ההחלטה של אלונה, ההודעות מהאוהדים ודעתו של רוני לוי: ז'וסואה עזב

ז'וסואה | ברני ארדוב‎

הבעלים של הפועל ב"ש קיבלה את ההחלטה להיענות להצעה על הקשר, שיחתום בלגיה ורשה. האוהדים חלוקים, המאמן תמך: "הבין שזה משדר משהו לא טוב אם יישאר". הפורטוגלי ויתר על שכרו, ומי השחקן האחרון שעמד לצדו?

(גודל טקסט)

אחרי תקופה בה עתידו היה מוטל בספק, הפועל באר שבע הודיעה היום (שישי) רשמית – ז'וסואה עוזב. הפורטוגלי סיים את דרכו בבירת הנגב אחרי שתי עונות ויחתום בקרוב בלגיה ורשה. במדי אלופת פולין הקשר ישתף פעולה עם ג'ואל אבו חנא, בלם נבחרת ישראל, ועם אקס נוסף של באר שבע, תומאש פקהארט.

התקופה של ז'וסואה בבאר שבע התאפיינה ברגעים של גאונות כדורגל טהורה על כר הדשא, אך עם לא מעט בלאגנים ורעשי רקע על המגרש ומחוצה לו. השיא הגיע, כידוע, בחודש מאי האחרון, בו רשם עימות פיזי חריג באימון עם חברו לקבוצה, שגיב יחזקאל, והושעה בעקבות כך. לאחר אותו אירוע בעצם, הובן סופית שלא כדאי להמשיך את ההתקשרות עם הקשר.

מאז הודעת הפרידה של מציפים עשרות אוהדי באר שבע את המועדון בהודעות, רובן נגד המהלך. בפורומים השונים מביעים האוהדים זעם רב על ההחלטה ושם טענו כי ההתנהלות בעניינו לא הייתה נכונה. "הוא עשה הרבה שטויות, אבל דווקא במקרה הזה הוא לא היה אשם", סיפר אחד האוהדים, שעדכן כי מאז ההודעה נשלחו לשחקן עשרות הודעות תמיכה.

ז'וסואה | מאור אלקסלסי

יש לציין כי לצד ההודעות הרבות שקיבלו במועדון מאוהדים המתנגדים לשחרור הפורטוגלי, בהפועל ב"ש ציינו כי חלק מהאוהדים הביעו הזדהות עם החלטה המערכת וציינו כי 'המועדון מעל הכל'. כמו כן, יש לציין שגם המאמן רוני לוי תמך בהחלטה של אלונה ברקת והבהיר שלא ניתן לעבור לסדר היום בעקבות התקריות.

גורם במועדון הסביר: "רוני הבין שזה משדר מסר לא טוב לשאר השחקנים אם מגיעים למצב כזה של אלימות ואפשר לעבור על זה לסדר היום. לכן הוא היה בעד החלטה לחתוך אותו". גם העובדה שחלק גדול מהשחקנים לא רצו את ז'וסואה בקבוצה תרמה בוודאי להחלטה. נראה כי השחקן היחיד שעמד לצדו בכל התקופה הזה היה מיגל ויטור, עמו הוא נפגש בפורטוגל במהלך הפגרה.

בבאר שבע סיפרו כי לאחר האירוע החריג לא היה ספק שז'וסואה בדרך החוצה, אולם בהמשך הדעה השתנתה ובמועדון היה מי שצידד בהישארותו. בשבוע האחרון קיבלה ב"ש מידע כי קבוצה פולנית בעקבות השחקן – וברגע שהגיעה ההצעה החליטה אלונה ברקת לשחררו באופן חד צדדי. "לקבוצה בארץ לא היינו משחררים אותו, חד וחלק", אמר גורם בבירת הנגב.

ז'וסואה ויתר על רוב שכרו בקבוצה, אם כי את שכר חודש יוני הוא יקבל. בכסף שנחסך באר שבע תנסה להחתים קשר זר ברמה גבוהה ותנסה לסגור גם את אופיר מרציאנו. איתי שכטר מתקרב אך טרם סיכם סופית. באמצע השבוע השתנתה הדעה של השחקן שתחילה לא התלהב לעבור לעיר אולם התייעץ עם משפחתו וכעת רוצה לקדם את המגעים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי