דסה או וואקמה יגיעו? האופציות של הישראליות בהגרלת הקונפרנס ליג

דן גלזר, מוחמד אבו פאני | אריאל שלום

בשני: מכבי חיפה עשויה לפגוש במסלול האלופות יריבה שפגשה ב-2011 או את אלופת נורבגיה. מכבי ת"א, הפועל ב"ש ומ.ס. אשדוד מדורגת בסיבוב השלישי ועשויות לפגוש את ויטסה, סיבאספור או קאזאן. ומה עם הליגיונרים?

(גודל טקסט)

לאחר שמכבי חיפה פתחה ברגל שמאל את העונה האירופית שלה, בחמישי הקרוב שלוש הקבוצות הנוספות – מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומ.ס. אשדוד – יצטרפו למעגל המשחקים בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג. עם זאת, ארבע הישראליות יגלו כבר מחר (שני ב-15:00) את מי הן עשויות לפגוש בסיבוב השלישי.

כמו במוקדמות ליגת האלופות, גם במפעל החדש ישנו "מסלול אלופות" המיועד לקבוצות שזכו בתואר המקומי במדינתן, ביניהן מכבי חיפה. הירוקים, שנשרו לקונפרנס ליג אחרי ההפסד המאכזב לקייראט, יפגשו בסיבוב השני את דינמו טביליסי. בסיבוב השלישי במסלול זה אין חלוקה למדורגות ולא מדורגת, כך שהאופציה הקשה ביותר על הנייר היא אלופת נורבגיה, בודו/גלימט, שפוגשת את ואלור האיסלנדית. קבוצה נוספת שוודאי מוכרת לאוהדים הירוקים היא בוראץ' באניה לוקה. הקבוצה הבוסנית, שתפגוש את לינפילד מצפון אירלנד, התמודדה נגד מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות בעונת 2011/12, כאשר הקבוצה מהכרמל ניצחה 4:7 בסיכום שני המשחקים.

במסלול הליגות, שמיועד לקבוצות שאינן אלופות, נמצאות שלוש הנציגות הנוספות של ליגת העל שיהיו מדורגות בסיבוב השלישי: מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומ.ס. אשדוד. עוד לפני שיוכלו לפנטז על היריבה הבאה, הישראליות יצטרכו לצלוח את הסיבוב השני. מכבי תל אביב תפגוש את סוטייסקה ממונטנגרו, הפועל באר שבע את ארדה קרדז'אלי הבולגרית, בעוד מ.ס. אשדוד תתמודד מול קרבאח החזקה, שפגשה את הצהובים בשנה שעברה בליגה האירופית.

איתי שכטר, פיראס אבו עקל | לירון מולדובן

מחזיקת הגביע והקבוצה מבירת הנגב יהיו מדורגת בסיבוב השלישי לאור הניקוד שצברו בשנים האחרונות, בעוד הקבוצה מעיר הנמל תגיע מדורגת בזכות הניקוד הגבוה של יריבתה האזרית. אמנם הקבוצה של רן בן שמעון נחשבת לאנדרדוג נגד קרבאח, אך סנסציה נגדה עשויה לסדר לה הגרלה נוחה בשלב הבא.

בין היריבות הלא מדורגות, שעשויות לפגוש את הקבוצות הישראליות, ניתן למצוא כמה קבוצות מסקרנות ואיכותיות במיוחד כמו ויטסה של אלי דסה, טרבזונספור של טוני וואקמה ורובין קאזאן וסוצ'י הרוסיות. בנוסף, מכבי תל אביב תוכל לפגוש את סיבאספור, נגדה שיחקה בשלב הבתים של הליגה האירופית אשתקד. ליגיונרים נוספים שישתתפו בהגרלה, יהיו מדורגים ולא יוכלו לפגוש את הקבוצות הישראליות הם ליאור רפאלוב (אנדרלכט), אופיר מרציאנו (פיינורד), יונס מלדה (גנט) ודור ג'אן (פאסוס פריירה).

אלי דסה | Angelo Blankespoor/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי