יונתן כהן: "שואף לצאת לאירופה", דור פרץ: "לא עוזבים בית כל כך מהר"

אחרי הזכייה בגביע, חלוץ מכבי ת"א לא הסתיר את שאיפותיו: "רוצה להתקדם". הקשר המבוקש שלח מסר אופטימי לאוהדים: "לא מיציתי פה". ואן לוון על עתידו: "מי לא היה רוצה להישאר במועדון כמו מכבי ת"א?"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בתום דרמת ענק והארכה מלאה בעצבים, מכבי תל אביב זכתה הערב (רביעי) בגביע המדינה לאחר 1:2 על הפועל תל אביב בדרבי שלא ישכח לשנים רבות, ולא רק בגלל הכדורגל. אחרי הזכייה בתואר, שניים מהשחקנים היותר מבוקשים של הצהובים התייחסו לעתידם הבלתי נודע – יונתן כהן ודור פרץ.

כהן סיפר: "יש לי חוזה במכבי תל אביב. לא אשקר שיש לי שאיפות לצאת לאירופה ולהתקדם. זו הכוונה שלי, אבל בינתיים יש לי חוזה במכבי ת"א וכל מה שאני רוצה עכשיו זה לחגוג עם האוהדים שלנו". פרץ, מבחינתו, השאיר יותר מקום לאופטימיות לאוהדים אחרי שמקורביו סיפרו לאחרונה שהוא רוצה להמשיך: "העתיד שלי? כמו שכבר אמרתי, אחרי כל פיק מסוים, אפשר להגיע לפיק יותר גבוה. עדיין לא מיציתי את התקופה שלי פה. אני חושב שלא עוזבים בית כל כך מהר, חושב שבימים הקרובים כולם ידעו מה יהיה איתי. כרגע אני רק רוצה לחגוג את התואר".

עוד אמר כהן, שכבש את שער השוויון שהוביל להארכה: "סגרתי היום מעגל. זה התואר האחרון שהיה חסר לי עם מכבי. עליתי עם הקבוצה לליגה האירופית, זכיתי באליפות ועכשיו יש לי גם גביע. עשיתי חימום טוב ולא יכולתי לוותר על המשחק הזה. אני שמח שעזרתי לקבוצה לזכות בגביע, אין מאושר ממני. לשבת על הספסל? אני מאוד סובל מזה כי אני לא יכול להשפיע על המשחק. עשיתי חימום טוב ואני עדיין קצת פצוע, אבל לא יכולתי לוותר על המשחק הזה".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ברני ארדוב‎

כהן המשיך: "רוצה להודות למשפחה שלי ולהקדיש את זה לכל האוהדים שתמכו בי, זאת הייתה עונה קשה עבורי. סוף המשחק ירדו לי הרבה דמעות ואני לא בן אדם כזה, אני הכי אדיש שיש. אנחנו מכבי ת"א ושושפאים לכל התארים. מבואסים על האליפות ואיבדנו נקודות בכל מיני מקומות. מכאן אני רוצה לפרגן למכבי חיפה על האליפות, זה הגיע להם אחרי עונה אדירה. אבל הגביע הוא צהוב ותל אביב היא צהובה. אמרנו לפני המשחק שנבוא לזכות בגביע הזה כי זה מגיע לנו".

לאחר כהן, דור פרץ סיפר: "עונה לא נורמלית, כמות אדירה של משחקים. הרבה אירועים שקטעו את הכל. פציעות, קורונה וכל מה שהיה. בסוף סיימנו עם תואר וזה הכי חשוב. הייתה לנו תחושה אחרי השוויון שגם נעשה את המהפך ואני שמח שעשינו את זה. זה אושר גדול עבורי, זו הפעם הראשונה שלי שאני משחק בגמר גביע המדינה, במיוחד שזה דרבי עם הכוחות שלו".

ומה עם עתידו של המאמן פטריק ואן לוון? ההולנדי סיפר אחרי הזכייה בגביע: "בקרוב מאוד יהיו לנו חדשות לגבי ההישארות שלי. האם אני רוצה להישאר כאן? איזה מאמן לא היה רוצה להישאר במועדון כמו מכבי תל אביב?".

עומרי אלטמן, דור פרץ | ברני ארדוב

"דיברנו עם השחקנים ואמרנו שאנחנו צריכים לסיים את הדרך שעשינו העונה עם תואר", המשיך ואן לוון. "הלב שלי דפק הרבה במשחק, במיוחד בזמן ההחלטה האחרונה שלקח השופט. היא הייתה מלחיצה מאוד. האם שמחנו בסיום בגלל שלא זכינו באליפות? אני לא חושב. מכבי ת"א לא זכתה מספר שנים בגבע וזה פרס שני טוב, אני חושב. הוא מביא הרבה גאווה למועדון. העונה הראשונה שלי? אני חושב שהיא הייתה טובה מאוד וזכינו גם בגביע בסיום".

בתוך כך, גם בניין עיריית תל אביב-יפו הואר הערב בצהוב-כחול לכבוד זכייתה של מכבי ת"א בגביע. גם יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, בירך: "ברכות למועדון מכבי ת"א, לבעלים, להנהלה, למאמן פטריק ואן לוון, הצוות המקצועי, השחקנים ומאות אלפי האוהדים, על הזכייה בגביע המדינה. אין מתוק יותר מאשר זכייה בגביע המדינה, בתום עונה ארוכה ומתישה. בהצלחה בהמשך הדרך במוקדמות הליגה האזורית.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, התייחס גם לאירועים הלא נעימים שהתרחשו בסיום המשחק: "ברכות למכבי ת"א על הזכייה בגביע המדינה לאחר מותחן אדיר. גביע המדינה חותם עונה מצוינת של המועדון גם בליגה האירופית ובליגת הבורסה לניירות ערך. הפועל ת"א נאבקה עד לשריקת הסיום של עונה חריגה בכל מובן אפשרי והיא ראויה למחמאות. מוטב היה שהמעמד יכובד מצד כל המשתתפים ולא נחזה בתמונות של אובדן שליטה ועשתונות. הכדורגל שלנו ראוי ליותר מזה".

פטריק ואן לוון | ברני ארדוב
יונתן כהן. "אין מאושר ממני" | ברני ארדוב‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי