במקומם הטבעי: ורד ואיינבינדר מגלים את עצמם מחדש בהפועל ת"א

play
שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם עידן ורד | דני מרון
ורד ורוזה חגגו, איינבינדר הצטיין: 0:3 גדול להפועל ת"א על הפועל חדרה 02:32

הרכש שהאדומים עשו בקיץ הגיע עם מטרה ברורה: לעלות לפלייאוף העליון ולנסות להשתלב בצמרת. עם התרומה של ורד והמנהיגות של איינבינדר, הם נראים בדרך לשם. בקבוצה מרוצים גם מהתרומה של שחקני הספסל, ומשבחים את קלינגר: עומד בהבטחה בנוגע לרוזה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

1. בהפועל תל אביב חששו מהמשחק מול הפועל חדרה בעיקר בגלל הפן המנטלי. אחרי תחושות ההתעלות בזכות הניצחון על בית"ר ירושלים, ידעו האדומים שהקבוצה של מנחם קורצקי יריבה קשה יותר, ולאורך כל השבוע דאגו שהשחקנים יגיעו בפוקוס. "יהיה משחק יותר מקשה מאשר המשחק מול בית"ר, תכניסו את זה טוב לראש", אמר ניר קלינגר לשחקנים. גם 5,000 האוהדים שהגיעו סייעו במשימה, ובסופו של דבר המומנטום נשמר עם 0:3 משכנע.

"היה חשוב להמשיך את המומנטום שהתחיל מול בית"ר. היו יומיים שכולם התעסקו במה שהיו ביציעים ואנחנו היינו בסוג של היי, זאת הייתה עבודה קשה להוריד את השחקנים למקום שיבינו שלא עשינו כלום", הסביר קלינגר בסיום. "חדרה יריבה קשה מאוד, אבל במחצית השנייה עשינו את הדברים יותר מהר ויותר נכון מבחינה התקפית, והניצחון היה מוחץ והחלטי. אנחנו צריכים ליישם את שתי השיטות, גם של ארבעה וגם של חמישה שחקנים בהגנה. אסור שנתבלבל, והשחקנים הגיבו לזה יפה מאוד היום ומול בית"ר".

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | שלומי גבאי

2. את הסכר במשחק אמש – ואולי בעונה כולה – פרץ עידן ורד, שכבש שער בכורה. ורד שחקן מרכזי בהפועל תל אביב, הוא הצטיין מול בית"ר ירושלים ובמשחקים נוספים, מוביל את הקבוצה בפרמטרים סטיסטיים, מגיע להכי הרבה מצבי הבקעה ואיומים, אך כל הזמן נושא על הגב תווית של אחד שלא רושם מספיק שערים ובישולים.

בבית"ר ירושלים ראו במספרים הנמוכים של ורד סיבה לא להמשיך איתו, וזה פגע בו מצד אחד אך מצד שני הביא אותו בטירוף לצד האדום. אפשר היה לראות בשער של ורד שהוא מצד אחד שמח ומצד שני מוציא אוויר על האבן שירדה מהלב. עכשיו הוא אחרי השער הראשון שכל כך חיכה לו, זה שתמיד מאמינים שאחריו יגיעו עוד רבים. ורד חגג במאי יום הולדת 32, אך הוא עדיין אותו ילד שהתחיל לשחק כדורגל, לטוב ולרע, רגיש ואמוציונלי, לוקח לב ורוצה להוכיח, במיוחד כשמנסים לסכם את הקריירה שלו.

מי ששלט במרכז השדה של האדומים, ולמעשה עושה זאת מהיום שהגיע, הוא דן איינבינדר. במקרה של הקפטן זה הגיע אתמול עם בונוס של מעורבות בשלושת השערים, ואם יואב תומר היה קצת יותר חד מול השער הוא היה חתום גם על עוד בישול. איינבינדר תקע יתד בהפועל תל אביב כבר בעונה שעברה. הוא לחץ על ורד להגיע בקיץ ויחד הם מובילים את הפועל תל אביב למקום בו היא רוצה להיות.

שחקן הפועל תל אביב עידן ורד
התפרצות רגשות. עידן ורד | דני מרון

3. חוזקה נוספת שבאה לידי ביטוי בשני המשחקים האחרונים של הפועל תל אביב, היא התרומה של שחקני הספסל. נגד בית"ר היו אלה שלומי אזולאי ואושר דוידה שהביאו את המפנה, אתמול יואב תומר הצטרף לדוידה. האדומים הצליחו לייצר מרקם קבוצתי בריא בו השחקנים שלא פותחים עולים לכר הדשא עם מוטיבציה גבוהה ומוכנות טקטית, והיריבות מתקשות להתמודד עם זה. לקלינגר מגיעה מילה טובה גם על ההימור על פארליי רוזה, שבקיץ כולם סיפרו על המספרים הלא מרשימים שלו, שמזכירים סטטיסטיקה של קשר אחורי ולא של חלוץ. קלינגר ידע לומר ש"אצלי הוא יהיה שווה 10 שערים ובישולים בעונה", וכרגע נראה שהברזילאי בדרך לשם.

שחקני הפועל תל אביב, אושר דוידה, יואב תומר
האס מהספסל. אושר דוידה חוגג | דני מרון

4. ויש גם סיבות לדאגה: אדי גוטליב ודורון ליידנר סיימו את המשחק עם פציעות, והוסיפו לחץ. אצל גוטליב פציעה במפשעה תמיד מדאיגה ובעוד מספר ימים מקווים במועדון לראות שמצבו טוב. ליידנר סובל מעומס והתכווצויות וזקוק למנוחה, אך בשלב זה יפחית עומסים במהלך השבוע על מנת להיות כשיר למשחקים הבאים.