הוסרו ההגבלות: משחק העונה ייערך מול יציעים מלאים

אוהדי קבוצות ליגת העל | ספורט1

עולם הספורט חוזר לשגרה בשעה טובה: קבינט הקורונה נתן את אישורו לקיים את אירועי התרבות והמשחקים ללא הגבלת קהל. המשמעות: המשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה ביום ראשון יתקיים בתפוצה מלאה

(גודל טקסט)

אוהדי הספורט חיכו לרגע הזה כ-14 חודשים והיום (שלישי) הגיע האישור המיוחל. בעקבות הסיכום בין שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לבין שר הבריאות – קבינט הקורונה אישר את ההקלות. המשמעות: אירועי התרבות והספורט בתו הירוק ייערכו ללא הגבלת קהל. התקנות ייכנסו לתוקפן כבר מחר (רביעי), כאשר ביום ראשון, כזכור, ייערך משחק העונה כשהאלופה מכבי תל אביב תארח את מכבי חיפה השנייה בטבלה באצטדיון בלומפילד.

שר התרבות והספורט, חבר הכנסת חילי טרופר אמר בנושא: "אנחנו בדרך לפתיחה מלאה. אני מברך על הדרך שעשינו ושמח שהגענו למספרים שעד לפני כמה חודשים היו נראים כדמיוניים. נתראה באולמות התרבות ובמגרשי הספורט בשבוע הבא". מנגד, טרופר הבהיר: "העבודה עוד לא הושלמה ונמשיך לפעול על מנת לפתוח תחומים נוספים כמו בתי הקולנוע ועולם התרבות לילדים".

כזכור, עניין החזרת הקהל התנצל בעצלתיים. בחודש מרץ התקבל אישור ראשוני להכניס עד 1,500 אוהדים בהתאם לגודל המגרש. בהמשך נתנו הקלות להכנסת 5,000 אוהדים והכמות האחרונה הייתה כשליש מתפוצת המגרש.

משחק העונה ייערך אל מול יציעים מלאים | מאור אלקסלסי

יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון הוסיף: "אני מבקש להודות לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר הספורט חילי טרופר על ההחלטה לבטל את מגבלת הצופים. הוכחנו כי הכדורגל הישראלי יודע להתנהל באופן מקצועי על פי הכללים המחמירים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. אני שמח כי החל מהסופ"ש הקרוב, האוהדים יוכלו למלא את האצטדיונים ושבמשחקי ההכרעה של הקבוצות המובילות יצפו כ-30,000 צופים וכך נוכל לציין את העונה הכל כך מרתקת באופן חגיגי".

"יחד עם זאת, העבודה טרם הסתיימה ולא תהיה שלמה ללא בני הנוער והילדים" המשיך כלפון. אני קורא לראשי משרד הבריאות להנגיש את כניסת בני הנוער שאינם יכולים להתחסן למגרשים, בדיוק כפי שנעשה במסגרות אחרות ובין היתר בתי הספר, תנועות נוער וחוגים. המצב הנוכחי בו למרות התחלואה האפסית במדינה ולמרות שמשחקי הכדורגל מנוהלים תחת הקפדה יתרה של תו ירוק למחוסנים ומחלימים וזאת לעומת מקומות רבים אחרים במשק ותוך השקעה כספית ניכרת לניהול התהליך מצד הקבוצות".

"בני הנוער עדיין נדרשים לעבור בדיקות קורונה – משית עלויות כבדות ולא הגיוניות על הקבוצות ומשפחות האוהדים ולצערנו מונע ממשפחות רבות שידם אינה משגת להגיע לאצטדיונים לאחר שנה קשה זו ומרחיק את דור העתיד מעולם הספורט. עוד לא מאוחר וניתן לתקן את המעוות כבר כעת ולהשלים את החגיגה תוך שמירה קפדנית על כללי התו הירוק של מרבית השוהים באצטדיון".

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי