אם תעבור את קייראט: מכבי חיפה תפגוש את הכוכב האדום בלגרד

אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד | OLIVER BUNIC / Contributor

הגרלה קשה לברק בכר: אלופת סרביה שלא הפסידה אף משחק ליגה אשתקד, היא זו שתמתין בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות אם הירוקים ינצחו את הקזחים. המשחק הראשון בסמי עופר. אם תודח: תפגוש את טביליסי או נפטצ'י

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

למרות שעדיין לא החלה את מסעה במוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה גילתה היום (רביעי) מי תהיה היריבה שלה בסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות אם תעבו את קייראט הקזחית. כזכור, אתמול נערכה ההגרלה של הסיבוב הראשון בה נקבע כי אלופת ישראל הטרייה תפגוש את מקבילתה מקזחסטן. המשחק הראשון ייערך ב-6 או ב-7 ביולי, בעוד הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן, ב-13 או ב-14 לאותו החודש. היריבה הבאה שתמתין לברק בכר וחניכיו, אם יעברו – היא הכוכב האדום בלגרד.

הירוקים הוגרלו נגד אלופת סרביה הגאה ונמנעו אמנם מאולימפיאקוס שהגיעה לשמינית גמר הליגה האירופית אשתקד אך אין ספק שמדובר בהגרלה קשה שכן האופציה הנוחה הייתה המנצחת בין טאוטה (אלבניה) לשריף טירספול (מולדובה) .המשחק הראשון של הסיבוב השני ייערך ב-20 או 21 ביולי, כאשר הגומלין ייערך ב-27 או ב-28 ביולי.

אם מכבי חיפה תודח נגד קייראט, היא תנשור לליגה האזורית בה משתתפות הנציגות הישראליות הנוספות באירופה: מכבי תל אביב, מ.ס. אשדוד והפועל באר שבע. עם זאת, הדחה של חיפה בסיבוב השני (או אם תודח בכל שלב מאוחר יותר) יוביל אותה את הליגה האירופית. בהגרלת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית גילו הירוקים כי אם יודחו נגד אלופת קזחסטן וינשרו למפעל החדש, הם ייפגשו את המפסידה בין אלופת גאורגיה, דינמו טביליסי, לבין אלופת אזרבייג'אן, נפטצ'י באקו, כאשר המשחק הראשון יתקיים בחוץ.

מכבי חיפה אלופה | מאור אלקסלסי

בשנים האחרונות, הכוכב האדום בלגרד הפכה לחברה קבועה בשלב הבתים של המפעלים האירופיים, כאשר בעונה שעברה היא הסתפקה בליגה האירופית אחרי שתי הגעות רצופות לשלב הבתים של ליגת האלופות. הסרבים שזכו בגביע אירופה ב-1991 אמנם רחוקים מאותם ימי זוהר, אך הם עדיין קבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש בשלבי המוקדמות. בעונה שעברה, היא זכתה באליפות הרביעית ברציפות עם מאזן מדהים של 108 נקודות- 35 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ואף לא הפסד אחד ב-38 מחזורים.

את הקבוצה מאמן שם מוכר במיוחד לאוהדי הכדורגל האירופי: דיאן סטנקוביץ'. קשר העבר זכור בשל 15 העונות בהן שיחק באיטליה במדיהן של לאציו ואינטר, כאשר במדי הנראזורי הוא אף זכה בליגת האלופות ב-2010. מאז 2019 הוא מאמן את קבוצת נעוריו, ובסגל שלו ניתן למצוא את הבלם אלכסנדר דרגוביץ', שמשתתף בימים אלה ביורו 2020 עם נבחרת אוסטריה, כמו גם את מלך שערי הקבוצה בעונה החולפת, מרקו איבניץ' (16 כיבושים).

דיאן סטנקוביץ' | Marco Luzzani/Getty Images

שם מעניין נוסף בסגל של אלופת סרביה הוא אלכסנדר קטאי. הקשר בן ה-30 הגיע לבלגרד לפני כשנה אחרי תקופה של שנתיים וחצי בליגת ה-MLS האמריקאית, אותה הוא עזב בנסיבות חריגות. בזמן הפגנות השחורים בעקבות רצח ג'ורג' פלויד שהסעיר את ארצות הברית, אשתו של שחקן לוס אנג'לס גלאקסי דאז תקפה את המפגינים ברשתות החברתיות והשוותה אותם לחיות. כמו כן, היא הוסיפה וקראה לשוטרים לירות במפגינים. בעוד השחקן עצמו התנצל על ההתבטאויות של רעייתו, המועדון בחר להתיר את חוזהו והוא כאמור שב למולדתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי