הגעת אצילי, עתידו של לביא והפגיעה בדוניו ופלאניץ': בכר בראיון חגיגי

אחרי שהביא למכבי חיפה אליפות ראשונה מזה עשור, המאמן דיבר על הכל ב"רדיו חיפה". הארכת חוזהו, חיזוק לקראת העונה הבאה, שילוב הצעירים, חזרתו של גרשון, השיפור בחלק ההגנתי והרזומה המרשים שלו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בראיון מיוחד שהעניק לתכנית "פליימייקר – אהרונוביץ' עושה משחק" ב"רדיו חיפה", ברק בכר דיבר על הכל. המאמן, שהוביל את מכבי חיפה לאליפות לראשונה מזה עשור, החמיא לצוות שלו, התייחס לרזומה המרשים שלו בגיל 41 ושפך אור על הפגיעה בזרים ועתידם של חלק מהשחקנים.

על כך שהוא לקח את המיקרופון וקרא לצוות המנטלי לבמה: "הם חלק בלתי נפרד מהצוות שלי, לא הבנתי למה הם לא הופיעו ברשימה, אבל בסדר זה יכול לקרות. עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות, הגיע להם לא פחות מכל אחד אחר והחלטתי לקחת את המיקרופון. כשאני בא למקום עבודה, זה לא משנה מה היה ומי היה, יש לי את הדרך שלי ואת האנשים שלי. אני מעדיף לא לדבר על מה שהיה, אלא על מה שאנחנו עשינו ועל האג'נדה שלי. אני מאוד מאמין בצד המנטלי והבאתי צוות מאוד חזק שעבד איתי והוכיח את עצמו. איתן עזריה הוא מאמן מנטלי ודני ענבר הוא יותר יועץ שלי, אך הוא נכנס גם לקטע המנטלי והוא ואיתן עובדים ביחד על מסרים, סרטונים ושיחות אישיות. זה כל הצוות אחראי לזה, לא רק הם, גם עוזרי המאמן ומאמני הכושר, כולנו בתוך זה, אנחנו בתוך השחקנים ובמסרים שצרים להעביר להם. עברנו עונה ארוכה ומאתגרת, וזה לא קל להיעצר כל פעם, אבל הצלחנו ביחד כן להמשיך את המומנטום ולסיים הכי טוב שיש".

התארים הרבים שלו בגיל כל כך צעיר: "עם כל הכבוד, אני מסתכל קדימה, מה שהיה פחות מעניין. תארים זה תמיד כיף, אבל בכדורגל זוכרים את העונה האחרונה. אחרי שלוש אליפויות בב"ש, הייתה תקופה הפחות טובה והיו הרבה ביקורות, כאילו כולם שכחו כבר את מה שהיה ואת ההצלחות האדירות. אני מאוד מציאותי. אני מאוד שמח מהאליפות הזו וצריך לחגוג, אבל אני כבר מסתכל קדימה ואני חושב איך צריך לשדרג יותר את הקבוצה הזו, כי לא הכל מושלם. עשינו פה עונה אדירה, אבל אנחנו צריכים לחשוב איך לשפר, כך עשיתי בב"ש ועשינו עונה שניה אדירה, זו הייתה אחת העונה הכי טובות שהיו בכדורגל הישראלי. צריך להסתכל קדימה. אמנם כיף להתרפק, אבל מאוד חשוב להמשיך כי הזיכרון פה מאוד קצר. תמונת הניצחון, אם אסכם במילה אחת, ביחד. אני חושב שהיה פה חיבור מצוין מהרגע הראשון של העונה, הרגשנו את הקהל גם כשהוא לא היה באצטדיון. כשסמי עופר מלא, זה כוח אדיר. היו אנרגיות טובות בקבוצה. גיל אופק, מנהל הקבוצה, נכנס לתפקיד כאילו הוא נולד בו. חיבור מאוד מוצלח של כל האלמנטים בקבוצה"

ברק בכר, שחקני מכבי חיפה
ברק בכר, שחקני מכבי חיפה | ספורט1

על השיפור בחלק ההגנתי: "אין ספק שהדגש השנה היה על משחק לחץ ומשחק הגנה. לחצנו גבוה גם אתמול וגם נגד אשדוד, זה משהו שהכנסנו השנה ועבדנו עליו מאוד חזק וזה עבד בהרבה משחקים. חטפנו המון כדורים לאורך העונה ויצאנו למעברים מהירים. משחק ההגנה של כל הקבוצה השתפר. פלאניץ', עם המהירות שלו, עזר המון ובכלל כל שחקני ההגנה. אפשר להשתפר עוד יותר, כי עדיין ספגנו והיה אפשר לספוג פחות ולהיות פחות חשופים. אין ספק שזה היה אחד הדגשים, כי התקפה תמיד הייתה למכבי חיפה".

על הגעת אצילי וההשפעה שלו: "אין ספק שעומר נתן מספרים מדהימים. אני חושב שהוא הגיע לקבוצה מאוד מחוברת, היינו במקום הראשון ורצנו עם הרכב מסוים. אבל בסופו של דבר כן היינו צריכים לעבות את הסגל וכשיש לך שחקן כמו אצילי אתה אל יכול להגיד לא. אחרי עונה על כך ארוכה, שחקנים מתעייפים ונשחקים, ראינו הרבה עליות וירידות אצל שחקנים כמו שרי וחזיזה, זה טבעי, זה נכון לגבי כמעט כל השחקנים. אני חושב שזה מה שיפה השנה בקבוצה, שהייתה תחרות בריאות והמחליפים נכנסו ועשו את העבודה. זה הסוד. עומר התחיל לא טוב והיה לו קשה עם כל מה שהוא עבר. הוא באמת שחקן איכותי. תמיד אפשר לשפר, גם הוא יודע את זה, אבל לכל שחקן יש עליות וירידות ובגלל זה יש סגל עמוק ומחליף שיכול לקחת את המקום בכל רגע נתון. תחרות יכולה לעשות רק טוב לכולם".

ההתעקשות על פלאניץ' בקיץ והביקורת שהוא ספג בתחילת דרכו: "והדבר הכי חשוב אצלו זו המהירות. הוא מגיע למהירות של קרוב ל-36 קמ"ש. הוא נותן ספרינטים מול השחקנים הכי מהירים בליגה, כמו אנסה ועבדה, וסוגר עליהם במהירות. אנחנו תוקפים עם הרבה שחקנים ואנחנו צריכים מהירות בהגנה, זה יתרון גדול. הוא הגיע לפה אחרי שהיה לו בלאגן ברומניה, הוא בא לחום הזה, רוסו עזר לו להתאקלם, היה לו קשה, הוא סיים אימונים קלים סחוט ולא יכול לתפקד בגלל מזג האוויר והעובדה שהוא לא שיחק חצי שנה. הוא נראה רע בהתחלה, אבל הוא לקח תמיד אחריות ואמר שהוא יודע שהוא עדיין לא בכושר ושהוא לאט לאט ייכנס לעניינים. דיברתי עם אובידיו הובאן והוא המליץ עליו מבחינת אישיות ומבחינת בן אדם, גם שיחקתי נגדו פעמיים בליגה האירופית עם ב"ש. לא היה פשוט להביא אותו כי זה היה כרוך בהליכים משפטיים והיה פה סיכון, אבל התעקשתי כי ראיתי מאות בלמים וידעתי מהתחלה שזה הבלם שאני רוצה. כל הכבוד למועדון וליענקל'ה שלקחו סיכון ונענו לדרישה שלי. הבאנו בלם שלא מביאים כל יום לישראל".

בוגדן פלאניץ'
בוגדן פלאניץ' | טל לוי

חזרת רמי גרשון לרוטציה בחצי השני של העונה: "אני לא קוסם וזו לא הצלחה שלי, זה השחקן שהצליח. רמי היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה וקרה מה שקרה עם אירועי הדרבי והחלטנו להשאיר אותו. הוא קיבל את ההזדמנות, הוכיח את עצמו וכולנו כל כך שמחים בשבילו, כי יש לו אישיות יוצאת דופן בכדורגל שלנו. הוא לא התלבש לאורך רוב העונה והוא היה מגיע לכל אימון, נותן מאה אחוז, מכוון, מעודד ומאחד כזה אפשר רק לקחת דוגמא. אני מאמין שלאנשים כמוהו מגיעה הברכה בסופו של דבר. זה שחקן שלקח אליפות בבלגיה ושיחק בליגת האלופות, לפעמים יש חוסר מזל ופציעה ודברים לא מסתדרים, הקהל עשה שינוי מאוד גדול גם כלפיו והוא אחד השחקנים שמייצגים העונה את מכבי חיפה מבחינת אופי ומנהיגות".

הגעתו של חוסה רודריגס ותרומתו: "ייאמר לזכות גל אלברמן שהוא הציע לי אותו. ישבנו עליו, בדקנו, ראינו שהוא שיחק גם בהולנד וגם בעוד קבוצות במגוון תפקידים. הוא מבין את המשחק וגם מאוד אגרסיבי. חוסה זה אחד שנדד בהרבה קבוצות ואני חושה שהוא מצא פה את הבית שלו. הוא טכני ברמות הכי גבוהות. האם הוא יישאר בעונה הבאה? יש לו חוזה, אין סיבה שהוא לא יישאר".

שילוב הצעירים: "הדלת תמיד פתוחה ותמיד יש רצון. אני יודע כמה זה חשוב ליענקל'ה ולהנהלה וגם לי כמאמן. לקחנו השנה את מאור לוי בתור פרויקט, הוא בכלל לא תוכנן לשחק, בטח לא עד ינואר. רצינו לבנות אותו יותר גופנית והוא באמת שיפר את האגרסיביות שלו תוך כדי תנועה. הוא הרים את הרמה באימונים וקיבל דקות שאולי אפילו הוא לא ציפה לקבל. יש לו עוד הרבה מה לשפר, אבל הוא הוסיף קצב ואגרסיביות ואני שמח שהוא היה שותף. אני יודע כמה זה חשוב לו ולמועדון, הוא בהחלט עשה התקדמות ואני מאמין שהוא ימשיך כך. יש גם את נחמני ויפרח שטעמו לא מעט דקות השנה, בסוף כבר הסגל היה מלא והעדפנו שהם ישחקו עם הנוער. שחקן שיהיה מספיק טוב ויוכיח את עצמו, ישחק. מי שלא, אולי עדיף שיושאל ויוחזר כמו שעושים בהרבה קבוצות. כל מקרה לגופו, יש כאלה שיכולים לעלות לקבוצה הבוגרת ישר מהנוער ויש כאלה שצריכים לעבור תהליך. ההבדל בין הנוער לבוגרים מבחינה פיזית הוא עצום".

סתיו נחמני, נטע לביא, מאור לוי | מאור אלקסלסי

הפריחה של דוניו, שבדומה לפלאניץ' חטף לא מעט אש בתחילת דרכו: "אם אני אקח כל אמירה של פרשן ברצינות… גם את פלאניץ' ביקרו, בסופו של דבר אני יודע למה אני מביא את השחקנים, אני רואה אותם באימונים ולפעמים צריך סבלנות. דוניו התחיל לא טוב כי הוא לא קיבל מספיק דקות ואני מודה ששמתי אותו במקומות שלא התאימו לו, הוא לא צריך לשחק בקו. כשהייתי בב"ש רציתי אותו לכנף, אבל מסתבר שהוא יותר 9. הוא בא לידי ביטוי בלחץ, בעבודה ובתנועה לעומק. הוא משחק בשביל הקבוצה ואין הרבה שחקנים כאלה. אני שמח בשבילו. דרך אגב, אמרתי לו שמגיע לו לפתוח, אבל הסברתי שאני הולך עם רוקאביצה והוא קיבל את זה כמו גבר. הוא יודע לעשות שינוי ולנצח משחקים כשצריך. היה איזה משחק שהוא נכנס נגד אשדוד בהתחלה והיה לא טוב, אבל אני חושב שזה הרבה עניין של ביטחון. הוא עשה בישולים, גולים וגם לחץ שזה הדבר שאולי הכי מאפיין אותו. הוא מרתיע את הבלמים. גם הוא וגם גרשון לא שיחקו בכל המשחקים העונה, אבל הם השחקנים שמסמלים את חדר ההלבשה של מכבי חיפה".

חיזוק לקראת העונה הבאה: "רז ומאבוקה עשו עונה מדהימה, גם סאן, לטאלב היה הרבה חוסר מזל ופציעות ובסוף זה לא הסתדר. דברים קורים כדורגל. צריך לחזק את הקבוצה בלי קשר, תמיד, בטח אחרי שאתה מצליח, חשוב לשדרג במקומות הנכונים ולייצר תחרות. זה נכון לכל העמדות והמטרה שלנו היא לדאוג שתהיה תחרות טובה. כולם ראו מה קרה עם סאן כשטאלב הגיע, הוא הרים את הרמה וזו רק דוגמא אחת. תחרות זה חשוב והמטרה היא להביא ולשדרג בכל העמדות שנחשוב שאנחנו צריכים".

על הארכת חוזהו: "יש לי סוכן שמטפל לי בדברים ואני מעדיף כרגע ליהנות ולחגוג, מגיע לנו אחרי עונה כזו. האם נטע לביא יישאר בעונה הבאה? אני מקווה שכן. בסופו של דבר כל שחקן וכל מאמן רוצה להתקדם. אנחנו נמצאים במקום מצוין שטוב לנו בו ואני לא רואה סיבה שלא נמשיך".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי