שחר התמוגג וירד לחדר ההלבשה, שבחים לאצילי: "הגיע חדור מטרה"

נשיא מכבי חיפה נשאר בבלומפילד דקות ארוכות אחרי ה-2:2 נגד מכבי ת"א והודה לשחקנים שקירבו את המועדון לאליפות ראשונה מזה עשור. מחמאות גם לאבו פאני וג'וש כהן, עוואד טען: ספגתי קריאות גזעניות

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

יעקב שחר נשאר אתמול (ראשון) דקות ארוכות לאחר שריקת הסיום במקומו והתגאה במכבי חיפה, שחזרה מפיגור כפול ל-2:2 נגד מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד ועשתה צעד ענק בדרך לאליפות ראשונה מזה עשור. כעת, שלושה מחזורים לסיום העונה, הירוקים מובילים בארבע נקודות על פני הצהובים ונראה שרק תרחיש בלתי צפוי לחלוטין ימנע מהם לזכות בתואר הנחשק.

כהרגלו, הנשיא שמר על פאסון לאחר שריקת הסיום, אך גם הוא מבין שהרגע הגדול – צלחת ראשונה מאז 2010/11 – מתקרב בצעדי ענק. שחר התפעל מהמאמץ האדיר שהשקיעו השחקנים במשך 90 דקות ובעיקר במחצית הראשונה, שהייתה אחת המרתקות שנראו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. בסיום הוא ירד לחדר ההלבשה והודה לכל השחקנים, כולל אלה שלא שותפו.

אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שקיבל שחר העונה הייתה צירופו של עומר אצילי, שתרם לא פחות משלושה שערים ותשעה בישולים בחצי עונה בירוק. שחקן הכנף שהצטרף מאפואל ניקוסיה בינואר היה האקס פקטור גם אמש בבלומפילד, כשהרים את הכדור החופשי בשער הראשון של גודסוויי דוניו ובהמשך לא ויתר על כדור אבוד, חטף אותו לגולסה וסידר לצ'רון שרי את ה-2:2.

עומר אצילי, גודסווי דוניו | אריאל שלום

אצילי, מציינים בסביבתו, חשש מאוד מהמפגש הראשון עם אוהדי מכבי תל אביב, הקבוצה אותה עזב בגלל פרשת הכדורגלנים והקטינות, שאכן הקניטו וקיללו אותו בעיקר לפני שריקת הפתיחה, אך השחקן לא נתן לזה להשפיע עליו וכאמור החזיר במו רגליו את מכבי חיפה למשחק. "עומר הוא ווינר, יש לו אופי אדיר והוא חדור מטרה", החמיאו בחיפה.

ההשקעה הגדולה של אצילי על כר הדשא הובילה לפציעה שגרמה להחלפתו במהלך המחצית השניה. בחיפה חששו תחילה כי מדובר במתיחה בשריר הירך האחורי שתוביל להיעדרות מהמשחק מול מכבי תל אביב בגביע ברביעי, אולם נראה כי מדובר בכיווץ בלבד והשחקן ייבדק במהלך היום. גם במקרה של דוניו, שנפצע בתאומים, נראה כי מדובר בכיווץ והחלוץ צפוי לעמוד לרשות ברק בכר.

שני שחקנים שהתלוננו על תשישות ועומס בהתאמה עם הבלם בוגדן פלאניץ' והקשר צ'רון שרי, אך בחיפה ציינו כי השניים מבינים את חשיבות המשחק הקרוב ויעשו את כל המאמצים על מנת לשחק. מוחמד אבו פאני, מהמצטיינים אתמול על כר הדשא, ספג כרטיס צהוב לאחר עבירה על שרן ייני והוא ייעדר ממשחק הליגה הקרוב מול מועדון ספורט אשדוד.

בוגדן פלאניץ', אלכסנדר פשיץ' | אריאל שלום

את מקומו של אבו פאני צפוי לתפוס חוסה רודרגיס, שנעדר אמש בגלל כרטיסים צהובים וישוב כבר למשחק הגביע. מלבד אצילי ואבו פאני, מי ש גרף מחמאות היה כמובן השוער ג'וש כהן, שפעם נוספת סיפק הצלת ברגע האמת כשמנע מאלכסנדר פשיץ' שער בטוח. "יש לנו את השוער הכי טוב בליגה ואנחנו כל כך שמחים שהוא איתנו", הודו הבוקר בכרמל.

מי שלא הצליח לבוא לידי ביטוי גם אתמול הוא החלוץ ניקיטה רוקאביצה, שעלה מהספסל במקום דוניו ולא תרם. "ניקיטה בתקופה פחות טובה, אין ספק, אבל אנחנו בטוחים שהוא יסייע לנו בהמשך, אולי כבר ברביעי", אמרו בכרמל.

אירוע פחות נעים התרחש מחוץ למגרש, שם בזמן החימום מוחמד עוואד התעמת פעמיים עם אוהדי מכבי ת"א בשערים 2 ו-13. החלוץ, שהתקשה להירגע, הורחק מהמקום על ידי אנשי מכבי חיפה וסימן תנועות והחליף דברים עם הקהל הצהוב, טען בפני הירוקים כי ספג קריאות גזעניות.

אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום
ג'וש כהן, נטע לביא, ניקיטה רוקאביצה
ג'וש כהן, נטע לביא, ניקיטה רוקאביצה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי