בכר חתם לעונה נוספת: "רוצה להמשיך בדרך ולכבוש יעדים נוספים"

יעקב שחר, ברק בכר, דודו דהאן | מכבי חיפה, האתר הרשמי

המאמן נשאר במכבי חיפה גם בשנה הבאה: "אחרי עונה מאתגרת שהסתיימה באליפות מרגשת, היה לי ברור שאמשיך. מודה לכולם על האמון". כעת במועדון ינסו לסכם עם רוקאביצה: "לא נוותר". וגם: הניסיון לצרף את צ'יבוטה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אוהדי מכבי חיפה המתינו בקוצר רוח אחרי הזכייה באליפות לבשורה שתעשה אותם רגועים – הבטחת הישארותו של ברק בכר והערב (שלישי) היא הגיעה. לאחר מעט מחלוקות בין הצדדים, הירוקים הודיעו חגיגית כי המאמן שהוליך את הקבוצה לאליפות ראשונה מזה עשור חתם לעונה נוספת בכרמל. אתמול (שני) פרסמנו כי גורמים המעורים בשיחות בין הצדדים אישרו כי ישנה התקדמות.

בכר שחתם על החוזה באמצעות סוכנו דודו דהאן, אמר לאחר החתימה: "אחרי עונה מאתגרת שהסתיימה באליפות מרגשת, היה ברור לי שאני רוצה להמשיך בדרך שהתחלנו במטרה לכבוש יעדים נוספים. שמח להמשיך במועדון היקר הזה, מודה על האמון וממשיכים בעבודה". נזכיר כי בכר זכה באליפות רביעית בקריירה והוא בסך הכל בן 41.

הנשיא יעקב שחר בירך על המהלך: "אני שמח שברק ממשיך איתנו. בימים הקרובים מתחילים את ההכנות והאימונים לעונה הקרובה וזה המקום לאחל לברק הצלחה רבה".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

לאחר הזכייה באליפות והחגיגות שבאו מספר ימים לאחר מכן, החלו ראשי חיפה ונציגיו של בכר בשיחות מרתוניות לגבי המשך דרכו של המאמן. הרצון הראשוני היה חתימה לשנתיים אך בין הצדדים נתגלו מחלוקות כספיות ולאחר מספר שיחות הוחלט לחתום על עונה נוספת שבה יזכה המאמן גם על מענקים על הישגיות באירופה וגם בישראל. בסביבתו של המאמן ציינו כי הוא עדיין מחזיק ברצון להתקדם ולצאת לקבוצה באירופה אך בעונה הקרובה ירצה להמשיך את ההתקדמות במדי הקבוצה הירוקה משמע להמשיך את השושלת ולנסות ולזכות באליפות נוספת.

בנוסף, במהלך השיחות בין אנשי חיפה לבכר ציין האחרון את הרצון להשאיר את כל הצוות המקצועי מהעונה האחרונה וכל אנשי הצוות כבר זומנו לפגישות והצדדים נמצאים במשא ומתן מתקדם וההערכה כי גם הנושא הזה ייסגר עד סוף השבוע. 

כעת, לאחר שסאגת עתידו של בכר הסתיימה, במועדון ינסו להבטיח את המשך דרכו של מלך השערים ניקיטה רוקאביצה. מאז חודש ינואר התנהלו שיחות בין הקבוצה לבין השחקן, אך סיכום מעולם לא הושג. בחיפה הציעו לרוקאביצה חוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת, אשר תתבסס על דקות משחק ומספרים אישיים. החלוץ עצמו רוצה חוזה לשתי עונות.

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

גורמים אצל האלופה מעריכים כי הנושא ייפתר לאחר שובו של רוקאביצה מנבחרת אוסטרליה. אתמול, אגב, החלוץ עלה כמחליף ובישל בניצחון נבחרתו 1:5 על טייוואן. "לא נוותר כל כך מהר על שחקן שכובש 20 גולים בעונה", אמרו בחיפה. "מדובר בחלוץ הטוב בליגה, אבל יש מגבלות תקציב ונקווה להגיע לסיכום".

בלי קשר לעתידו של רוקאביצה, האלופה רוצה לצרף שחקן התקפי נוסף לחלק הקדמי. כידוע, שני השמות העיקריים הם של מאוויס צ'יבוטה ודין דוד. צ'יבוטה זוכה להתעניינות ממספר קבוצות בכירות בליגה ונראה שייתן עדיפות למכבי חיפה, אך מעברו תלוי כמובן בדרישות הכספיות של לודוגורץ, אצלה יש לחלוץ חוזה לשנתיים נוספות. הירוקים ינסו להציע לבולגרים לצרף את הקונגולזי-ישראלי בהשאלה עם אופציית רכישה.

בתוך כך, מכבי חיפה החתימה היום את החלוץ נהוראי יפרח, בוגר מחלקת הנוער של המועדון, בחוזה לחמש שנים. יפרח בן ה-18, שנחשב לאחד מהכישרונות הגדולים ביותר במחלקה, חתם על חוזה הבוגרים הראשון שלו, זאת לאחר שגם שולב במספר משחקים העונה תחת בכר. לא מן הנמנע שיפרח יצא בהשאלה בעונה הקרובה, כשבשלב זה הפועל נוף הגליל והפועל חדרה סימנו אותו. רק בפתיחת האימונים תתקבל ההחלטה על ידי הצוות המקצועי.

יפרח עם נציגיו אבי נמני ורועי סימוני לאחר החתימה | מכבי חיפה, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי