גרנט על מכבי חיפה: "הניסיון מהעונה ייתן לה יתרון בעונה הבאה"

המאמן התראיין ב-103FM ונשאל על סיכויי הירוקים להצליח באירופה: "לא יודע אם היא צריכה להתחזק, זו קבוצה מאוזנת". וגם: עתידו של בכר, על כך שלירוקים יש מאמן מנטלי וכיצד יוכלו לסייע למועדון שחקנים עם אופי

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אברהם גרנט אמנם לא נמצא בישראל בימים אלו, אבל המאמן שבעברו זכה גם עם מכבי חיפה באליפויות, עוקב מקרוב אחר ליגת העל וגם נמצא בקשר חברי קרוב עם יעקב שחר, נשיא הירוקים. הערב (שלישי) הוא התראיין בתכנית הספורט ב-103FM ודיבר מפורטוגל, שם נמצא בימים אלה, על סיכויי מכבי חיפה להצליח בעונה הבאה באירופה.

"מכבי חיפה קבוצה די חזקה שמתקדמת בהדרגה", פתח גרנט כשנשאל על העונה הבאה, "לא יודע אם היא צריכה להתחזק, היא חזקה גם ככה בהגנה, בקישור ובהתקפה, קבוצה מאוזנת".

על עתידו של ברק בכר: "אני מכיר את יענקל'ה ועוזי מור טוב, אין לי שום ספק שהם לא חיכו למחזור האחרון כפרמטר (כדי לקבוע אם הוא ימשיך בקבוצה). דיברתי עם יענקל'ה אתמול ואין שום קשר לתוצאות המחזורים האחרונים לאם ברק יוחתם או לא. לא אמרתי שהוא כבר חתום, אבל אני לא חושב שהחתמה שלו נקבעת על פי המחזורים האחרונים – כולם יודעים שהוא עשה עבודה טובה".

החוסן המנטלי של מכבי חיפה: "אחרי מעידות, היא ידעה להתאושש מהר מאוד במשחק אחרי זה, וזה מראה על המון אופי. למכבי חיפה אין הרבה שחקנים שרגילים למעמדים האלה, אבל אני מאמין שהניסיון מהעונה הזו ייתן להם יתרון גם בשנה הבאה. בסך הכל זו קבוצה טובה מאוד, אבל תמיד טוב להביא שחקנים עם אופי. אני בכל קבוצה שם דגש על העניין המנטלי – יכולת, תשוקה ויכולת מנטלית. איך בוחנים יכולת מנטלית? אפשר לראות לפי העבר של שחקן, כי מגיל 25 ומעלה הם כבר סוחבים אחריהם משהו. לפני גיל 25 לא הייתי בוחן יכולת מנטלית על סמך העבר".

מכבי חיפה אלופה | מאור אלקסלסי

תחילת העונה האירופית כבר בחודש יולי: "זו בעיה, אבל לפעמים גם הקבוצות הגדולות מתלוננות כי אז אלו שמתחילות מוקדם יותר נמצאות בכושר. אין תירוצים בעניין הזה ומאמני כושר ומאמנים כיום צריכים לעשות הכנה מאוד מדויקת".

מדוע אין כמעט אנשי מקצוע מנטליים בישראל: "למכבי חיפה יש מאמן מנטלי שעושה עבודה מצוינת, קוראים לו איתן עזריה, וזה לא נכון שיש את זה בכל קבוצה. כשהייתי בצ'לסי היה מגיע בן אדם פעם בשבוע, הוא היה הרופא של פטר צ'ך ואני זה שצירפתי אותו לסגל. במנצ'סטר סיטי יש אחד כזה, אבל זה לא עזר להם בגמר האחרון".

אברם גרנט | Sebastian Frej/MB Media / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי