"לז'וסואה אין אלוהים, הוא מחלה למאמנים. פרחח"

ז'וסואה | ברני ארדוב

שמעון ביטון, אביו של עמית ביטון, יוצא נגד קשר ב"ש אחרי עוד אירוע אלים: "אז מה אם הוא שחקן גדול? הוא קרא לאשתי אמא וברגע הראשון פנה לעמית וקילל אותה. לחלילוביץ' ורוסו נתנו כבוד בלי שדרשו אותו". ראיון

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

העימות האחרון בין ז'וסואה לשגיב יחזקאל הוא ממש לא הראשון מאז שהפורטוגלי הגיע לישראל. אירוע אלים אחר שקדם לו וזכה לכותרות הוא העימות עם חברו להפועל באר שבע, הבלם עמית ביטון. אז, החליטה הקבוצה כי הקשר יתנצל וייקנס, אך בחרה להשאירו בסגל. המהלך הזה יצר תגובות נגד של שחקנים, שטענו כבר אז כי זה ממש לא האירוע המכוער האחרון שבו ז'וסואה ישתתף בעתיד. והם צדקו.

"לא בגלל הסיפור של עמית היה צריך להעמיד אותו במקום, אלא עוד בסיפור של אליניב ברדה", אומר שחקן העבר והסמל המקומי שמעון ביטון, אביו של עמית, שהשאיר אתמול (חמישי) את מ.ס עירוני כסייפה בליגה אחרי ניצחון מכבי אשדוד. "אין מחלוקת על היכולות האדירות שלו כשחקן, אבל האם זה התכלית, היכולות שלו? האם זה הכל?".

"אנחנו יודעים שאם הוא היה מתנהג אחרת, הוא לא היה צריך לשחק בישראל בכלל", מוסיף ביטון האב. "כשאני אמרתי אז, אחרי האירוע עם עמית, שהוא פצצה מתקתקת – לזה התכוונתי. לא יכול להיות שלפני כל משחק הוא רוצה לריב עם השופט, עם הקבוצה היריבה, להתווכח ולעשות הצגות. תתעסק במה שאתה טוב בו".

עמית ביטון | דני מרון

האירוע עם עמית היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתך?
"עמית בסך הכל הגיב, הוא לא יצר את המהלך. שמע טוב, הבנאדם הזה היה אצלי כל שישי בבית, מגיע לאכול בקידוש, אבל אין לו אלוהים. הוא קרא לאשתי אמא. ברגע הראשון של עצבים הוא פנה לעמית וקילל אותה. אמרתי כבר אז שזה לא יהיה העימות האחרון. אני לא חכם בדיעבד. לא חושב שהוא יישאר פה, אבל אם יישאר זה לא יהיה העימות האחרון. אני לא יכול להחליט, כי יש מאמן שאולי צריך אותו מקצועית, אבל הוא פשוט פרחח".

גם רוני לוי מסכים שאסור לעבור לסדר היום.
"אתה יודע מה זה לרוני שחקן כזה? למה שיילך על ביצים? כמה אפשר לעקוב אחריו? למאמן כדורגל, שחקן כמוהו זה מחלה. עזוב אותו, לקהילה אין פה שום דוגמה אישית. אז הוא שחקן גדול. אז מה? זה לא הכל בחיים. סיאד חלילוביץ' היה שחקן לא פחות טוב ממנו, אבל לא דרש כבוד".

תסביר.
"היינו מספיק בוגרים כדי לתת לו כבוד. הבחור הזה הביא לנו את הפרנסה. בחיים לא שמעת אותו מרים קול, מרים יד על שחקן. כולם ידעו לכבד בלי שידרוש כבוד. שכל. תבין, חלילוביץ' לא פחות טמפרמנטי ממנו. וג'ובאני רוסו, לא משוגע? אבל הוא לא דרש בכוח את הכבוד. לפי שפת הגוף שלהם למדנו איך לכבד אותם. והם לא פחות טובים ממנו. אז מה הסיפור? כישרון זה לא הכל".

ג'ובאני רוסו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי