רשמית: המשחק בין מכבי חיפה למכבי ת"א ייערך בשני

יונתן כהן, דולב חזיזה, מוחמד אבו פאני, אנדרה ג'ראלדש | אריאל שלום

המנהלת וההתאחדות הודיעו כי המפגש הראשון של חצי הגמר ישוב לבלומפילד. גם מחזור הליגה הקרוב ייצא לדרך בשני. חלק מהמפגשים יתקיימו ללא קהל ואף במידת הצורך באצטדיונים חלופיים. הפועל ת"א נגד בית"ר ת"א בשלישי

(גודל טקסט)

בשל המצב הביטחוני והנחיות כוחות הביטחון, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות הודיעו היום (רביעי) בשעות הערב כי לא יהיה ניתן לערוך את משחקי ליגת העל והלאומית בסוף השבוע הקרוב ובשל חוסר הגמישות בזמנים, בהתאם למגבלות הבינלאומיות, המחזור הקרוב בליגת העל יועתק ליום שני, כאשר גם חצי גמר הגביע בין מכבי חיפה למכבי תל אביב ייצא גם הוא לדרך בשני ונכון לשעה זו יתקיים באצטדיון בלומפילד. המשחק הנותר בחצי גמר גביע המדינה בין הפועל תל אביב לבית"ר תל אביב/בת ים ישוחק בשלישי, גם כן בבלומפילד.

עוד הוסיפה המנהלת: "לוח המשחקים תוכנן על מנת לאפשר את סיום העונה באופן ספורטיבי ושיוויוני בין הקבוצות ככל שניתן במסגרת המגבלות. ככל שלא יהיה ניתן לקיים את המשחקים עם קהל, הם יתקיימו ללא קהל ואף במידת הצורך באצטדיונים חלופיים וזאת על מנת לאפשר את קיום העונה, הכל בהתאם להנחיות הרשויות ולהערכות מצב שיתבצעו באופן שוטף".

יש לציין כי בעקבות הדחייה לשני, למכבי תל אביב ולמכבי חיפה יהיה לוח זמנים צפוף במיוחד שיכלול לא פחות מארבעה משחקים בתשעה ימים, דבר שעשוי להשפיע רבות על המשך עונתן בשתי המסגרות. כמו כן גם הפועל ת"א תקיים שני מפגשים בהפרש של 47 שעות בלבד – כאשר לאחר משחק הגביע, תנעל את הפלייאוף התחתון בדוחא נגד סכנין.

לוח משחקי המחזור הקרוב וחצי גמר הגביע |
יתר משחקי ליגת העל עד לסיום העונה |

אגב, כבר בשעות הבוקר ההתאחדות לכדורגל אישרה כי משחק הגביע לא יתקיים בחמישי: "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ולאחר היערכות מצב מול כלל הגורמים ובתיאום עם שר הספורט, הוחלט לדחות גם את משחק חצי הגמר השני בין מכבי חיפה למכבי ת"א שתוכנן להיערך מחר בסמי עופר. ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות בוחנות תאריכים אפשריים להמשך משחקי הגביע והליגות המקצועניות".

מכבי חיפה הגיבה לדחייה: "החלטה ראויה ומובנת. כולנו מייחלים לימים של שקט".

מעבר לכך, עוד אתמול הותקפה מכבי ת"א בצורה חסרת תקדים על ידי חלק מאוהדיה, שטענו שהקבוצה לא 'עומדת על שלה' מול ההתאחדות לכדורגל. האוהדים הצהובים הציפו את המועדון בהודעות על הצורך לדחיית המשחק, גם בשל חוסר ספורטיביות, והיום, לפני הדחייה הרשמית, הצהובים עשו מהלך – ופנו להתאחדות בדרישה לדחות את ההתמודדות. כזכור, במהלך הלילה האחרון יונתן כהן אף פרסם שלא ישחק במשחק בחמישי בעקבות הזדהות עם המצב הביטחוני.

אדוארדו גררו, צ'רון שרי
אדוארדו גררו, צ'רון שרי | אריאל שלום

בקשת מכבי ת"א לדחיית המשחק

"בצל המצב הביטחוני דורש מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מההתאחדות לכדורגל לדחות את משחק חצי גמר הגביע נגד מכבי חיפה. כבר ביום שני בלילה, עם פרסום אפשרות העברת המשחק לחיפה, פנתה מכבי ת"א להתאחדות בדרישה להסיר מעל הפרק אפשרות זו. גם במהלך יום שלישי פנו בכירים במועדון להתאחדות והבהירו כי החלטה לקיים את המשחק תפגע באוהדי הקבוצה ותמנע מהם להגיע לצפות בו.

לא ייתכן כי בתקופה בה המצב הביטחוני במדינה כה רגיש, ההתאחדות תצפה מאלפי אוהדים לעזוב את משפחותיהם ולהגיע מאזור המרכז לחיפה. זוהי ציפייה בלתי מתקבלת על הדעת, מסוכנת ומנותקת מהמציאות. הטענה כי לא ניתן למצוא תאריך אלטרנטיבי לקיום המשחק וההתעקשות לקיים אותו בימים בהם תושבי המדינה נמצאים תחת מתקפה אינה מתקבלת על הדעת.

אין סיבה ממשית שלא לדחות את מועד סיום הליגה או למצוא מועד חלופי לקיום משחקי חצי הגמר ונדמה כי מדובר בהתעקשות קטנונית שמניעיה אינם ברורים. הדברים אמורים בפרט נוכח ההחלטה שהתקבלה בתהליך לא ברור, בדרך של "הנחתה" מבלי לשתף את הקבוצות בשיקולים בזמן אמת. במצב הביטחוני בו אנו מצויים תחת מתקפה ובראש מעיינינו לשמור על ביטחוננו וביטחון הקרובים אלינו, אין היגיון בקיום המשחק במועד ובמיקום שנקבע ולכן אנו דורשים בכל תוקף לדחות את המשחק שנקבע למחר למועד אחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי