צירוף אצילי והאם זו אליפות עם כוכבית: אלון מזרחי בראיון

מלך שערי ליגת העל בכל הזמנים מסכם את העונה הגדולה של הירוקים, מתייחס לעובדה שלא הצליחו לנצח את מכבי ת"א ומכריז: "הקבוצה טובה, אבל אין מה להשוות בינה לבין הקבוצה שלנו". וגם: מי שחקן העונה שלו?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

עשור שלם שמכבי חיפה חיכתה לתואר אליפות. הערב (ראשון) הוא שוב חזר אל הכרמל בזכות ניצחון גדול על הפועל ב"ש. הירוקים עשו זאת בעונה מדהימה תחת הדרכתו של ברק בכר, שהגיע בקיץ שעבר במטרה ברורה – לעשות צעד נוסף קדימה מהמקום השני אליו הגיע מרקו בלבול פעמיים ברציפות. לא פעם הזכירה הקבוצה את הקבוצות הגדולות מהעבר. אחד מהשחקנים שכיכבו בזמנים הכי גדולים של מכבי חיפה הוא אלון מזרחי, 'האווירון', שבראיון מיוחד לספורט1 מסכם את עונת האליפות והשווה את הקבוצה הנוכחית לזו בה הוא כיכב.

אלון, איך אתה מסכם את העונה של מכבי חיפה?
"הקבוצה הכי טובה לקחה אליפות. מכבי חיפה שיחקה את הכדורגל הכי יפה. אמנם תמיד יש מקום לשיפור, אבל עדיין לאורך העונה כולה היא הייתה ראויה לאליפות הזאת, כי כמו שאמרתי, היא הייתה הקבוצה הכי טובה בישראל. יענקל'ה שחר קיבל מתנה אחרי עשר שנים בלי אליפות. מגיע לו, כי הוא תרם גם מזמנו וגם מכספו. מכבי חיפה עד 2010 שלטה כמעט ללא עוררין בליגה והייתה הכי טובה, אבל אז נכנסו למשחק בעלים נוספים כמו מיץ' גולדהאר ואלונה ברקת והקבוצות שלהם התחלקו בהצלחה. האליפות הזאת מאוד חשובה כי היא מחזירה שוב את מכבי חיפה לעניינים ולזכות בתארים נוספים".

מה לדעתך היה סוד ההצלחה העונה?
ברוב המשחקים, מכבי חיפה שיחקה גם את הכדורגל היפה ביותר וגם ההתקפי ביותר בארץ. כדורגל שמח. יש להם המון יצירתיות וכישרון, שהם בסופו של דבר הכריעו. כשהיה צריך להביא את היצירתיות לידי ביטוי הם עשו את זה".

אלון מזרחי נגד טורפדו מוסקבה | עדי אבישי

מה הייתה התרומה של ברק בכר באליפות?
תרומה אדירה. ברק הגיע מוכן לקבוצה. הוא ידע בדיוק איזה נקודות הוא צריך לשנות. הוא שילב בצורה מצוינת בין משחק ההגנה למשחק ההתקפה. הצלחה גדולה".

כמה ההצטרפות של עומר אצילי תרמה בינואר?
רואים במספרים שלו כמה הוא תרם. ההחתמה שלו הייתה אחת מנקודות המפנה העונה. מכבי חיפה הביאה אקס פקטור. בכר נלחם כדי להביא אותו ואצילי החזיר על המגרש. מדובר אולי בשחקן הכי מוכשר שמכבי חיפה יכלה להביא בחלון ההעברות של ינואר".

למרות העונה הזו והאליפות, מכבי חיפה עדיין לא ניצחה את מכבי את אביב. זאת אליפות עם כוכבית?
"ממש לא. כל אליפות היא אדירה בפני עצמה, ואמנם מכבי חיפה לא ניצחה את מכבי ת"א, אבל היא הייתה הקבוצה הכי טובה לאורך כל העונה. היא הוכיחה את זה. מכבי ת"א נפלה במשחקים האחרים".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

מי שחקן העונה שלך?
"קשה לי לציין מישהו אחד, אז אני אלך על שני שחקנים. אחד מהם הוא ג'וש כהן, שהציל את הקבוצה בכמה משחקים מכריעים והשאיר אותה במרוץ, בטח עם הפנדלים שעצר. השחקן השני הוא דולב חזיזה, שתמיד היה שם ועשה עונה אדירה ויציבה".

איך אתה רואה את מכבי חיפה של היום מול הקבוצה שלכם בעבר?
"אני חושב שאין בכלל מה להשוות. הכדורגל של היום הוא לא כמו בעבר. בעיניי, הקבוצה שלנו הייתה הטובה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. הקבוצה של היום טובה, אבל לא שווה לקבוצה שלנו".

מכבי חיפה יכולה להפוך את זה לשושלת של אליפויות?
יש לקבוצה בסיס טוב, אבל תמיד יש מקום לשיפור. אם הבסיס הזה ימשיך והקבוצה תעשה רכש נכון, היא בהחלט יכולה לקחת עוד כמה אליפויות בשנים הקרובות".

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

מה העצה שהיית נותן לבכר לעונה הבאה?
"ברק מאמן מצוין, הכי טוב בארץ. מתחילת העונה דובר על כך שההגעה שלו היא בשביל מטרה האחת – אליפות, והוא עשה את זה. אני חושב שגם הוא מבין שיש עוד נקודות שאפשר להשתפר בהן, והוא יעשה את זה".

לסיום, מילה על הקהל הירוק?
"זה הדבר הכי יפה והכי טוב במכבי חיפה. יש לקבוצה כמות גדולה של האוהדים בישראל, בכל חלק בארץ, שבמשך עשור הגיעו בהמוניהם למרות האכזבות. עכשיו מגיע להם לשמוח ולקבל קצת נחת מהקבוצה שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי