ניצחו בקרב: ב"ש גברה 0:2 על מכבי פ"ת והעפילה למקום הרביעי

בצל התקרית האלימה לפני המשחק בין ז'וסואה ליחזקאל, הדרומיים ניצחו את המלאבסים משערים של וארן (74) ועצמי של ינקו (85) והתקרבו להשגת הכרטיס לאירופה בעונה הבאה. לוי עם ניצחון שני ברצף, לוזון במקום החמישי

(גודל טקסט)

למרות עונה שכללה חילופי מאמנים, רצפים לא מחמיאים, פלייאוף עליון בינוני ואינספור תקריות משמעת, הפועל באר שבע יכולה לחוש בפעם הראשונה העונה אנחת רווחה. הדרומיים אירחו הערב (רביעי) את מכבי פתח תקווה לקרב ישיר על הכרטיס לאירופה וגברו עליה 0:2 קריטי שמעלה אותם למקום הרביעי על חשבון היריבה.

למרות זאת, האירועים על כר הדשא לא היו מרכז הערב עבור הקבוצה מבירת הנגב. כשעתיים לפני שריקת הפתיחה, ז'וסואה ושגיב יחזקאל התעמתו ביניהם והחליפו מהלומות באירוע חריג שהוביל להוצאתם מהסגל של שני הכוכבים. בלעדיהם, השחקנים התקשו להגיע למצבים ולהבקיע שערים, אך חילופים חכמים של רוני לוי שברו את הקרח.

וארן כבש שער קריטי ששיחרר את הפקק והוציא שאגת שמחה אדירה מכמעט 4,000 האוהדים שהגיעו הערב לאצטדיון טרנר, ושער עצמי של ינקו סגר את הסיפור ואיפשר למארחת להרגיש נינוחה לקראת דקות הסיום. כעת, עם הניצחון השני ברצף שלה, ב"ש עולה למקום הרביעי על חשבון מכבי פ"ת כאשר במאזנה 48 נקודות, שתיים יותר מיריבתה. מנגד, לאחר עונה טובה בה הציגו כדורגל חיובי ואטרקטיבי, גיא לוזון וחניכיו עלולים לסיים אותה בידיים ריקות.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
ארמנדו קופר, ארד בר | דני מרון

במחזור הבא, לדרומיים תהיה חשיבות מכרעת גם בגורל האליפות, כשהם ייצאו לסמי עופר וישחקו מול מכבי חיפה הלחוצה, שתזדקק לתיקו בלבד על מנת לזכות בתואר. לעומתם, הלוזונים יפגשו את מ.ס אשדוד השלישית והם יצטרכו שלוש נקודות בתוספת הפסד של ב"ש על מנת לחזור למקום הרביעי ולהשיג את הכרטיס הנכסף לאירופה.

במשחק עצמו, הקבוצות פתחו את ההתמודדות בצורה חלשה ולא הגיעו למצבים משמעותיים בחצי השעה הראשונה. למרות זאת, התעוררות מסוימת של המארחת ברבע השעה האחרונה של המחצית ראתה את אקולטסה מאיים על השער מרחוק, ובנוסף לכך מכניס כדור נפלא לאגודלו, שהחמיץ בנגיחה מצב קורץ.

המחצית השנייה הייתה אופרה אחרת לחלוטין. בדקה ה-49 ארד בר החמיץ מצב ענק כשפיספס מול שער חשוף, וגם תומר יוספי המחליף שמר על התוצאה מאופסת בדקה ה-63 כשבעט ברשלנות מעל השער אחרי מבצע אישי נאה. בדקה ה-74 הכל השתחרר: שון גולדברג העביר כדור רוחב, אנתוני וארן (מחליף נוסף) שיגר בעיטה חדה מ-16 מטרים שנעצרה רק ברשת של אריק ינקו. כעבור 11 דקות, מרסלו מלי בעט כדור חזק לקורה, שפגע בגבו של שוער האורחת והתגלגל מעבר לקו השער והכפיל את היתרון המקומי. התוצאה נשמרה עד שריקת הסיום של השופט לירן ליאני, ב"ש מנצחת 0:2 ועולה למקום הרביעי.

שחקני מכבי פתח תקווה | דני מרון
רוני לוי. קבוצתו נכנסת לכושר בסיום העונה | דני מרון

הרכבים:

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, מריאנו בריירו, שון גולדברג, פארליי רוסה (תומר יוספי, 46), מרואן קבהא (אנתוני וארן, 67), דוד קלטינס, סינטיהו סלליך (מרסלו מלי, 78), אלטון אקולטסה (איתמר שבירו, 78), ג'ונתן אגודלו (רותם חטואל, 55).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, אור בלוריאן, דניאל פלשר (מרקוס דיניז, 78), מוחמד הינדי, איתן אזולאי (אבדיאל ארויו, 78), ארד בר, נאור סבג (גיא חדידה, 55), אור אינברום (ארמנדו קופר, 66), ליאל עבדה, מורגן פרייר (תאי בריבו, 66).

אוהדי הפועל באר שבע | דני מרון
רוני לוי, אור דדיה | דני מרון

מהלך המשחק:

דקה 6, הזדמנות ראשונה להפועל באר שבע: מרואן קבהא קיבל מסירה במרכז המגרש, התקדם מעט ושיגר בעיטה חזקה שחלפה גבוה מעל שער האורחת.

דקה 26, הזדמנות נוספת למארחת: הפעם זה היה תורו של דוד קלטינס בבעיטה מחוץ לרחבה, אך כמו קבהא, הכדור היה רחוק מהמסגרת ויצא החוצה.

דניאל פלשר | דני מרון

דקה 33, הפועל ב"ש קרובה ליתרון: אקולטסה מכניס כדור נפלא לתוך הרחבה, אגודלו ניסה לנגוח בקשת מעל ינקו אך הכדור שלו עלה מעל השער. התקפה יפה של הביתיים.

דקה 36, עוד בעיטה של הפועל ב"ש: שוב זהו אקולטסה, הבולט בשחקני ב"ש עד כה, שמוצא את עצמו חופשי בקצה הרחבה ומנסה את מזלו, אך ינקו קולט את הכדור היטב.

פארליי רוסה | דני מרון
אלטון אקולטסה | דני מרון

דקה 43, מצב נוסף לב"ש: סלליך שיגר בעיטה אדירה ברגל שמאל מ-25 מטר, אך הניסיון שלו עבר מטרים ספורים משערה של מכבי פ"ת.

דקה 49, מכבי פ"ת הייתה חייבת לעלות ליתרון: ארד בר נותר לגמרי לבדו מול לויטה לאחר שקיבל כדור רוחב נהדר, אך פגש לא טוב את הכדור ובעט מחוץ למסגרת. איזו החמצה של הקשר.

גיא לוזון | דני מרון
שון גולדברג, ליאל עבדה | דני מרון

דקה 63, הפועל ב"ש פשוט מסרבת לכבוש: תומר יוספי המחליף עשה הכל נכון כשעבר שני שחקנים של הגנת האורחת, אך בעט ברשלנות מתשעה מטרים כדור שעלה גבוה מעל השער.

נאור סבג | דני מרון

דקה 74, הפועל ב"ש עלתה ל-0:1! גולדברג העביר כדור חד לעבר מרכז הרחבה, אנתוני וארן שנכנס רק כמה קודם לפני כן בעט בנגיעה לעבר הפינה הקרובה של ינקו וכבש שער גדול מ-16 מטרים.

אנתוני וארן | דני מרון
אלטון אקולטסה, אנתוני וארן | דני מרון

דקה 85, הפועל ב"ש מכפילה את היתרון ל-0:2! בעיטה חזקה של מרסלו מלי, מחליף נוסף של רוני לוי, פגעה בקורה ומשם המשיכה לגבו של ינקו. הכדור התגלגל מעבר לקו השער ולירן ליאני פסק על נקודת האמצע. שער חסר מזל לשוער.

מרסלו מלי | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

דקה 93, מכבי פ"ת כמעט מצמקת: אבדיאל ארויו בעט חזק ונבלם, הכדור הגיע לינון אליהו שניסה גם הוא אך נעצר רק בקורה.

דניאל פלשר | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי