בכורה פושרת: בית"ר ירושלים הפסידה 1:0 לרוסטוב במשחק הכנה

הקבוצה של קומאן לא נפלה מיריבתה אך פתחה את מחנה האימונים באוסטריה ברגל שמאל. סואו הכריע (51) אחרי ערבוביה ברחבה, הקורה מנעה ספיגה נוספת. רוטמן, פדידה ודוגה התקרבו לכיבוש עבור הקבוצה מהבירה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי שערכה הבוקר (שישי) את אימונה הראשון במחנה האימונים באוסטריה, בית"ר ירושלים פגשה למשחק אימון את רוסטוב הרוסית, אותה הדיחה מכבי חיפה אשתקד בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. אמנם היא הגיעה למספר מצבים, ולא נפלה מיריבתה, אך הקבוצה מהבירה נכנעה לרוסים 1:0 ופתחה ברגל שמאל את משחקי ההכנה.

המאמן ארווין קומאן, שעבורו היה מדובר בניסיון כלים ראשון, תרגל מספר מערכים במהלך המשחק, כאשר אף שחקן לא שותף ליותר מ-45 דקות. במחצית הראשונה ההולנדי העניק את חולצת ההרכב לשני שחקנים שנבחנים בקבוצה, עומר לקאו ויהב אפריאט. מקס גרצ'קין ולירן רוטמן, שהושאלו בעונה שעברה להפועל חדרה, גם כן פתחו ב-11, כמו גם מרקו יאנקוביץ' וירדן שועה.

הרוסים הגיעו למצב מסקרן כבר בדקה הראשונה, כאשר חורן ביירמיאן בעט למרכז השער אך איתמר ניצן הדף. המצב הכי טוב של הצהובים- שחורים במחצית הראשונה הגיע מרגליו של רוטמן, שבעט מחוץ לרחבה אך השוער סרגיי פסיאקוב תפס את הכדור. בדקה ה-37 סיפק ניצן עוד הצלה יפה אחרי מבצע אישי יפה של דימיטרי פולוז.

הרכב בית"ר ירושלים נגד רוסטוב | בית"ר ירושלים, האתר הרשמי
ארווין קומאן | בית"ר ירושלים, האתר הרשמי

כל 11 השחקנים הוחלפו במחצית, ובין המחליפים ניתן היה למצוא את הרכש מבני יהודה, עמית כהן, לצד כמה צעירים כמו עוזיאל פרדו, רועי פדידה ורוי דוגה. בדקה ה-51, נרשמה ערבוביה גדולה ברחבה של הקבוצה מהבירה וזה עלה לה ביוקר. אורן ביטון ועוזיאל פרדו לא הצליחו להרחיק את הכדור לאחר מצב נייח, ועלי סואו ניצל זאת כדי לקבוע 0:1 מטווח קצר. כעבור רבע שעה היתרון כמעט הוכפל, כאשר פונטוס אלמקוויסט היטל באופיר בנבנישתי אך בעט לקורה. ההזדמנות הגדולה של בית"ר הגיעה בדקה ה-74. הרמת קרן הגיעה לראשו של רוי דוגה, אך הוא נגח למרכז השער ולא הצליח להשוות.

קומאן אמר לשחקניו באימון הבוקר כי הוא מצפה מהם "לא לנסות להרשים. שחקו פשוט, כרגע זה המשחק הראשון שלנו העונה והם מגיעים אחרי תקופה ארוכה של משחקים ואימונים. שחקו בצורה אחראית, תניעו את הכדור כמו שתרגלנו ותגלו אחריות ומשמעת הגנתית". אמנם מדובר רק במשחק ראשון, וגם היריבה לא הבריקה, אך אין ספק שלקומאן וחניכיו מצפה עוד לא מעט עבודה כדי להגיע לרמה שההולנדי דורש. בנוסף יש לציין כי הקבוצה נאלצה להסתדר ללא שחקנה החדש, אדווין ג'סו, שרק הבוקר ערך אימון בכורה וקיבל את החולצה מספר 8.

הרכב

בית"ר ירושלים (מחצית ראשונה): איתמר ניצן, סנטיאגו אוקמפוס, אוראל דגני, דוד חוג'ה, מקס גרצ'קין, תמיר עדי, עומר לקאו, לירן רוטמן, יהב אפריאט, מרקו יאנקוביץ', ירדן שועה.

בית"ר ירושלים (מחצית שנייה): נתנאל דלויה, עמית כהן, אופיר בנבנישתי, אופיר קריאף, אורן ביטון, דוד דגו, אביאל זרגרי, רוי דוגה, עוזיאל פרדו, רועי פדידה, מתאוסיניו.

מהלך המשחק

דקה 1: ההגנה של קומאן לא הצליחה להרחיק את הכדור וזה אפשר להשימוטו להשאיר את הכדור לביירמיאן. הקשר הארמני בעט למרכז השער אך ניצן הדף.

דקה 13: אפריאט הגביה כדור מצוין לרחבה, שועה לא הצליח לנגוח בצורה טובה והכדור החלש שלו חמק החוצה.

מרקו יאנקוביץ' | בית"ר ירושלים, האתר הרשמי

דקה 18: רוטמן השתחרר ושיגר בעיטה, אך היא הייתה לא עוצמתית מספיק והגיעה למרכז המסגרת. השוער פסיאקוב לא התקשה ותפס את הכדור.

דקה 37: פולוז מעביר את הכדור בין הרגליים של חוג'ה ובועט לשער. הכדור הלך לחלק העליון של המסגרת וניצן הצליח להדוף אותו לקרן.

מקס גרצ'קין | בית"ר ירושלים, האתר הרשמי

דקה 51: רוסטוב עולה ל-0:1 שחקניו של קומאן שעלו לכר הדשא במחצית השנייה, ביניהם ביטון ופרדו, לא הצליחו להרחיק את הכדור לאחר מצב נייח של הרוסים ואפשרו לעלי סואו להכניע את דלויה מטווח קצר.

דקה 62: פדידה שעט ממרכז המגרש עד קצה הרחבה ובעט, אך לצערו הבעיטה הייתה חלשה ולא היוותה אתגר לפסיאקוב.

דקה 67: הקורה מצילה את בית"ר ירושלים. בנבנישתי לא הצליח לעצור את אלמקוויסט, שפרץ לרחבה ובעט מזווית קשה לקורה והחוצה.

דקה 74: מצב נהדר לבית"ר ירושלים. הרמת קרן הגיעה לראשו של דוגה. הכישרון סיפק נגיחה לא רעה אך היא הלכה למרכז השער ונהדפה על ידי פסיאקוב.

ירדן שועה | בית"ר ירושלים, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי