החלטה תקדימית: רובן ראיוס ישלם מס על כספי פיצויים

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק כי הקשר הספרדי ייצטרך לשלם גם על 150 אלף היורו שקיבל ממכבי חיפה עבור התרת חוזהו. הערכה: שחקנים יבקשו מעתה שהקבוצות יישאו גם בתשלום המס, דבר שצפוי להגדיל את הוצאות המועדונים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

החלטה מעניינת ותקדימית התקבלה היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה. על פיה, שחקנה לשעבר של מכבי חיפה, רובן ראיוס, ייאלץ לשלם מס לפקיד השומה בגין הפיצוי שקיבל תמורת שחרורו מהמועדון.

ראיוס החזיק בחוזה בחיפה לעונת 2015/16, אך במועדון החליטו להשתחרר מההתקשרות עמו אחרי שתי עונות. לאחר משא ומתן על התרת חוזהו, סיכמו מכבי חיפה וראיוס שהשחקן יוותר על מלוא חוזהו ובמקום זאת יפוצה ב-150 אלף יורו, אלא שבמס הכנסה דרשו מהשחקן שישלם מס על הסכום, ואילו השחקן והמועדון טענו כי היות שלא מדובר במשכורת, השחקן לא נדרש לשלם מס.

כאמור, היום קבע בית המשפט שהפיצוי הינו שכר, שכן השחקן החזיק בחוזה, ולכן ראיוס נדרש לשלם מס. המשמעות היא גדולה עבור הקבוצות, שכן בעקבות הפסיקה צפויים במס ההכנסה לדרוש ולעקוב אחרי הסכמים של התרת חוזה. השחקנים, כך על פי ההערכות הראשוניות בעקבות פסק הדין, ידרשו שהקבוצות יישאו גם בתשלום המס – דבר שצפוי להגדיל את סכומי הפיצויים שידרשו לשלם שחקנים שיתירו חוזה.

בעניין אחר, במכבי חיפה ממשיכים בהכנות למשחק הגומלין באיי פארו ביום חמישי (21:45 בספורט2), כאשר המאמן ברק בכר יערוך רוטציה נרחבת ויעלה בהרכב מספר שחקנים שלא זכו לקרדיט ב-11 עד כה ויאפשר גם לשחקני הסגל הרחב לעלות לדקות משמעותיות. בוגדן פלאניץ' כשיר אחרי שפספס את המשחק האחרון, אך ייתכן שיזכה למנוחה נוספת כדי שלא להעמיס על השריר, בעוד דוניו עדיין פצוע ולא יהיה בסגל. בחיפה מקווים מאוד שהחלוץ הגנאי יהיה כשיר למשחק הראשון בפלייאוף הקונפרס ליג כבר בשבוע הבא.

גם עופרי ארד לא יהיה כשיר והוא עדיין מתאמן בצד, כשהשאיפה היא שתוך שבוע הוא יחזור להתאמן עם הקבוצה. מי שעדיין לא מתכונן לחזור בקרוב הוא נטע לביא, ובקבוצה מחכים שעצם השוקית השבורה תתאחה והשחקן יוכל לחזור לאימונים. ההערכה שיידרשו לפחות שבועיים-שלושה נוספים לשם כך.

נטע לביא
לביא. ישוב בחודש הבא, בתקווה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי