה סופית לליגה הלאומית. אפשר לומר שהמשחק הזה היה פרצופה של עונה. הרי אותו הדבר קרה לה נגד הפועל חדרה (הפסידה 3:2) וגם נגד בית"ר ירושלים כשהובילה בבטחה עד לדקה ה-90 אך סיימה רק בתיקו 2:2. לאחר המשחק הבטיח המאמן יוסי אבוקסיס שבמועדון יעשו הכל לחזור לליגת העל בתוך עונה אחת. גם הקפטן דן מורי ביכה את מצב הקבוצה.

צפו בתגובות

אבוקסיס אמר לאחר המשחק: "כן זה מאוד עצוב, זה לא קרה היום אלא במשחק בטדי כשהיינו בחיים והובלנו 0:2 עד לדקה ה-90 ואם לא ניצחנו שם – זה קרע אותנו למשחק נגד הפועל חדרה. סף השבירה שלנו מאוד נמוך. אני חושב ששיחקנו טוב במחצית הראשונה והיינו צריכים לגמור את המשחק אבל בעונה כזו כשהכל לא הולך – בסוף ספגנו והפסדנו. זה יום מאוד קשה אבל בכדורגל צריך לדעת לקבל גם דברים כאלה. חכמה של מועדון היא לדעת לחזור כמה שיותר מהר, תוך שנה אחת. אנחנו כבר מדברים וכבר בודקים דברים לעונה הבאה ונחושים מאוד להחזיר את הקבוצה בעונה הבאה".

האם בקבוצה השלימו עם הירידה לפני: "לא השלמנו, שיחקנו עם הרכב חזק ושיחקנו טוב ונראינו טוב, אבל התחלנו לדבר ולבדוק לגבי העונה הבאה. משחקים כמו בטדי וכמו האחרונים כשאתה לא גומר את המשחקים כשאתה מוביל 0:1 או 0:2 – היריבה עדיין במשחק. כמובן שלא וויתרנו מראש על המשחק אבל ידענו שהירידה צפויה".

אלמוג בוזגלו, מתיאה ליואיץ', אביב אברהם | ברני ארדוב

האם זה הפריע לו ששחקני נתניה חגגו בסיום ולא שמרו על איפוק כמו הפועל חדרה למשל: "לא ייחסתי לזה חשיבות, זכותם לשמוח, קבוצת כדורגל באה לנצח ושיחקו, להם יש את המטרות שלהם וזה לא מציק לי".

הקבוצה סופגת כל הזמן בתוספת הזמן: "כן, ברגע שסופגים שער סף השבירה מאוד נמוך, ניסינו לדבר על זה כדי שלא נאבד את הראש. ב-1:1 חשבנו רק התקפה כי תיקו או הפסד זה לא ממש משנה וניסינו לנצח. היינו מאוד חשופים. גם ב-1:1 היה לנו שני מצבים טובים להכריע את המשחק אבל בעונה כזו הכדור פוגע בשחקן שלנו ועולה מעל השוער. אנחנו מאוכזבים וכואבים מאוד עבור האוהדים ועבור כולם אבל נרצה להחזיר את הקבוצה תוך שנה. היו הרבה טעויות השנה".

הטעויות שנעשו העונה: "זה לא הזמן לפרט, זה מההתחלה ועד הסוף. זה לא הזמן לפרט. הכל הלך לרעתנו. אבל ידענו לשמוח ביחד ההנהלה והצוות ברגעים שמחים ונדע להיות גם עצובים כרגע ביחד ואני מקווה שבשנה הבאה בתקופה כזו נדע לחייך".

ברק אברמוב | ברני ארדוב

כזכור, אבוקסיס החל את העונה בהפועל באר שבע ולקח אותה לשלב הבתים בליגה האירופית. בסופו של דבר הוא מסיים את 2020/21 עם ירידה בליגה הלאומית. המאמן נשאל האם הוא מרגיש כישלון: "אני מרגיש שלא הצלחתי להרים את הקבוצה מהמקום האחרון והאחריות היא על כולנו ועליי בראש ובראשונה. נכון שלא קל להגיע למועדון באמצע העונה כשחלון ההעברות די נסגר, אבל כמובן שנכשלתי העונה".

הקפטן דן מורי: "אני קודם כל רוצה להביע את תנחומיי לקרבנות האסון בהר מירון ויש קצת פרופורציות בחיים לפעמים. מה עובר בראש כרגע? לא נעים. בואו נגיד שזה ריחף זמן רב. ארבעת המשחקים האחרונים שלנו הוכרעו בדקות ה-90, שני גולים עצמיים. פחות הולך לנו. נתנו הכל אבל זה לא הספיק. עם כל הצער – לא ירדנו בשני המחזורים האחרונים אלא בכל העונה הזו אלא משחק-משחק כשהפסדנו המון משחקים ונרים את הקבוצה בחזרה".

ההפסד בטדי: "בטח שהאמנו אז שהכל אפשרי, גם במשחק היום וגם נגד חדרה, היינו הקבוצה הדומיננטית, במחצית הראשונה יכולנו להוביל 0:4 אבל לא השכלנו לגמור את המשחק. אנחנו מקבלים גולים מכל דבר. אלה תקופות שפחות הולך. אין מה לנתח כל משחק. עלינו להסתכל על עצמנו בעיניים ולהגיד איפה אנחנו טעינו".

דן מורי, סתיו פיניש | ברני ארדוב

מה קורה לקבוצה בדקות הסיום: "היינו צריכים להתאבד על המשחק בסוף, לא הייתה לנו ברירה, היינו חשופים במצב של תיקו ולכן ספגנו בסופו של דבר".

עתידו במועדון: "אני אשב עם ברק ונראה מה יחליט. הוא ירצה להחזיר את המועדון למקומו הטבעי, זה בטוח".

מן העבר השני, בנתניה בירכו על ניצחון שני ברציפות שהקפיץ את הקבוצה לפחות זמנית למקום השביעי. דן רומן, עוזרו של ריימונד אטוולד, ניהל את המשחק כאשר המאמן היה מושעה כמובן בשל צהובים. רומן אמר: "האמת שחצי ראשון לא שיחקנו טוב, לקח לנו יותר מדי זמן להשיג את הכדור ולא היינו אגרסיביים מול התקפות הנגד שלהם. אבל חשוב לי להגיד כל הכבוד לשחקנים שהצליחו להשתלט על המשחק במחצית השנייה".

על כך שנתניה הורידה קבוצה נוספת לליגה הלאומית תוך שני מחזורים: "זה לא הכי נעים מן הסתם אבל יש לנו את האינטרסים שלנו והמטרות שלנו לתוך העונה הזו. אנחנו רוצים לשחק את הכדורגל שלנו. השחקנים הפגינו ספורטיביות וזה צריך לשמש דוגמא לכל הליגה".

דן רומן | ברני ארדוב

המטרות שנותרו: "אנחנו רוצים לסיים במקום הכי גבוה שאפשר ולהמשיך לשחק את הכדורגל שלנו שהוא כדורגל אמיץ ויוזם ולסיים את העונה בטעם טוב".

בפן האישי איך לעמוד על הקווים: "זה היה כיף, אנחנו צוות אני ואטוולד וזה לא משנה מי עומד על הקווים ואנחנו מבסוטים שהקבוצה שמנצחת". כשנשאל האם הצמד ימשיך בעונה הבאה: "לא שאלה שצריך להפנות אליי".

גבי קניקובסקי | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי