שטרלינג פרץ בבכי: "בחיים לא הייתי עושה דבר כזה"

אורן שטרלינג | יותם רונן

מנכ"ל הפועל חיפה התייחס לחשדות החמורות נגדו בפרשת המין: "המתלוננת הודתה שלא תפסתי אותה עם השחקן הנשוי. היא שינתה גרסה, טענה שאין מנעולים בתאי השירותים". עורך הדין: "הוא לא קיים עם המתלוננת יחסי מין"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

מנכ"ל הפועל חיפה, אורן שטרלינג, שחשוד בפרשת המין החמורה בה לכאורה מתלוננת טענה כי הוא סחט אותה והטריד אותה מינית, ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הגיב לראשונה על החשדות החמורים נגדו. כזכור, מתנדבת מהמועדון התלוננה כי שטרלינג גילה על כך שהיא קיימה יחסי מין עם שחקן נשוי מהקבוצה ואף איים לגלות זאת. כדי שלא יספר דבר, הוא דרש בתמורה, לכאורה, כי המתלוננת תקיים עמו יחסי מין.

כידוע, המנכ"ל נחקר ואף נעצר לשלושה ימים בהם היה במעצר ואז הועבר למעצר בית שהסתיים אתמול (שלישי). בינתיים קיים שטרלינג התייעצות עם עורכי דינו וכעת הוא ניסה להציג את הצד שלו בפרשה זו, כאשר פרץ בדמעות ודיבר בקול חנוק. שטרלינג, כזכור, הכחיש כבר בימים האחרונים את המיוחס לו וטען שיש לו הוכחות לכך שהמתלוננת משקרת.

שטרלינג החל לספר את הצד שלו בפרשה: "אין ספק שהישיבה שלי כאן והסיטואציה שהגעתי אליה היא סיטואציה שאני לא מאחל אותה לשונאים שלי. אני אדם מאוד חזק. הבטחתי גם לאשתי ולילדים שאני אשאר חזק. הכל התחיל בזה שזומנתי לחקירת משטרה, שבה הטיחו בי דברים, שהאמת? מהצד הם מצמררים. תיאורים איומים. שיתפתי פעולה עם כל מה שביקשו במשטרה. עניתי על כל דבר. אני חושב שגם נתתי להם את הראיות החותכות לכך שיש פה משהו נקמני, או אולי ניסיון להפיל מישהו".

אורן שטרלינג | יותם רונן

"במלון שהיא טוענת שהייתי איתה – המשטרה איכנה אותי בבית שלי", המשיך שטרלינג. "אני גר בנהריה והמלון בחיפה. השיחה האחרונה שלי הייתה ב-18:00 מהנייד שלי. החוקרת שאלה אותי 'אולי יש לך עוד מספר?'. אמרתי לה שאין דבר כזה. בעימות, כאשר שאלתי את המתלוננת 'מאיזה מכשיר התקשרתי אלייך?', היא אמרה לי שמהמכשיר שלי. אמרתי לה 'איך זה יכול להיות?'. השיחה האחרונה שלי הייתה ב-18:00 בערב. התשובה שלה אז, לפני השינוי גרסאות, הייתה 'איך זה יכול להיות?'. באירוע אחר, היא טוענת שהיא נכנסה לתא שירותים ואני פתחתי אותו, והיא גם טענה שלכל תאי השירותים אין מנעולים. אז קודם כל אני רוצה להגיד שלכל השירותים יש מנעולים ואי אפשר לפתוח אותם מבחוץ. היא טוענת שהחזקתי בנייד שלי את מספר הטלפון של השחקן הנשוי. אמרתי למשטרה שיבדקו בכלל אם היה לי את המספר הזה. אי אפשר לנעול את הדלת לטענתה. ליד חדרי ההלבשה יש רכבת של אנשים, שחקנים, צוות".

שטרלינג טען: "שאלתי אותה 'אני פעם תפסתי אותך עם השחקן הנשוי?'. היא אמרה שלא. אז איך אני יכול לדעת? למי סיפרת שאלתי אותה? היא אמרה שהיא סיפרה רק לחברה אחת טובה שלה. נניח שראיתי אותו נכנס לחדר, כמו שהיא אמרה, מישהו יכול לדעת מה קורה בחדר הזה? אחרי האקט שהיא טוענת שהתבצע, היא שלחה הודעה בקבוצת וואטסאפ שרשמה לי 'מנכ"ל מספר אחד'. ביום שפרסמנו הודעת דרושים, היא טוענת שמישהי אחרת הציעה אותה, וזה לא נכון – היא ישר אמרה שהיא רוצה לעבוד. יום לפני התלונה היא התקשרה אליי והתחילה בזה שלא יכול להיות שהיא לא מקבלת כרטיסים למשחקים. יש לכולם את התמלול והשיחה. הסברתי לה שיש מגבלות. איך יכול להיות שבחורה שטוענת שעברה סחיטה, אונס, תישמע ככה בשיחת טלפון ואפילו תנסה לסחוט אותה? זה יום לפני הגשת התלונה. ויש עוד הרבה התכתבויות והודעות. אני יודע שאני ציני, כולכם מכירים אותי מהצד השני. אני לא משתף פעולה עם התקשורת בסקופים והדלפות ואנשים שנמצאים פה יודעים את זה. יש לי שלוש בנות. בחיים שלי לא עשיתי דבר כזה. אני חזק, כי אני יודע שזה ייגמר. אני יודע מה לא היה".

איך לדעתו הפרשה תסתיים והאם יחזור לתפקידו בהפועל חיפה: "אני ויואב כץ עשינו כברת דרך ארוכה. כשהוא התחיל לדבר איתי על עבודה הוחלט שאצא לחופש. לא נזרקתי. הוא גם הזמין אותי אליו לארצות הברית ואני מאוד מעריך את זה. את האמת? אני לא מסתכל קדימה על הפועל חיפה כרגע. זה קודם כל אני עכשיו. אחרי זה אלוהים גדול".

אורן שטרלינג | יותם רונן

עורך הדין רענן עמוסי אשר מייצג את המנכ"ל אמר: "המתלוננת מסרה עדות בראיון טלוויזיוני, אבל לא התמודדה עם שום שאלה אלא רק סיפרה מה היא חוותה ועברה. שום ראיות אובייקטיביות לא הוטחו בפניה ולא יעלה על הדעת שהאירוע המתואר בבית המלון – שאותו היא מאתרת כטראומטי וציינת מיקום ושעה מדויקים – וכשבעימות אומרים לה שהטלפון הסלולרי של אורן מאוכן במרחק עשרות קילומטרים, היא מעלה סימן שאלה ואומרת 'אולי טעיתי'. מי שחווה אירוע כזה יודעת בדיוק מה קרה ולא יכולה למסור גרסה שהיא אפילו לא מתפתחת, אלא משתנה באופן משמעותי. ההערכה שלי היא שהתיק הזה ייסגר, אבל דבר לא יחזיר את העוול והנזק שאורן חווה מההד הציבורי ומהתקשורת".

"בערב חג השבועות התייצבנו בבית המשפט השלום בחיפה ומשטרת ישראל ביחד עם פרקליטות מחוז חיפה קיבלו החלטה לשחרר אותו בתנאים מגבילים – כל מי שחי את את זה יודע שבעבירות כאלה לא משתחררים בשלב כל כך קצר. כלומר, המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט – לא אנחנו, הצד של אורן – אלא הגורמים האובייקטיבים קיבלו באופן די משמעותי את גרסתו של אורן לעומת גרסת המתלוננת".

אורן שטרלינג | יותם רונן

"המתלוננת החלה במסע ניסיונות להתחיל לעבוד בהפועל חיפה אחרי שנה ללא עבודה וכשהיא מבינה שאורן לא בוחן את מועמדותה באופן רציני, החל מה-27.4 היא ניהלה התכתבויות וגם ב-28.4 ישנן שיחות שלא אחשוף כי הן תחת חקירה ועם ראיות רציניות לזכותו של אורן, לפיהן אין כאן דינמיקה של נסחטת ונאנסת. מספר שעות לאחר מכן היא הגיעה לתחנת המשטרה והגישה תלונה. היא טענה שנמחקו הודעות, אבל משטרת ישראל ניסתה לשחזר הודעות משני הטלפונים ולא נמצא דבר – מדובר בעלילה זדונית שמטרתה לפגוע באורן, מדובר בשקרים. לא היו יחסי מין בין אורן לבין המתנדבת. בניגוד לעצתי, הוא הסכים ללכת לפוליגרף. אני לא מאמין בכלי הזה ולא בכדי הוא לא קביל בהליכים פליליים. הוא אמר לי שהוא מוכן בכל זמן נתון לעשות בדיקת פוליגרף. אני מציע לו לא לעבור את זה, אבל אם הוא יחליט לעשות זה לצורך התקשורת – זה עניין שלו. אם חס וחלילה יוגש כתב אישום, ואני מעריך שלא, יהיה אפשר לראות שאורן הסכים לבדיקת פוליגרף".

עורכי הדין משה גלעד וזיו גלעד, שמייצגים את המתלוננת, הוציאו צו עיכוב יציאה מהארץ לשטרלינג בטענה שהגיעה ידיעה לפיה בכוונתו לעזוב את ישראל בקרוב ומסרו: "ראוי לו לחשוד בעבירות מין חמורות ואף מצמררות כדברי החשוד עצמו שיישאר עמוק בתוך ביתו וינהל את מאבקו משם מול המשטרה בחקירתו ולא במסיבות עיתונאים. אני לא מתכוון להתפלמס עם החשוד, יחצניו, עורכי דינו וכולי רק אומר שמרשתי נתנה תשובות מלאות למשטרה ודי לחכימא ברמיזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי