בעקבות הקריאות 'ניאו נאצים': דולב חזיזה יועמד לדין

דולב חזיזה ואוהדי מכבי חיפה לאחר הזכייה באליפות | לילך וייס

אחרי שהקשר נתפס מצולם כשהוא מתבטא בצורה חמורה נגד מכבי ת"א במהלך חגיגות האליפות, בהתאחדות החליטו להגיש נגדו כתב אישום. אצילי לא יעמוד לדין. גם מכבי חיפה כקבוצה, מכבי ת"א והפועל ת"א עומדות לדין

(גודל טקסט)

מכבי חיפה חגגה בגדול ביום ראשון האחרון אליפות ראשונה אחרי עשור של אכזבות, אך דברים קצת יצאו משליטה כשבאותו לילה נתפס דולב חזיזה, כוכב הקבוצה, כשהוא שר יחד עם האוהדים שיר גנאי כנגד מכבי תל אביב, בה כינה את הצהובים "יא גרמנים, יא ניאו נאצים".

היום (שלישי) החליט תובע ההתאחדות, ניר רשף, להעמיד את חזיזה לדין בגין הקריאות הללו. "ההתאחדות רואה בהתבטאות זו מעשה פסול, קל וחומר כשמדובר על שחקן שנמנה על סגל נבחרת ישראל", נכתב בכתב האישום.

אגב, לצד חזיזה נתפס עומר אצילי, עד לפני שנה שחקן מכבי ת"א, כשהוא שר "לכל אוהד מכבי ת"א יש בת ז***", אך אותו הוחלט לא להעמיד לדין. גם מכבי חיפה כקבוצה תעמוד לדין בשל הדלקת אבוקות של אוהדיה – גם בפתיחת ה-2:2 מול מכבי תל אביב וגם בפתיחת ה-0:2 על מ.ס אשדוד.

הסרטון בו חזיזה נתפס בקריאות נגד מכבי ת"א

מכבי ת"א תעמוד גם היא לדין בשל התפרעות אוהדיה באותו 2:2 זכור מול מכבי חיפה. בדו"ח השיפוט צוין כי בדקה החמישית, לפני ביצוע בעיטת קרן של הירוקים, נזרקו חפצים מיציע הצהובים אל עבר שחקני מכבי חיפה. דבר דומה קרה גם בדקה ה-54.

כמו כן, אחרי הבקעת השער הראשון במשחק לטובת מכבי ת"א, אוהדיה זרקו לכר הדשא חזיזים ורימוני עשן אשר נחתו בתחומי המגרש, וכמו כן הודלקו מספר אבוקות ביציע. בעקבות העשן שנוצר, המשחק הופסק לכ-10 דקות וחודש רק לאחר התפזרות העשן. מכבי ת"א תעמוד לדין גם בעקבות התפרעות אוהדיה ב-2:2 מול קריית שמונה במחזור הסיום – שם בדקה ה-55 הושלכו מהיציע כוס שתייה ושני מצתים לעבר כר הדשא.

קבוצה נוספת שתאלץ להגיע לבית הדין היא הפועל תל אביב. האדומים, שיפגשו מחר בגמר הגביע את מכבי ת"א, ניצחו במחזור האחרון של הפלייאוף התחתון 2:3 את בני סכנין, ובזמן המשחק נשמעו מספר פעמים מכיוון היציע קריאות "שתהיה שואה למכבי".

אבוקות ביציע מכבי תל אביב | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי