ינקו חשף לאחר הארכת החוזה: "סירבתי להצעה מפתה ממכבי חיפה"

אריק ינקו | מאור אלקסלסי

השוער שחתם לשנתיים במכבי פתח תקווה התראיין ל-103FM וסיפר מדוע אמר לא לירוקים: "לא הייתי משחק באופן בטוח". וגם: מיקומו בדירוג השוערים ("בשלישייה הראשונה") והאם קשה יותר לשחק נגד חיפה או נגד מכבי ת"א?

(גודל טקסט)

אחד מהשוערים הטובים העונה בליגת העל הוא ללא ספק אריק ינקו ממכבי פתח תקווה. לאחר שהשוער בן ה-29 חתם על חוזה חדש לשנתיים אצל המלאבסים, הוא התראיין ל-103FM וסיפר על ההחלטה להישאר בקבוצה, הסירוב למכבי חיפה, ועל מיקומו בדירוג השוערים הטובים בליגה.

האזינו לראיון המלא

ההחלטה להישאר למרות ההצעה ממכבי חיפה: "הייתה הצעה די מפתה ממכבי חיפה. חשבתי שהמקום הנכון בשבילי זה להשאיר במכבי פתח תקווה. בסיטואציה שנוצרה בחיפה, לא הייתי משחק באופן בטוח ובגילי צריך כמה שיותר דקות. אני עוד מעט בן 30 ובגילי זה לקחת סיכון להיאבק על אפודת השוער. אני מסכים שמכבי חיפה היא בין שני המועדונים הגדולים בארץ. הם משקיעים כספים והם ראויים לזכות באליפות העונה. היו לבטים אבל עשיתי מה שהתאים לי בסופו של דבר".

הבטחה שהלוזונים לא יעמדו בדרכו אם תגיע הצעה מקבוצה גדולה: סיכמתי איתם לשנתיים אז אני חושב שאשאר שם למשך החוזה שמכובד. אם קבוצה גדולה תרצה אותי היא תצטרך לשלם עליו. הצעה מחו"ל? לא צריך לשלם הרבה כסף. אם תגיע הצעה, נסתדר. זו לא תהיה בעיה".

גלעד קצב, אריק ינקו, אבי לוזון | מכבי פתח תקווה

המיקום של הקבוצה בטבלה: "זה מעבר לכל דמיון, להיות מרחק פסיעה מאירופה. זה היסטוריה למועדון שהגיע פעם או פעמיים לאירופה. אנחנו מוציאים מים הסלע ונצטרך להילחם עד הסוף. הצלחה מבחינתו זה השגת הכרטיס לאירופה. הגענו כבר עד לכאן, אנחנו נקודה מעל הפועל באר שבע ושתיים מעל קריית שמונה. ברביעי (נגד באר שבע) יהיה קרב ישיר על העולה".

המשמעות של השקט הנפשי והשדרוג בחוזה: "הייתי בסיטואציה די טובה שרצו אותי כמה קבוצות בליגה. לא הייתי לחוץ בקשר לחוזה. זה מוציא אוויר כשאני רגוע ויודע ושזה מאחוריי".

אריק ינקו | אריאל שלום

קשה יותר לשחק נגד מכבי תל אביב או מכבי חיפה? "מבחינת ההתקפה, מכבי חיפה יותר מוכשרת, העונה הם יותר איכותיים לדעתי. ספגתי יותר נגד מכבי תל אביב אבל אני חושב שזה לא הנתון להסתכל עליו. צריך להסתכל על כמה מצבי הבקעה היו בכל משחק. אני יכול לתפוס יום יותר או פחות טוב נגד קבוצות, זה לא קשור רק אליי. מכבי חיפה הגיעו ליותר מצבי הבקעה נגדנו מאשר מכבי תל אביב. היה משחק אחד נגדם עם יותר מ-20 מצבי הבקעה, זה שיא עונתי".

מיקומו בדירוג השוערים הטובים בליגה: "אני לא מדבר בעד עצמי אבל אני חושב שאני בשלישיה הראשונה בשקט".

העתיד במכבי פתח תקווה: "אני רגוע מטבעי, עשיתי את הבחירה הנכונה עבורי כרגע. אני עוד צעיר, שוער יכול לשחק עד גיל מאוחר וג'יאנלואיג'י בופון עד לזה".

עוד באותו נושא: אריק ינקו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי