ברק בכר: "הקהל היה מצמרר, נשאר עוד צעד אחד"

מאמן מכבי חיפה הסביר את הסוויץ' מהגביע והתמוגג: "מחצית ראשונה אדירה". רוקאביצה שחזר לכבוש, סיפר על התקופה הקשה שלו והתייחס לאמירה של יונתן כהן שטען שמכבי ת"א הכי טובה בארץ: "שיגידו מה שהם רוצים"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה יודעת שעוד מאמץ קטן – והיא תזכה באליפות ראשונה מזה עשור – עונת 2010/11. הירוקים ניצחו הערב (ראשון) 0:2 את מ.ס אשדוד בסמי עופר, שמרו על פער ארבע הנקודות ממכבי תל אביב כשנותרו עוד שני מחזורים לסיום, ושמו מאחור את ההדחה המאכזבת מהגביע. ביום רביעי, במשחק נגד הפועל קריית שמונה בחוץ – היא תוכל לעשות זאת. ברק בכר הדגיש כמובן שהמשימה עדיין לא הושלמה, פרגן לצ'רון שרי ולקהל הירוק שדחף את הקבוצה והתייחס גם לצמד החלוצים שלו.

הבלם בוגדן פלאניץ' נפצע בפתיחת המחצית השנייה וסובל מקרע בשריר הירך האחורי. ובמכבי חיפה מעריכים שייעדר משני המשחקים האחרונים.

בכר נשאל האם אפשר לברך וענה כצפוי: "כשניקח אליפות אז יברכו, נשאר לנו עוד ניצחון ואנחנו רוצים לעשות את זה כמובן". עוד אמר: "זה היה עוד צעד בעונה כל כך ארוכה אבל נשאר עוד צעד שצריך לעשות אותו".

הסוויץ' מהגביע: "עשינו את זה. איך שנגמר המשחק ההוא – נכנסתי לחדר ההלבשה ואמרתי לשחקנים שהם עושים עונה טובה, זה מאכזב מה שקרה – אבל זה יכול לקרות ושהמשימה שלנו היא בראשון (הערב). לא היה לי ספק שנהיה הרבה יותר עוצמתיים, בטח עם הקהל הזה. הייתה מחצית ראשונה אדירה. לחצנו, יזמנו, הגענו למצבים. הייתה ירידה במחצית השנייה אבל קשה ללחוץ קבוצה כמו אשדוד 90 דקות. עשינו ניצחון משמעותי, חבר'ה שעשו תהליך השנה והציגו בגרות בלחץ לא קטן".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

על משחק ההגנה הערב וחסרונו של בוגדן פלאניץ' שנפצע: "אני מסכים שההגנה עבדה היטב. עשינו התאמות לאשדוד, זו קבוצה שאם אתה לא יודע לעמוד מולה וללחוץ אותה כמו שצריך – יהיה לך קשה מאוד מולה. זו קבוצה מאוד טכנית ואיכותית. משחק ההגנה שלנו, של כולם, מהחלוץ ועד הבלמים היה באמת אדיר, אפילו הירואי בחלק הראשון".

על המחליף רמי גרשון: "השנה, כל פעם שהייתי צריך את רמי גרשון – הוא נכנס ועושה את העבודה. לא רצינו לאבד את פלאניץ' שהוא משמעותי, ראינו את העומס בשבוע האחרון, קשה לו להתאושש כי באופי שלו הוא ספרינטר ונותן מאה אחוז בכל משחק. אבל הייתי שקט עם רמי גרשון".

הקהל של מכבי חיפה והאנרגיות בסמי עופר לעומת טוטו טרנר: "זו צמרמורת. היה קשה לשחק כאן ללא קהל באמצע השבוע. הקהל נתן לנו ביטחון ויש לו חלק משמעותי והוא יבוא לק"ש ויפצוץ את האצטדיון וגבעות שמסביב. אנחנו צריכים אותו". בהמשך נשאל האם זו סגירת מעגל עבורו לקחת אליפות בק"ש: "יש הרבה סגירות מעגל, אני כילד גדלתי על המועדון הזה מכבי חיפה ועל הקהל הזה, הייתי חלק מהם. אבל יש זמן".

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

היכולת של צ'רון שרי: "הוא בתקופה טובה, הוא עלה מהספסל גם נגד ב"ש ועשה את השינוי. לעתים צריך לרענן שחקנים לא כי הם לא טובים אלא בראש לחדש אנרגיות. הוא בהחלט שחקן צנוע אבל יש הרבה כמוהו בקבוצה לשמחתי, כולם עושים עונה טובה וצריך לסיים אותה". נציין כי הקשר ההולנדי עלה לכר הדשא יחד עם בנו בתמונה מרגשת מאוד.

איך שכנעו את הזרים לא לעזוב את ישראל בזמן המצב המסובך: "שרי זו דוגמא טובה, הוא היה בתווך האש, זה לא היה נעים לו אבל המועדון דאג לו והעביר אותו למלון עם המשפחה, נתנו הרבה לזרים".

על ניקיטה רוקאביצה: "הוא הרגיש טיפה את השריר המתכווץ אחרי שנתן מאמץ אחרי זמן רב. הוא עשה גול כמו בימים הטובים. דוניו גם הבקיע, זה טוב ששחקנים עושים את העבודה וזה מראה על סגל טוב ובריא".

החלוץ האוסטרלי עצמו כבש את שערו הראשון בפלייאוף והבקיע את השער ה-18 שלו. רוקאביצה שמח מאוד לחזור להרכב ולאחר המשחק אמר: "אחרי הקורונה זה לא היה פשוט, סבלתי מפציעה שהשביתה אותי מהאימונים קרוב לחודש. כעת אני יכול לרוץ ושמחתי מאוד לחזור לשחק ולהרגיש טוב".

ניקיטה רוקאביצה, חוסה רודריגס | מאור אלקסלסי

על כך שנעדר מחלק מרגעי ההכרעה: "זה היה קשה מאוד, אני תמיד רוצה להיות על המגרש עם החברים ברגעים כאלה, אבל דחפתי אותם קדימה בכל דרך שיכולתי".

ההבדל מהמשחק נגד מכבי ת"א בגביע: "כל משחק הוא שונה. זה היה משחק חשוב הערב. היינו מאוד אגרסיביים במחצית הראשונה, כולם עשו עבודה טובה מאוד".

האם יישאר: "אודיע בקרוב על העתיד שלי וכולם יידעו".

על כך שיונתן כהן אמר שמכבי ת"א הקבוצה הטובה בארץ: "אנחנו מסתכלים רק על עצמנו ורוצים להיות קבוצה טובה יותר בכל משחק, זה מה שחשוב לנו, כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. זה ניצחון חשוב אבל אנחנו רוצים לנצח גם בקריית שמונה. זה עדיין לא נגמר. נשמח היום ומחר כבר נתכונן לקריית שמונה".

רן בן שמעון על ההבדלים בשתי המחציות: "האווירה קצת, הלחץ, המשחק התחיל בקצב מאוד גבוהה ולא הצלחנו להתאים את עצמנו. אנחנו רצנו ב-60%, היינו לא טובים. בחצי השני שיחקנו כדורגל, הנענו את הכדור. אנחנו נמצאים על האדים שלנו אבל אני מזהה בקבוצה הזו הרבה אופי והרבה רצון. בגלל כל מה שקרה, הגענו לקו הסיום על הקצה, אני מכבד את החבר'ה, זו לא הקבוצה של תחילת העונה. המקום הרביעי כרגע מובטח ואנחנו רוצים מקום שלישי.

רן בן שמעון | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי