מכבי ת"א דחתה את הצעת פיזה על יונתן כהן, דורשת שני מיליון יורו

יונתן כהן חוגג | ברני ארדוב

הקבוצה מליגת המשנה באיטליה הציעה מיליון יורו, מחזיקת הגביע סירבה. קודם לכן, הכוכב התראיין לאתר הרשמי: "יש לי קצת דז'ה וו מתחילת הדרך עם איביץ'". וגם: הציפיות, השינויים והרצון לזכות בתואר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי מעברו של דור פרץ לוונציה, שחקן נוסף של מכבי תל אביב מבוקש באיטליה. הבוקר נודע כי הצהובים דחו בימים האחרונים הצעה בגובה כמיליון יורו מפיזה מליגת המשנה עבור יונתן כהן. מחזיקת הגביע סירבה להצעה ודרשה מהקבוצה מליגת המשנה סכום כפול עבור השחקן, שנחשב לאחד העוגנים החשובים של הצהובים. כזכור, כהן הצהיר לאחרונה כי הוא שואף לצאת לאירופה.

שבוע וחצי לפני שמכבי תל אביב תפתח רשמית את עונת 2021/22 במוקדמות הקונפרנס ליג, הקבוצה של פטריק ואן לוון עדיין בסגל דליל במיוחד, עם שני שחקני רכש בלבד וגם עם לא מעט פצועים.

בשני משחקי ההכנה הראשונים היא נכנעה, תחילה למכבי נתניה ולאחר מכן לנאק ברדה מליגת המשנה בהולנד, אבל היום (שלישי, 19:30) היא תפגוש במחנה בהולנד את הירנביין ותקווה לרשום ניצחון שאולי יסיר מעט מחששות האוהדים לקראת העונה שבפתח.

עוד לפני שנודע על ההצעה מפיזה מליגת המשנה באיטליה, מי שדיבר על כך בראיון לאתר הרשמי של הקבוצה הוא אותו כהן, שסיפר הבוקר על המטרות והשאיפות שלו ושל הקבוצה לעונה הקרובה: "גדלתי וצמחתי במכבי תל אביב. מגיל צעיר חונכתי להיות מכביסט, לרצות תמיד לנצח ולהיות ווינר גם כשקשה וכשכולם רוצים ברעתך. אני רוצה לנצח בשבילי, בשביל המשפחה, החברים והקהל שמגיע כל שבוע ורוצה לנצח – ככה גם אני. ואם זה להיות חוצפן, אז להיות חוצפן חיובי".

על הציפיות ממנו לעונה הקרובה: "התקדמתי השנה ושיפרתי את היכולות שלי גם מבחינה מקצועית וגם חברתית, ככה שאני צריך לקחת על עצמי יותר אם זה בפן המקצועי או החברתי שאליו אני אשים לב כעת יותר. אני רוצה להנהיג ולקחת על עצמי גם מחוץ למגרש, גם אם זה לקדם שחקנים צעירים או ללכד את הקבוצה בתקופות פחות טובות. אני רוצה לשפר גם את המספרים שלי ולסחוב את הקבוצה".

יונתן כהן | מכבי תל אביב, רשמי

הצעירים הרבים שמרכיבים את הסגל והאווירה במחנה בהולנד: "יש לי קצת דז'ה וו מתחילת העונה עם ולדימיר איביץ'. גם אז התחלנו קבוצה צעירה של מושאלים ועכשיו אני רואה את השחקנים הצעירים ואני מרגיש שאני רואה את עצמי ושאר הצעירים שהיו איתי. אנחנו עובדים קשה, פעמיים ביום, כדי להחזיר את הכושר שהיינו בו. האווירה מדהימה, הצעירים משתלבים ומרגישים כאילו הם פה כבר כמה שנים. למדתי שחדר הלבשה הוא יותר מ-50 אחוז מהדרך בה ניראה על המגרש – זה אומר שצריך שחדר ההלבשה יהיה מלוכד וחזק גם בתקופות קשות, ששחקנים שפחות משחקים תמיד יתאמנו יותר טוב מאלו שמשחקים כי הם רוצים להוכיח למאמן, ששחקנים מנוסים ידעו להרים את השחקנים החדשים והצעירים. רואים שאנחנו מביאים את הביחד הזה למגרש".

על הקשר עם דן גלזר: "הוא כמו אח שלי, אנחנו מגיל צעיר ביחד בחדר, גם עכשיו. עברנו יחד את כל הקבוצות הצעירות של מכבי תל אביב ונכון שבבוגרים התפצלנו לשנתיים, אבל היינו מדברים על זה שבעזרת השם נשחק יחד בקבוצה הבוגרת ונדחוף אחד את השני. לפני שלוש שנים קרה מה שחלמנו עליו ונכון ועכשיו ששנינו שחקנים בולטים במכבי תל אביב, מנהיגים שייקחו את הקבוצה הזו על הכתפיים".

יונתן כהן, דן גלזר | לירון מולדובן

חשיבות הקהל: "היו משחקים שהיו תצוגות מדהימות, אם זה מכבי פתח תקווה, אשדוד או בדרבים. הקהל של מכבי תל אביב בבית שווה הרבה נקודות, דוחף אותנו לתת עוד ועוד והוא מאוד משמעותי – אנחנו לא יכולים בלעדיו".

היכרותו עם הקונפרנס ליג: "אנחנו לקראת מפעל חדש, נלמד אותו כמו כל דבר חדש. נכון שיש קבוצות פחות סקסיות בניגוד ליריבות שפגשנו כמו ויאריאל, אבל זה מפעל שמכניס כסף למועדון וחושף אותנו לקבוצות חדשות בחו"ל, אז כל אחד ירצה להוכיח את עצמו. מכבי ת"א השנה תהיה רעבה מאוד, אטרקטיבית, כזו שתרצה לנצח בכל משחק ובעזרת השם תחזיר את התואר שמגיע לה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי