הפועל ירושלים צפויה לעמוד לדין מכיוון שלא סייעה לבית"ר בדרבי

החלטה תקדימית בבית הדין: האדומים לא סייעו בהשארת אנשי "לה פמיליה" מחוץ לאצטדיון, הדיין גיורא לנדאו סבור כי "המארחת פעלה, לכאורה, בניגוד לחובתה על פי דין כמנהלת האירוע לשמור על הסדר הציבורי"

(גודל טקסט)

כמעט שלושה שבועות אחרי שנערך הדרבי הירושלמי הראשון זה 21 שנה, היום (שלישי) בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פרסם את החלטתו בעקבות העמדתה לדין של בית"ר ירושלים, שאוהדיה הדליקו אבוקות ושניים מהם גם פרצו לכר הדשא, אלא שהתקבלה החלטה תקדימית ולתובע ההתאחדות וליועץ המשפטי הועברה בקשה לבחון את העמדתה לדין של מארחת הדרבי, הפועל ירושלים.

בית"ר ירושלים קיבלה בהבנה את העמדתה לדין, אולם טענה כי "מדובר באירוע שצפינו מראש בעקבות מחלוקת בין הבעלים לקבוצת אוהדים ספציפית שאנחנו מכירים שכל מטרתה לגרום לבעלים לעזוב את הקבוצה. אנחנו מכירים את האנשים, את המניעים שלהם ואנחנו יודעים מה הם הולכים לעשות. גם המשטרה יודעת מראש", אמר עורך דין רונן מוזסון מטעם המועדון וכמובן שהתכוון לאנשי "לה פמיליה".

"אנחנו מונעים כניסה מאוהדים במשחקי בית, אבל לא במשחקי חוץ", הוסיף עו"ד מוזסון, "זה היה משחק החוץ הראשון שלנו העונה וכתבים מכתבים להפועל ירושלים כדי לקבל את שיתוף הפעולה שלהם, נתנו להם רשימת שמות של אוהדים שאנחנו מבקשים למנוע את כניסתם ואף הצענו להעמיד מאבטחים בכניסה של השערים בהם נכנסו אוהדי בית"ר, אבל לא ניתן להו הימר לנקוט בצעדים מחוץ למגרש ולא התירו לנו להכניס אנשים שלנו ליציע כדי לאתר מתפרעים פוטנציאליים",

מכיוון שבית"ר ירושלים, לטענתה, עשתה את כל הפעולות שביכולתה כדי למנוע את האירועים שבהם הואשמה, הדיין גיורא לנדאו בחן את נושא "אחריות קבוצה להתנהגות אוהדים" ועל פיו "אני סבור כי בנסיבות מעין אלה, מן הראוי לבחון העמדה לדין גם של הקבוצה המארחת, אשר פעלה, לכאורה, בניגוד לחובתה על פי דין כמנהלת האירוע לשמור על הסדר הציבורי". על כן, המשמעות היא שהפועל ירושלים צפויה לעמוד לדין על כך שלא סייעה ליריבתה העירונית למנוע התפרעויות פוטנציאליות, ואילו בית"ר ירושלים נענשה באזהרה בלבד לאור פעילותיה ובשך כך שלא זכתה לסיוע במשחק חוץ, על אף שנערך בטדי.

אוהדי בית"ר ירושלים | ברני ארדוב

ועוד בכל הנוגע לבית הדין: תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את בית"ר ירושלים לדין עקב פריצת ארבעה מאוהדיה במשחק גביע הטוטו נגד מכבי נתניה. בנוסף, דני עמוס, שוער מכבי נתניה, ביקש לציין בדו"ח כי אוהדי בית"ר שרו לעברו "דני עמוס ההומו".

קבוצה נוספת שתתייצב השבוע בבית הדין היא הפועל תל אביב, גם היא בעקבות התפרצות אוהדים שלה לכר הדשא במשחק נגד הפועל ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי