בית"ר ולה פמיליה נפגשו בבית המשפט, המועדון מתכנן תביעת ענק

אוהדי בית"ר מוחים נגד חוגג מחוץ לטדי
אוהדי בית"ר מוחים נגד חוגג מחוץ לטדי | אלבום פרטי

הדיון הראשון בין הצדדים נערך בשל אי הכנסת אוהדים לטדי. הקבוצה הודיעה: "נתבע על כל הנזקים מאז הקמת הארגון". חוגג חשף במהלך הדיון: "התלוננתי במשטרה". הבעלים איים: "תראו את בית"ר רק בטלוויזיה"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

המאבק בין לה פמיליה לבית"ר ירושלים נמשך. היום (רביעי) הגיעו הצדדים לבית משפט השלום בירושלים לשופטת מיקה בנקי. הארגון יוצג על ידי עורך הדין ארז בר צבי והמועדון על ידי עורך הדין עמית חדד. כזכור, הדיון נערך על רקע הבקשה לסעד זמני טרם תביעה שהגישו נציגי הארגון, זאת כדי שבית המשפט יורה למשה חוגג להכניס באופן מיידי את האוהדים למגרש הביתי של הקבוצה.

כזכור, לאחרונה נחשף בספורט1 כי הבעלים משה חוגג מסר למערך האבטחה רשימת אוהדים שלא יוכלו להיכנס למשחקים הביתיים. בין הצדדים החל מאבק משפטי בעקבות ההחלטה. במהלך הדיון היום, לא התקבלה החלטה סופית. בלי קשר, בית"ר מתכננת תביעת ענק נגד ארגון לה פמיליה וראשיה על כל הנזקים שנגרמו למועדון מאז הקמת הארגון. המועדון שכר את שירותיו של עו"ד עמית חדד שיוביל את המאבק המשפטי ביחד עם עורך הדין של המועדון, רונן מוזסון.

חוגג טען במהלך הדיון: "הגשתי היום תלונה במשטרה, הנ"ל (האוהד שהגיש את התביעה) היה במשחק האחרון, נעמדו חבורה, אני זיהיתי בתוך החבורה אותו ואת אחרים שרים 'אשתך ז*** ובתך בת הארבע ז***".

משה חוגג | דני מרון

עו"ד חדד המייצג את בית"ר אמר במהלך הדיון: "מבחינה משפטית הבקשה הזו היא בקשה חסרת תוחלת. מדברים על חוק ספציפי, החוק מגדיר מהי אפליה. לא כל תחושה שנוהגים בך לא בצדק, היא אפליה. ככל שאנו לא שם, אין מקום לסעד הזה. אנו מתעסקים בארגון המיתמם כאילו מדובר במחלוקת על רקע ענייני, אתה חושב א' ואני חושב ב' ולא יכול להיות שתמנע ממני להיכנס לאצטדיון כיוון שאני חולק עליך. לא ראיתי בבקשה שהם ציינו שהם חברי לה-פמיליה, אבל במכתב למר משה חוגג נכתב במפורש 'אין זה סוד שהם חבריי לה-פמיליה' – מי הם? הם מגישים את הבקשה כאנשים פרטיים. הם לא מגישים את זה על רקע אפליה".

עוד הוסיף עו"ד חדד: "כאשר לא מדובר באפליה לחוק אין תוקף ואין לעתור בו לפיצוי אנו נבקש לדחות את הבקשה ובכך נסיים. לשאלת בית המשפט מכוח מה נאסרת כניסת המבקשים למגרש? אני משיב: כפי שנקבע בפסיקה, כשאדם מפגין אלימות, מקלל, נוהג בגזענות – מותר לבעל המקום שלא להכניסו. יש פסיקה בעניין וחבל על הזמן של כולנו. מדברים על בעלים של קבוצה שהחליט שלא יישאר אדיש לתופעות גזענות שקורות אצלו במגרש. הוא לא יהיה מוכן לשמוע קריאות נגד שחקן רק בגלל השיוך הלאומי שלו, או הדת שבה הוא מאמין, הוא לא רוצה שיהיו אצלו קללות, והפסיקה הכירה בזכות למנוע מאדם כזה להיכנס".

עו"ד בר צבי המייצג את לה פמיליה אמר בדיון: "מה עושה מר חוגג? ואיני מנסה חלילה להיכנס לכנות כוונותיו, אבל המעשה מרוקן מתוכן כל של חוק של הגבלת התנועה. גם בחוק מניעת אלימות בספורט, יכול קצין להרחיק אדם ממגרש כדורגל למשך 30 ימים, ואם רוצים בקשה למשך זמן ארוך יותר, אז בית המשפט צריך לדון בדברים ולבחון ראיות. אנו מגישים בקשה בקשר לשלושה אנשים, וחברי מר חוגג מציג התכתבויות מדצמבר 2020?".

אוהדי בית"ר ירושלים | אודי ציטיאט

לאחר הדיון אמר עו"ד חדד, המייצג את המועדון: "הדיון היום הוא דיון חשוב מאוד. משה חוגג החליט שמי שמגיע לאצטדיון של בית"ר והולך לנהוג באלימות, בגזענות, תוך כדי שהוא מקלל – אנשים כאלו לא יגיעו יותר לאצטדיון. חוגג החליט להרחיק שלושה אנשים בגלל ההתנהגות האיומה שלהם. יידע כל אחד שאם הוא יתנהג בצורה כזו – הוא לא יהיה שם. זה שלב ראשון במאבק ארוך נגד הארגון הזה, ארגון לה פמיליה, שגרם נזק אדיר לבית"ר, לאוהדים ובכלל לכדורגל בישראל. בשלב הראשון הרחקנו, בשלב השני נגיש תביעה על הנזקים הכבדים האלו. שכל אחד יידע מהיום שמשה חוגג שומר על הטוהר של המשחק. הוא שומר על זה שכל אחד יוכל להגיע עם הילדים שלו ולקבל כדורגל בנחת, לא כמו שהיה עד היום. מה שהיה עד היום – לא יהיה".

אתמול כתב עו"ד בר צבי במסגרת הבקשה לסעד זמני כי: "מוגשת בקשה לפיה כי יורה בית המשפט הנכבד להימנע מלהמשיך ולהפלות את המבקשים בכניסה למשחקי הכדורגל של בית"ר בטדי". בנוסף, בבקשה צוין במשחקה הקרוב של בית"ר ירושלים בבית ייערך ב-8.5 ולכן בית המשפט מתבקש לאשר את הכנסת אותם אוהדים לטדי.

עוד נכתב בבקשה כי "כניסתם נאסרה רק מן החשש שימרו את פיו ויקללו במהלך המשחק, בו תהיה נוכחת בתו הקטנה של חוגג". לבקשה צורפו מסרונים בין חוגג לאוהדים, לפיהם כתב חוגג "עד להחלטת שופט, אתם תראו את בית"ר רק בטלוויזיה. תתביישו. אתם שולחים קללות לאשתי".

צפו בדבריו של עו"ד חדד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי