אבודים: מכבי חיפה נכנעה 2:0 לקייראט והודחה מליגת האלופות בסיבוב הראשון

אכזבה גדולה: הירוקים פנטזו על עונה אירופית מרגשת, אך ינסו להגיע לבתים בקונפרנס ליג ובשבוע הבא יפגשו את דינמו טביליסי הגאורגית. לאב כבש ראשון (10), אביקן הכפיל (65) אחרי טעות קשה של רמי גרשון

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אכזבה גדולה למכבי חיפה. אלופת המדינה, שהשלימה את בניית הסגל בשלב מוקדם של הקיץ, פנטזה על עונה מרגשת באירופה, אך הודחה ממוקדמות ליגת האלופות כאשר הפסידה היום (רביעי) 2:0 לקייראט במשחק החוץ.

אם בעונה שעברה טוטנהאם הייתה יריבה קשה, מדי הרי שאי אפשר לומר זאת על היריבה מקזחסטן, אותה הירוקים לא הצליחו לנצח גם לא בסמי עופר. הירוקים כעת ינסו להגיע לשלב הבתים של הקונפרנס ליג והיריבה הראשונה שלהם בדרך לשם תהיה דינמו טביליסי, אלופת גאורגיה שהודחה הערב מליגת האלופות על ידי נפטצ'ו באקו האזרית. עלי מוחמד, שספג אדום בתוספת הזמן – ייעדר מהמשחק בטביליסי בשבוע הבא.

לאחר ה-1:1 בישראל (נזכיר כי חוק שער החוץ בוטל), האלופה רצתה לנצח אך הרצף השחור של הישראליות בקזחסטן נמשך. בדקות הפתיחה הירוקים היו טובים יותר וסיכנו שלוש פעמים, היה נראה שהשער באוויר אך הוא הגיע דווקה בצד השני ולאחר מכן חיפה הייתה חסרת ביטחון לחלוטין.

בדקה העשירית ההגנה הירוקה פישלה בפעם הראשונה ולא האחרונה במשחק כשסבלה מאיטיות. לאחר הגבהה מצד שמאל, ארתור שושנאצ'ב הוריד בחזה לוואגנר לאב והחלוץ הוותיק, שהבקיע גם בסמי עופר – כבש בקלילות אחרי שהתגבר על רמי גרשון. בדקה ה-65 גרשון הרחיק כדור בשלומיאליות ואייבול אביקן ניצל את המתנה שקיבל. ההגנה של הירוקים אולי מספיקה לליגת העל אך לא לאירופה.

במשך דקות ארוכות הירוקים התקשו להציג את הכדורגל האופייני שלהם, נראו לחוצים ומבולבלים. ברק בכר הימר כשבחר במערך של שלושה בלמים דווקא במשחק כל כך חשוב. אמנם הירוקים כבר שיחקו בשיטה הזו לעתים בעונה שעברה אך דולב חזיזה שחזר ל-11, הרגיש לא בנוח בצד שמאל בעמדת החצי מגן-חצי קשר כנף. מעבר לכך, עומר אצילי לא הזכיר את יכולתו הנהדרת מהמשחק הקודם וגם צ'רון שרי לא דחף מספיק קדימה. על אף כל הכישרון שהיה על כר הדשא, חיפה מיעטה לסכן את השער.

דווקא השוער ג'וש כהן היה המצטיין בשורותיה כאשר מנע שני שערים מלאב עוד במחצית הראשונה כשההגנה נתפסה לא מוכנה. השוער רשם שתי הצלות גדולות והוכיח שיש על מי לסמוך, על אף שגיאה שלו בפתיחת המחצית השנייה.

במחצית ביצע בכר חילוף בודד כשהעלה את עלי מוחמד במקומו של חוסה רודריגס שלא הורגש. גם העדרותו של הקפטן הפצוע נטא לביא לא עזרה אך זה לא יכול להוות תירוץ. בחוד ההתקפה הועדף דין דוד שנכנס לא פעם לעמדת נבדל, בזמן שבן שהר וגודסוויי דוניו המתינו על הספסל עד לשלב די מאוחר. דוניו החליף את דוד (ואכן שיפר את משחק ההתקפה) ושהר עלה במקומו של רז מאיר בדקה ה-69 אך זה היה לאחר השער השני של המארחת – קצת מאוחר מדי.

אצילי. לא היה במיטבו | מכבי חיפה, רשמי
בן שהר | מכבי חיפה, רשמי

הרכבים

קייראט אלמאטי: סטס פוקאטילוב, קאמו חובחאניסיאן (גולז'יגיט אליקולוב , 86) , נוראלי אליפ, ראדה דוגאליץ', גפורז'אן סויומבאייב, דניס פוליאקוב, אייבול אביקן ( ארסן בורנצ'ייב , 87), נבוישה קוסוביץ', ואגנר לאב, ז'וזה קאנטה, ארתור שושנאצ'ב (דינו מיקנוביץ', 78).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר (בן שהר, 69), בוגדן פלאניץ', רמי גרשון, שון גולדברג (סאן מנחם, 80), חוסה רודריגס (עלי מוחמד, 46 – הורחק 90), מוחמד אבו פאני (מאור לוי, 80), צ'רון שרי, דולב חזיזה, עומר אצילי, דין דוד (גודסוויי דוניו, 64)

מהלך המשחק:

דקה 2 – פתיחה חזקה של מכבי חיפה, דין דוד ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, שחקן הגנה התערב והכדור הלך לקרן.

דקה 5 – איום שני של הירוקים. עומר אצילי הרים כדור חופשי, השוער הדף ומחוץ לרחבה המתין צ'רון שרי שבעט מהאוויר אך למרכז השער וסטס פוקאטילוב הדף.

דקה 8 – מהלך נפלא של דוד באגף שמאל, החלוץ עבר שחקן והגביהה לרחבה ועומר אצילי עשה תנועה נהדרת לאמצע אך הנגיחה שלו חלפה מעל השער.

דקה 10 – 0:1 לקייראט! דווקא המארחת עלתה ליתרון בניגוד למהלך המשחק. ואגנר לאב קיבל כדור על מגרש ברחבה אחרי שארתור שושנאצ'ב הוריד בחזה, היה זריז יותר מרמי גרשון ולא התקשה מול ג'וש כהן.

דקה 25 – האלופה איבדה את הביטחון לאחר השער שספגה והתקשתה לחבר יותר ממספר מסירות.

דין דוד | מכבי חיפה, רשמי

דקה 32 – מזל גדול לחיפה. לאב כמעט השלים צמד אחרי שקיבל כדור עומק בין שלושת הבלמים, החלוץ בעט וג'וש כהן מנע 0:2.

דקה 37 – עוד מצב מסוכן לקייראט שהדף עוד בעיטה שטוחה של לאב שהיה יכול לרשום שלושער. מערך שלושת הבלמים של ברק בכר לא עובד.

דולב חזיזה | מכבי חיפה, רשמי
רז מאיר, עומר אצילי
רז מאיר, עומר אצילי | מכבי חיפה, האתר הרשמי
צ'רון שרי, בוגדן פלאניץ', דין דוד, ואגנר לאב
צ'רון שרי, בוגדן פלאניץ', דין דוד, ואגנר לאב | מכבי חיפה, האתר הרשמי

דקה 46 – בכר ביצע חילוף במחצית כדי לשדרג את מרכז השדה שלו: עלי מוחמד החליף את חוסה רודריגס.

דקה 47 – דולב חזיזה עם פעולה טובה ראשונה במשחק. הקשר חתך לאמצע מצד שמאל וברגל ימין בעט כדור מסובב אך לא מדויק.

חוסה רודריגס
חוסה רודריגס | מכבי חיפה, האתר הרשמי
צ'רון שרי | מכבי חיפה, רשמי

דקה 52 – כדור קרן מסוכן מאוד של הקזחים הסתובב אל תוך השער, כהן שלח יד ארוכה והדף את הסכנה.

דקה 54 – ניסיון של מכבי חיפה אחרי דקות ארוכות. חזיזה מסר לאבו פאני שבעט חזק, סטס פוקאטילוב הדף הצידה.

דקה 55 – טעות גדולה של ג'וש כהן שלא הצליח להשתלט על מסירה פשוטה של גרשון, ז'וזה קאנטה כמעט העניש.

דקה 64 – הזדמנות ענקית לצ'רון שרי שהיה חייב להשוות. שון גולדברג העביר כדור רוחב מצוין, השוער הדף וההולנדי הגיע לריבאונד אך נעצר על ידי השוער.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1056878
צ'רון שרי | מכבי חיפה, רשמי

דקה 65 – 0:2 לקייראט ומזה יהיה קשה מאוד לחזור. רמי גרשון הרחיק רע מאוד ואייבול אביקן אמר תודה ובעט בקלות לרשת.

דקה 69 – חילוף התקפי של בכר, שאין לו מה להפסיד: רז מאיר פינה את מקומו ובן שהר עלה לשחק.

דקה 71 – ההתקפה הטובה ביותר של הירוקים לא הסתיימה בשער. אצילי פרץ נהדר וביצע דאבל פס עם שרי, הוא חיכה עם הבעיטה ונבלם על ידי שחקן הגנה ודוניו בעט בשלומיאליות החוצה.

דקה 77 – קייראט התקרבה לשער שלישי כשמכבי חיפה חשבה רק התקפה. נבוישה קוסוביץ' השתחרר נפלא לבעיטה וניסה לסובב אבל בעט לידיים של השוער.

עומר אצילי | מכבי חיפה, רשמי

דקה 90 – עלי מוחמד הורחק! שגיאה קשה של השופט ששלף אדום לקשר מכבי חיפה לאחר ששחקני הספסל של קייראט התגרו בו, דחפו אותו ומנעו ממנו לחדש את המשחק.

דולב חזיזה וגודסוויי דוניו | מכבי חיפה, רשמי
בוגדן פלאניץ' | מכבי חיפה, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי