חלאילה: "דאבור אמר לי לא לפספס את ההזדמנות"

אוסאמה חלאילה | מכבי תל אביב, רשמי

החלוץ החדש של מכבי ת"א סיפר כי שחקנה של הופנהיים הוא מודל לחיקוי עבורו: "מקשיב לכל מילה שלו". הוסיף: "זה חלום שמתגשם, מחכה לשנייה הראשונה בבלומפילד". האוהדים פרגנו, במשפחתו נפעמו: "זו כמו הצעה מריאל"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב החלה בימים האחרונים בחיזוק הסגל ובניית הקבוצה החדשה לקראת העונה הבאה במטרה להחזיר את תואר האליפות לקריית שלום. עידן נחמיאס ואוסאמה חלאילה הם הפנים החדשות הראשונות אבל לא האחרונות של המאמן פטריק ואן לוון, שאתמול הכריז הבעלים מיץ גולדהאר רשמית על המשך דרכו.

בצהריים חלאילה דיבר בקצרה לאתר הרשמי וסיפר על התרגשותו: "שמח מאוד לבוא למכבי ת"א, מועדון מפואר שחלמתי להגיע אליו מאז הילדות. כל שחקן חולם להיות פה. באתי לכאן כדי להשתפר, ללמוד הרבה דברים והכי חשוב להשתפר ולהתקדם קדימה. דיברתי עם מואנס דאבור שהוא מודל לחיקוי שלי שאני שומע לו לכל מילה ומקשיב לכל מילה והוא אמר לי שזה מועדון גדול ואסור לפספס את זה".

הציפיות: "שהבוצה תצליח גם בליגה וגם באירופה, לזכות בכל התארים שיש בישראל ולהתקדם כמה שיותר באירופה. שיחקתי בבלומפילד ונגד מכבי ואני מחכה לשנייה הראשונה שאעלה לכר הדשא לראות את כל הקהל הצהוב ובעזרת השם תהיה לנו רק שמחה ונזכה בכל התארים שיש".

עוד קודם לכן, לאחר המעבר, החלוץ החדש של מחזיקת הגביע כתב פוסט נרגש על הצטרפותו וזכה לחיבוק חם מהאוהדים, שאיחלו לו בהצלחה ודרשו להתעלם מהפלג הקיצוני. "חבריי, אוהדי סכנין והנהלת הקבוצה, אני עובר לשחק במכבי ת"א. אני מודה להנהלה שאפשרה את המעבר וגם על התמיכה שקיבלתי. מודה לאוהדים שליוו אותי שנים ארוכות ועודדו אותי ובזכותם הגעתי לאן שהגעתי". על קבוצתו החדשה כתב: "הנהלת מכבי ת"א, כולי תקווה שאעמוד בציפיות שלכם ולא אאכזב אתכם. מכבי מועדון מאוד תומך ומחבק. ביחד נצעד קדימה למימוש המטרות שנציב ביחד. בזכותכם, אוהדים – נעלה ונצליח".

המשפחה של חלאילה ידעה על הרצון העז של מכבי חיפה לצרפו אך כשהצהובים נכנסו לתמונה – ההעברה התבצעה מהר מאוד. האב מיהר להודיע כי הוא מוותר על הכסף (מדובר ב-300 אלף שקלים מתוך 27 אחוזי בעלות על הכרטיס). אחרי התייעצויות, במשפחה החליטו שחלאילה יהיה צהוב. בסכנין סיפרו כי עבור משפחתו של אוסאמה, ההצעה של גולדהאר הייתה שוות ערך להצעה מריאל מדריד.

דודו דהאן, אוסאמה חלאילה

גם בבני סכנין הייתה התרגשות גדולה כשנודע כי הצהובים פועלים לצירופו של חלאילה. גורם במועדון אמר: "כשהשם מכבי ת"א עלה, היה ברור לנו כי לא נעצור את המהלך. זו הצעה שלא תחזור, זו היסטוריה ששחקן תוצרת המועדון הולך לשחק בבלומפילד. המו"מ מול מכבי היה הכי קל והכי מהיר. אוסאמה יהיה הדבר הבא בכדורגל הישראלי".

המטרה הבאה של מחזיקת הגביע היא לצרף את ניר ביטון מסלטיק בתקווה שהגעה שלו תשדרג משמעותית את מרכז המגרש. עזיבתו של דור פרץ, חוסר הוודאות מול דן ביטון וכן מצבו של אייל גולסה אלו הסיבות לכך שמכבי להוטה לצרפו. גולסה לא לקח חלק אתמול באימון הפתיחה ולמעשה לא כשיר מאז הפציעה שספג במדי נבחרת ישראל נגד דנמרק. גולסה סבל מלא מעט פציעות בשנים האחרונות ובמועדון חושבים שביטון יוכל לשנות את הקבוצה ולחפות על היעדרויותיו. לקבוצה הוצע עדן שמיר מסטנדר ליאז' אך הוא אינו מהווה את האופציה הראשונה.

בקבוצה רוצים להוריד מסדר היום את סימן השאלה לגבי יונתן כהן, שקיבל הצעה לחתום על חוזה חדש. שחקן ההתקפה טרם השיב כאשר החלוץ האירופי בוער בעצמותיו. נכון לעכשיו אין הצעה ממועדון אירופי בגובה שני מיליון יורו. בצוות המקצועי מאמינים, מעבר לכך, ששילוב שלו עם חלאילה יהיה מוצלח מאוד.

יונתן כהן | מכבי תל אביב, רשמי

עוד שחקן שעתידו לא ברור הוא השוער דניאל טננבאום. במחזיקת הגביע טרם קיבלו תשובה מהשוער לו הציע המועדון חוזה לארבע שנים עם חוזה משודרג. השוער נעדר מאימון הפתיחה. אתמול פורסם כאן לראשונה כי לקבוצה הוצע השוער אופיר מרציאנו וגם אריאל הרוש נבדק אם טננבאום לא ימשיך.

ומה לגבי נחמיאס? סיפורו מוכר. הוא צמח בבית צהוב של אוהדי מכבי תל אביב ולפי מקורביו: "מכבי ת"א היא מעל כל קבוצה בליגה הבלגית". כבר לפני שנתיים הוא היה בדרך למכבי ואף היה הסכם לפני חתימה, אלא שמאמן הפועל קריית שמונה דאז, מסאי דגו, הטיל וטו על שחרורו. במכבי ת"א עקבו כבר למעלה משנתיים אחרי משחקיו בק"ש וכן אחרי האימונים והמשחקים שלו בנבחרת הצעירה. נחמיאס מיועד להתמודד על מקום בהרכב עם לואיס הרננדס ומתן בלטקסה כשגם שחר פיבן נכלל בין האפשרויות.

דניאל טננבאום | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי