ייני: "נצטרך להסתגל מהר אל הדשא הסינתטי". גררו יחזור ל-11

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב |

קפטן מכבי תל אביב דיבר לקראת משחק החוץ מול שחטיור קרגנדי בפלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג (16:00, ספורט4). הפנמי יפתח במקום חוזז, התלבטות בין אלמוג ובן חיים. שמיר צפוי להשתלב, אך ספק אם יפתח בהרכב

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עם לא מעט ביקורת שנמתחה על ההכנה שלה לעונה הזו, מכבי תל אביב קרובה מרחק שני משחקים לקונפרנס ליג וכדי להותיר לעצמה סיכוי טוב להעפיל מהפלייאוף, היא צריכה להשיג מחר תוצאה טובה מול שחטיור קרגנדי במפגש הראשון מבין שניים שייערך בארנה באסטנה (חמישי, 16:00, ספורט4).

מכבי תל אביב מכירה היטב את האיצטדיון עם המשטח הסינתטי באסטנה. ב-19 באוקטובר 2017, כמעט לפני ארבע שנים, הובסה מכבי תל אביב על המשטח המדובר 0:4 מול אסטנה במסגרת הליגה האירופית. באותו משחק נראתה הקבוצה שאומנה אז על ידי ג'ורדי קרויף רע מאוד וחלק מהשחקנים שנמצאים בקבוצה גם היום כמו שרן ייני, אבי ריקן ואופיר דוידזאדה לא שכחו זאת וסיפרו על כך לחבריהם בנסיעה לקזחסטן.

אבל שחטיור קרגנדי היא לא אסטנה שהיתה אז חזקה באותה עונה ומכבי תל אביב תפגוש מחר יריבה שהיא צריכה לפחות לכפות עליה תיקו חוץ בכדי להעביר את ההכרעה לבלומפילד ובעוד שמונה ימים לדאוג לעצמה לכרטיס לקונפרנס ליג ולהכנסה משמעותית של 16 מיליון שקל לקופת המועדון רק מההעפלה לשלב הבתים של המפעל השלישי בחשיבותו באירופה.

פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון | ברני ארדוב

המאמן פטריק ואן לוון שחזר לקזחסטן, המדינה ממנה הגיע למכבי תל אביב לפני חמש שנים, צפוי לערוך שינוי אחד לפחות בהרכב כאשר אדוארדו גררו אמור לפתוח על חשבון מתן חוזז בצד ימין של ההתקפה. לוואן לוון התלבטות גם בכנף השמאלית בין טל בן חיים לאילון אלמוג, אבל נראה שהוא יפתח עם השחקן הוותיק שרשם משחק לא רע בבלומפילד בחמישי שעבר מול טרנאבה הסלובקית.

הרכש הטרי עדן שמיר שנמצא עם הקבוצה בקזחסטן, צפוי להשתלב בחלק השני של המשחק וספק אם יפתח כבר בהופעה הראשונה שלו בקבוצה. במועדון מקווים שאנריק סבוריט ישים בצד את כל המועקה שהוא חש עקב העובדה שלא ראה את משפחתו זמן רב ואשר בגלל זה גם כתב פוסט חריף אתמול עם ההמראה של הקבוצה מנתב"ג.

אנריק סבוריט מכבי תל אביב |

בשער ימשיך לעמוד דניאל פרץ שהוכיח את עצמו במשחקים עד כה ובמכבי תל אביב מקווים שהוא ימשיך להציג את היכולת הגבוהה שהפגין. הזר החדש סטיפה פריצה לא נמצא עם הקבוצה ובזמן שהשחקנים התאמנו הערב באימון המסכם הוא שלח להם איחולי הצלחה מחר מהדירה בתל אביב בה הוא נמצא.

במכבי תל אביב הבהירו הערב כי קיבלו היתר להוציא את פריצה לאימונים, כך שאם הוא יראה יכולת טובה ויבהיר שהוא מרגיש טוב, יתכן שמכבי תל אביב תוכל לשלב אותו במשחק הגומלין. מי שיצטרך להיזהר מחר מכרטיס צהוב הוא מתן חוזז. אם שחקן הכנף יספוג כרטיס צהוב נוסף מחר זה יהיה השלישי שלו והוא יחמיץ את הגומלין בשבוע הבא בבלומפילד.

הרכב משוער: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, מתן בלטקסה, אנריק סבוריט, דן גלזר, שרן ייני, אבי ריקן, אדוארדו גררו, טל בן חיים, אוסמה חלאילה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ברני ארדוב

ואן לוון נשאל על משטח הדשא הסינתטי שיחכה באיצטדיון אסטנה ארנה וענה: "אנחנו צריכים להיות מוכנים לא רק למשטח, אלא גם ליריבה טובה שעמדה בצורה טובה מול כל היריבות שלה. אנחנו צריכים להיות מוכנים ולהכין את עצמנו. בישראל לא נפוץ לשחק על מגרש סינתטי, אבל נהיה מוכנים לשחק עליו". למאמן ההולנדי יש עבר בכדורגל הקזחי והוא נשאל מה הוא זוכר משחטיור בתקופתו במדינה ואמר: "מערך חמישה שחקני ההגנה הוא משהו שאני זוכר מהם. הם תמיד התבססו על פיזיות טובה במשך 90 דקות. אלה הדברים שאני זוכר ואלה גם הדברים שזיהינו במשחקים שלהם. אלה עדיין המאפיינים של הכדורגל שלהם. אנחנו לא מקלים ראש, אנחנו צריכים להיות טובים פה וטובים בבית כדי להעפיל לשלבים הבאים בקונפרנס ליג".

ייני נשאל האם הבדלי השעות בין ישראל לקזחסטן ישפיעו וענה: "אני חושב שזו לא ממש בעיה, זה רק שלוש שעות. זו אולי בעיה להתקשר לילדים כי אני מתאמן ואני רוצה לדבר איתם, אבל זה בסדר. זו לא בעיה". הקזחים ייאלצו לארח את המשחק ללא הקהל הביתי שלהם בשל מגפת הקורונה ועל כך אמר ייני: "כל קבוצה רוצה את תמיכת הקהל שלה. זה יתרון עבורנו אבל עדיין יש לנו חסרון מבחינת המשטח הסינתטי באיצטדיון, נצטרך להסתגל מהר ככל האפשר". על השער שכבש מול טרנבה אמר הקפטן: "לכבוש שער ולהעפיל לשלב הבא בקונפרנס ליג זה משהו מיוחד בקריירה של כל אחד. אני כמעט בן 35 ואלה חוויות שאקח איתי לכל החיים. לא משנה כמה שערים אצליח לכבוש, תמיד ארצה לכבוש עוד".

מבחינת היריבה, הליגה הקזחית יצאה לפגרה ב-2 ביולי ותחזור לפעילות רק ב-11 בספטמבר. שחטיור קרגנדי פתחה רע מאוד את העונה והשיגה 19 נקודות בלבד מ-19 מחזורים כשהיא במקום ה-11 בלבד, ארבע נקודות מעל המקום ה-13 שמוביל אל ליגת המשנה. את השלב הקודם עברו הקזחים אחרי דו קרב פנדלים ופעמיים 0:0 מול קולוס קובאליבקה האוקראינית. גם את השלב לפני כן עברה קרגנדי בדו קרב פנדלים אחרי שהפסידה 1:0 לסטיאווה בוקרשט בחוץ וניצחה אותה 1:2 בבית. קרגנדי מארחת את המשחק באצטדיון של אסטנה בנור סולטאן (העיר שינתה את שמה ב-2019) עם הדשא הסינטטי, בו הפסידה מכבי תל אביב 4:0 ב-2017.

הרכב משוער: איגור שאצקי, אנדריי בויבולוב, איבן גראף, מיכאיל גאבישב, דויד מבוטור, יסקנדיר קיביריי, ווק מילושיבץ', סטפן בוקוראץ, אדין רוסטמוביץ', מרטין טושב, יבגני שיקאבקה.