בהפועל פ"ת הסבירו: הסיבות למעברו של נוואי למכבי פ"ת

בר נוואי | מכבי פתח תקווה, רשמי

הקבוצה שירדה לליגה א' נאלצה לוותר על הקשר המוכשר (18) ומסרה לקהל: "הוא סומן ככישרון מבטיח אך היה קשה לתת לו מאות דקות משחק כדי שהחוזה יישאר בתוקף וכן לעמוד במענקים". במועדון הבטיחו להפיק לקחים

(גודל טקסט)

עוד מכה להפועל פתח תקווה. מועדון הפאר שירד לליגה א' לפני כשבוע, איבד את אחד הכישרונות המבטיחים שלו – ללא אחרת מאשר היריבה הגדולה מכבי פתח תקווה. בר נאווי (18) קשר הכנף של הפועל פתח תקווה ותוצר מחלקת הנוער, חצה את הכביש ועבר לקבוצה של גיא לוזון בהעברה חופשית. מסתבר כי לשחקן היה חוזה ארוך טווח אך סעיף אחד אפשר לבטל את ההסכם במקרה של ירידה לליגה א'. מעבר לכך, גם ההבטחה לדקות משחק הייתה בעייתית.

לאחר הזעם של האוהדים, הפועל פתח תקווה הוציאה הודעה וניסתה להסביר את השתלשלות העניינים. "אוהדים יקרים, אנחנו קשובים לקולות בעקבות עזיבתו של נוואי. הוא ילד של הפועל פ"ת, מבית הספר לכדורגל ואף אחד לא שמח מכך שעזב", נכתב בתחילת ההודעה. "כשחתם על חוזה ארוך טווח בינואר 2019 במועדון, המערכת סימנה אותו כאחד מהכישרונות המבטיחים".

במועדון הסבירו כי על אף שחתם בקבוצה לחמש שנים במה שהוגדר כ"מהלך נכון וטוב", הוא לא היה להמשיך. "ההבטחה לכמות גדולה של מאות דקות משחק כתנאי לכך שהחוזה יישאר בתוקף הקשתה מאוד ואף העמידה את השחקן במצב לא נעים כשיש לו יתרון על פני שחקנים אחרים שלא החזיקו בחוזה מסוג זה".

מתן גושה, אייל ברקוביץ', ענר שכטר, איציק שולמייסטר | קובי אליהו

"בנוסף גם אם היה נכפה על הצוות המקצועי להשלים לבר את דקות המשחק לפי החוזה, הוכנסו להסכם גם מענקי הארכת חוזה מאסיביים בסכומי שהמועדון מתקשה כיום לעמוד בהם וכך יהיה גם בעתיד. לבסוף היה סעיף בחוזה שאם הקבוצה תרד לליגה א' – החוזה מבוטל".

בהפועל פתח תקווה הבהירו כי ניסו למצוא פיתרון וביקשו מבר, משפחתו וסוכנו להיכנס למשא ומתן לחתימה על חוזה חדש במסגרתו יישאר לתקופה ארוכה נוספת אך ללא התחייבות כספיות. בר וסוכנו סירבו. "אנו מכבדים את החלטתם, בר קיבל הצעה מפתה שלא היה יכול לסרב לה ולא יכולנו למנוע זאת ממנו".

במועדון הבטיחו כי יפיקו לקחים מהמקרה המצער: "נהיה צריכים להטמיע את הדברים הלאה בעזרת קבוצת הניהול שהוקמה ותנחיל את העקרונות הללו על אנשי המקצוע שמנהלים את המשא ומתן עם הצעירים במחלקה".

אוהדי הפועל פתח תקווה | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי