חזיזה: "מאכזב שלא ניצחנו את מכבי ת"א, אעזוב אם תגיע הצעה מברצלונה"

קשר מכבי חיפה לא ידע את נפשו מרוב שמחה: "אני יכול להעיד שחודש לא ישנתי. מאמין שבזכות האליפות הזאת נחזור לשלוט בליגה". לביא הוסיף: "כבר מזמן ידעתי שנזכה, אעזוב רק אם תגיע הצעה גדולה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

יש לא מעט שחקנים שהובילו את מכבי חיפה השנה לאליפות ראשונה לאחר עשר שנים, אבל ללא ספק שני המנהיגים המרכזיים הם הקפטן נטע לביא ודולב חזיזה, שאמנם סבלו מעט מעליות ומורדות, אך הם היו שם בכל הרגעים הקשים, והערב (ראשון) הם היו הראשונים לדבר לאחר ההנפה.

נטע לביא פתח את דבריו: "זו חוויה מטורפת, זה לא משנה מי שיחק במשחק הזה, עשינו היסטוריה ואני גאה בכולם, יש פה חבורה של גברים. זה מטורף, אני יכול לספר במשך ימים שלמים מה עברנו בשנים האחרונות, כל הכבוד לקהל ולבעלים הזה שעשה הכל כדי שמכבי חיפה תצליח".

איך היו התחושות אחרי התיקו מול קריית שמונה: "לא הייתה תחושה שאנחנו הולכים לפספס, השער של קריית שמונה היה מבאס, אבל מהשנייה הראשונה שעלינו לאוטובוס אמרנו שנעשה את זה בסמי עופר. אנחנו מאוד גאים ומאושרים, אין מאושר ממני. הבנתי מזמן שאנחנו הולכים לזכות באליפות".

נטע לביא חוגג | מאור אלקסלסי

עתידו: "אמרתי לפני שלושה שבועות שאין לי מושג, אני לא יודע אם יהיו לי הצעות, אעזוב רק אם תגיע הצעה גדול ואם זה לא יקרה, אני אהיה הכי שמח בעולם, כי טוב לי פה".

דולב חזיזה הוסיף: "וואו, שנה שנייה שלי פה שאני חולם על הרגע הזה. רציתי לעשות את זה כבר בשנה הראשונה, הבטחתי שאני אביא אליפות, היו הרבה כאלה שזלזלו במה שאמרתי אבל זה רק דרבן אותי. היה כל כך חשוב לחזור לקדמת הבמה, אני חושב שהאליפות הזאת תשפיע על השנים הבאות וחיפה תחזור להנהיג את הליגה".

מה סוד ההצלחה: "יש לנו חדר הלבשה פשוט מטורף. אמנם לא הייתי בהרבה חדרי הלבשה אבל כאן אני יכול לומר שכל השחקנים ביחד, ישראלים וזרים, גם אלו שלא משחקים. בשנה הזאת כל אחד נכתב בספר מסוים במכבי חיפה ואני חושב שזה מטורף שכולנו ביחד".

מכבי חיפה זוכה באליפות | מאור אלקסלסי

היית חותם על זה שתזכו במחזור האחרון: "אם היה אפשר לזכות קודם, הייתי עושה זאת, לשמחתנו אבל אנחנו חוגגים פה. בקריית שמונה היו 10 אלפים צופים, יש פה 30 אלף ועוד מאות אלפים בחוץ. רצינו לזכות בקריית שמונה, אבל יש פה חבורה של גברים, אני יכול להעיד שאני כבר חודש לא ישן והתפרקתי בסיום".

העובדה שלא ניצחתם את מכבי ת"א: "קצת מאכזב שזה לא קרה, אבל אנחנו אלופי המדינה ומכבי תל אביב מסתכלת עלינו מהמקום השני. אבל יש את שנה הבאה, ואני בטוח שהיא תהיה טובה הרבה יותר".

הצעה לאירופה: "כרגע אני לא יודע מה יהיה, אני במכבי חיפה ואני מרוצה. אם תגיע הצעה מברצלונה אני אלך לשם (צוחק)".

דולב חזיזה | טל לוי

גם מלך השערים ניקיטה רוקאביצה דיבר לאחר המשחק: "זה יום מיוחד, אני כאן חמש שנים והייתה רק מטרה אחת – לחזור לטופ של הכדורגל הישראלי ואני מאוד שמח על כך. התיקו מול ק"ש? זה כדורגל, הכל יכול לקרו. היום נלחמו כמו שצריך והשגנו ניצחון בצדק. לחץ לפני המשחק? אני לא חושב על זה, אתה משחק כדי לנצח, ורק חושבים על משחק אחרי המשחק, זו עונה מאוד מיוחדת".

מדוע נעצרת בחצי השני של העונה: "נדבקתי בקורונה ונפצעתי, חטפתי את הקורונה רע מאוד, ובקושי יכולתי ללכת במשך חודש, אבל ניסיתי הכל כדי לשחק הכי טוב שאני יכול, אני שמח שעזרתי לקבוצה. עתידי? זה הזמן לדבר על זה, אני רוצה לחגוג".

ניקיטה רוקאביצה חוגג | מאור אלקסלסי

השוער ג'וש כהן דיבר על בחירתו בתואר שחקן העונה: "זה כבוד, תודה למי שהצביע. זו עונה מדהימה, אני רוצה להגיד תודה לכל הקבוצה ובעיקר למגנים שלי. הם עושים עבודה טובה ואני רק מתקן בסוף. שוער זוכה בתואר שחקן העונה? זה מעניין. זה בדרך כלל הולך לחלוץ או לקשר, אבל אני לא מתלונן שזה הלך לשוער. זה כבוד גדול ואני מקווה להמשיך קדימה".

היו ספקות לגביו כשהגיע לארץ: "הגעתי בהתחלה ולא ידעתי למה לצפות. דיברתי עם דקל קינן ועם גיורא אנטמן, מאמן השוערים שהביא אותי. הם הסבירו לי קצת, אבל כשהגעתי התחלתי להבין מה זה, למדתי, התרגלתי וזה הסתדר טוב. השתפרתי ואני רוצה להמשיך להשתפר. נהדר פה".

לא ראה את המשפחה העונה בגלל הקורונה: "זו הייתה שנה מאוד קשה בגלל הקורונה, אבל זה נכון לגבי כולם. צריך להתאים את עצמך לזה. היו לנו ארבעה ימי מנוחה וטסתי לארצות הברית. עכשיו אנחנו חוגגים".

רוצה לשחק בנבחרת: "אני רוצה, אם ההזדמנות תבוא זה יהיה נהדר. צריך לחכות בגלל החוקים של פיפ"א".

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי