Sport1 Banner

ההתאחדות הפלסטינית לברצלונה: "אל תשחקו בירושלים הכבושה"

ליאו מסי | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

לקראת המשחק של הקטלונים נגד בית"ר בתחילת חודש אוגוסט, יש כאלה שלא אוהבים את הגעת בארסה לישראל: "זו תהיה אכזבה למיליוני פלסטינים ועקבים שישחקו על קברי אבותיהם. הקהל של בית"ר קורא להרוג ערבים"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים מצפה לחגיגת כדורגל ענקית ב-4 באוגוסט באצטדיון טדי. כידוע, ברצלונה וליאו מסי אמורים להגיע לישראל למשחק ראווה, אליו יש ביקוש ענק של כרטיסים. אז אמנם יש ביקוש ענק לכרטיסים לקראת אחד מאירועי הכדורגל המרגשים בשנים האחרונות בארץ, יש גם כאלה שלא מרוצים מהגעת בארסה לישראל. התאחדות הכדורגל הפלסטינית שיגרה היום (שני) הצהרה לתקשורת לפיה היא דורשת מברצלונה לבטל את הגעתה.

בהצהרה נכתב: "אנחנו מצטערים על החלטת ברצלונה לערוך משחק ידידות נגד בית"ר הישראלית מהעיר הכבושה ירושלים ב-4 באוגוסט. אנחנו מבקשים מהמועדון לשקול זאת מחדש. למרות שאנחנו מכבדים את הזכות של כל קבוצה לערוך משחק ידידות עם כל קבוצה, המשחק ייערך במקום כבוש בו זכויותינו מופרות, מכיוון שמזרח ירושלים לא נמצאת בתחום השיפוט של ההתאחדות לכדורגל בישראל".

"ב-2013 ברצלונה הגיעה לישראל עם מסר של שלום. היום המסר הזה נראה מטושטש עבור מיליוני פלסטיניים, ערבים ותומכים בינלאומיים במאבק נגד הגזענות. בית"ר ירושלים זה מועדון שמעולם לא שיחק במדיו מוסלמי או ערבי. הצ'צ'נים שהגיעו אליו בעבר ספגו השפלות ועלבונות מהאוהדים ונאלצו לעזוב. לבית"ר יש קבוצת אוהדים בשם 'לה פמיליה' שקשורה ישירות למעשי ונדליזם שונים, טרור ואלימות נגד פלסטינים. שירי העידוד שלהם כוללים סיסמאות גזעניות, עלבונות דתיים וקריאות לשרוף כפרים ערביים ולהרוג ערבים".

"אם המשחק הזה ישוחק בירושלים זו תהיה אכזבה עבור מיליוני פלסטינים וערבים. קיבלנו מאות תלונות מצד מועדונים ואוהדים שבעניין הזה, שביקשו שנפנה לברצלונה. יהיה להם קשה לראות מועדון שמפרסם את ערכי השלום משחק בירושלים הכבושה, שהאוכלוסייה שלה גורשה בכוח על ידי ישראל. עבור האנשים האלה, בארסה תשחק על קברי אבותיהם".

משה חוגג | דני מרון
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי