החוליה החלשה: חמישה חלוצים שיכולים לסייע למכבי תל אביב

להנחית שחקן שיודע לכבוש ובמחיר זול זו משימה מסובכת, אך אפשרית. ההולנדי שמחפש קבוצה וימצא שפה משותפת עם ואן לוון, הכוכב שהוצב ברשימת ההעברות והפוטנציאל שמחפש להתפוצץ בין המועמדים האפשריים למכבי ת"א

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

התיקו המאופס מול סוטייסקה ביום חמישי במונטנגרו הדגיש פעם נוספת את המצוקה של מכבי תל אביב בחלק ההתקפי. הצהובים חייבים להחתים חלוץ עם נוכחות ברחבה, אחד שיודע לשים כדור ברשת, ובמחיר שפוי בתנאי השוק.

מכבי תל אביב תצטרך לעבור את יריבתה המונטנגרית ביום חמישי באצטדיון בלומפילד ללא אפשרות לצרף שחקנים לסגל, אבל אם תעבור את סוטייסקה, יהיו לה שישה ימים כדי לרשום שחקן או שניים נוספים לסגל. לפניכם מספר אופציות שעשויות להיות רלוונטיות כדי לרשת את אלכסנדר פשיץ'.

תומאס ורהיידט

האלטרנטיבה ההולנדית אטרקטיבית ממספר סיבות. ראשית, ורהיידט ימצא שפה משותפת עם המאמן פטריק ואן לוון. שנית, הוא נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה, אחרי שהפציץ 20 שערים במדי אלמרה סיטי, ולא היה רחוק מלהצעיד אותה לעליה ראשונה היסטורית לליגה הבכירה. שלישית, הוא שחקן חופשי אחרי שסיים את חוזהו, מחפש את המקום הנכון לקבל את החוזה הטוב ביותר בחייו בגיל 29, ויכול להגיע מיידית ללא צורך בניהול מו"מ עם מועדון כלשהו. "הגעתי לגיל בו לשיקול הכלכלי יש חשיבות גדולה, ואני רוצה לנסות את מזלי מחוץ להולנד", הוא הכריז לאחרונה כאשר הקפיא את המגעים עם דן האג.

שמו של ורהיידט לא מוכר כלל, כי הוא שיחק בקבוצות חובבים עד גיל 22 ומעולם לא התנסה בליגה הבכירה, אך הוא נמצא במגמת שיפור ברורה. מדובר בסקורר פיזי מאוד עם משחק ראש משובח – 11 מהכיבושים שלו בעונה שעברה הובקעו בנגיחות. הצעות לא חסרות לו ובגרמניה מדווחים לאחרונה כי שאלקה, שירדה לליגת המשנה, שוקלת להחתימו. אם מכבי ת"א תפעל במהירות, היא עשויה להרוויח – והפיתוי לשחק במפעל אירופי לראשונה בחייו עשוי להוות שיקול. בהתחשב בחוסר ניסיונו של ורהיידט מעבר לליגה השנייה מדובר בהימור, אך הוא עשוי להשתלם.

חגיגה שמוכרת לאוהדי מכבי ת"א. ורהיידט | Soccrates/Getty Images

אטנאס אילייב

בימים אלה מתנהל מרדף אחרי שירותיו של אילייב בן ה-26, שהבקיע 16 שערים במדי בוטב פלובדיב בעונה שעברה. המועדון הבולגרי השלים עם העובדה כי יצטרך למכור אותו, מאחר שחוזהו מסתיים בעוד שנה. בוטב מעדיפה לעשות עליו קופה מאשר לשחררו כשחקן חופשי, גם אם חשיבותו המקצועית גדולה, והיא מאזינה בשמחה להצעות שנוהרות לעברה. לפי התקשורת הבולגרית, מועדון קוריאני הציע 750 אלף יורו, אבל החלוץ עצמו מעדיף להישאר באירופה, ובשלב זה דחה גם שתי אופציות מרומניה.

מדובר בחלוץ שמתנשא ל-189 סנטימטרים, יודע להתמקם ברחבה, ונחשב לכוכב עולה במונחים של בולגריה. הוא זומן השנה לנבחרת, שולב בשלושה משחקים במוקדמות המונדיאל והבקיע את שערו הבינלאומי הראשון במפגש ידידות מול סלובקיה. הוא נהנה מהנסיקה אחרי שקרע רשתות בליגה השנייה במשך שלוש שנים בין 2017 ל-2020, והקידום למכבי יהיה צעד גדול מאוד קדימה בקריירה שלו.

אילייב. יכול להתקדם במכבי ת"א | Charles McQuillan/Getty Images

מרטין דולז'אל

את החלוץ הצ'כי בן ה-31 לא יהיה קל לשכנע לעזוב את מועדונו האהוב – הוא משחק במדי יאבלונץ מאז 2014, ועובד בהדרכתו של המאמן פטר ראדה מאז 2017. שיתוף הפעולה הזה הפך אותו לאחד הסקוררים המשובחים והיציבים בליגה הצ'כית, עם 39 שערים בשלוש השנים האחרונות. דולז'אל נחשב לשחקן עוצמתי, עם רגל ימין קטלנית ומשחק ראש מצוין, שהשתדרג בשלב מאוחר יחסית בקריירה, וגם סבל בעבר מפציעות.

לו היה צעיר יותר, סביר להניח שהיה מקבל הצעות מליגות גדולות יותר, אבל במצב הנוכחי אינו יכול לחלום אפילו על הולנד או בלגיה. אם ברצונו לנסות הרפתקה מחוץ לחיים השקטים ביאבלונץ, כעת זו ההזדמנות האחרונה – ומחירו יהיה נוח עוד יותר בשל העובדה כי חוזהו מסתיים ב-2022.

מרטין דולז'אל | JEAN-FRANCOIS MONIER/AFP via Getty Images

פרד פריידיי

החלוץ הניגרי בן ה-26 נחשב פעם להבטחה גדולה, כאשר עלה כמטאור בנורבגיה במדי לילסטרום – הקבוצה ממנה הגיע לישראל נוסא איגיבור. הוא הגיע ב-2016 לאלקמאר עם מוניטין מצוין תמורת 2 מיליון יורו, ונכשל בהולנד באופן מוחלט. השאלות לספרטה רוטרדאם ולטוונטה לא הועילו כלל,והקריירה של פריידיי נראתה גמורה – הוא לא שיחק כדורגל מאז אפריל, חוזהו באלקמאר בוטל בתחילת 2020 והוא בילה שנה שלמה ללא קבוצה .

ואולם, הכישרון שגילה בתחילת דרכו לא נעלם. הניגרי שמר על הכושר לבדו, חזר בינואר האחרון לנורבגיה כדי לחתום בסטרומסגודסט והראה שוב ניצוצות של שחקן יוצא דופן, בעל כדרור מיוחד ברחבה ובעיטה חדה. פריידיי הבקיע חמישה שערים בחודשיים האחרונים, הרשים מאוד את העיתונאים שהגדירו תחילה את החתמתו כהזויה, ואולי עתידו עדיין לפניו, כפי שסברו הסקאוטים בהולנד כאשר קבוצות רבות התחרו עליו לפני חמש שנים. פריידיי יהיה הימור גדול מבחינת מכבי, אבל אפשר להשיג אותו במחיר נוח מאוד. הפוטנציאל במקרה של הצלחה גדול מאוד, אך זה עלול להיות גם פיאסקו טוטאלי. בכל מקרה, העיתונים ייהנו מכותרות חביבות בסגנון "פריידיי חגג ביום ראשון".

פרד פרידיי | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

איבן טריצ'קובסקי

אם מחפשים אופציה יעילה לטווח קצר בלבד, אפשר לשקול את החלוץ המקדוני בן ה-34 שקורע רשתות בקפריסין מאז 2016, עם 83 שערי ליגה ב-5.5 שנים במדי לרנקה. טריצ'קובסקי קיווה להגיע רחוק יותר בחייו, ובילה את עונת 2012/13 בברוז' לצידו של ליאור רפאלוב, אבל נכשל – ומצא את מקומו במזרח התיכון. הוא מכיר את המנטליות, מוכיח את עצמו בליגה דומה ברמתה לליגת העל, והקיץ אפילו התכבד לייצג את צפון מקדוניה ביורו 2020.

מדובר בחלוץ ערמומי, זריז, נייד, בעל חושים מפותחים מאוד ברחבה ואחוז ניצול הזדמנויות טוב יחסית. הוא מעולם לא היה גאון, אבל בליגת העל כישוריו בהחלט עשויים להספיק כפתרון לעונה אחת – והוא עצמו יראה במעבר קידום משמעותי אחרון. חוזהו בלרנקה מסתיים בעוד שנה, ואפשר להחתימו במחיר סמלי בהחלט.

איבן טריצ'קובסקי | Maja Hitij/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי