פטריק ואן לוון פוטר, ברק יצחקי ישמש כמאמן זמני

play
פטריק ואן לוון | אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל
מכבי תל אביב בהלם: סבג ואינברום נתנו לאשדוד 0:2 בבלומפילד 02:43

במכבי תל אביב אפילו לא חיכו עד הבוקר אחרי ההפסד לאשדוד והודיעו על פרידה מההולנדי אחרי חמש שנים במועדון ופחות משנה כמאמן ראשי. המנהל המקצועי יעמוד על הקווים בשבת מול קרית שמונה, בקבוצה מנהלים מגעים להחזרת איביץ'. גולדהאר: "פטריק הפגין נאמנות למועדון"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי חמש שנים במכבי תל אביב, מתוכן כמעט שנה כמאמן ראשי, פטריק ואן לוון פוטר הלילה (בין שני לשלישי) מהמועדון, זאת בעקבות פתיחת העונה הנוראית של מחזיקת הגביע, שספגה הפסד מביך נוסף, הפעם 2:0 ביתי מול מ.ס אשדוד.

הבעלים מיטש גולדהאר לא חיכה עם ההודעה הרשמית על הפרידה מהמאמן ההולנדי אפילו עד הבוקר, ובשעה 00:58 נשלחה ההודעה על פיטוריו. ברק יצחקי, המנהל הספורטיבי של המועדון, יחליף אותו כמאמן זמני, ותעודת הפרו שקיבל לאחרונה תאפשר לו לעמוד על הקווים במשחק הקרוב מול קרית שמונה בשבת.

גולדהאר אמר אחרי הפיטורים לאתר הרשמי של המועדון: "פטריק תרם בצורה משמעותית למועדון הכדורגל מכבי תל אביב מאז הצטרף כראש מחלקת הנוער והמנהל הביצועי. מאז הצטרף למכבי תל אביב לפני למעלה מ-5 שנים, פטריק הפגין מוסר עבודה גבוה ונאמנות למועדון, בגינן אני ומכבי חייבים ומוקירים לו תודה. אני מאחל לפטריק בהצלחה בעתיד".

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון | ברני ארדוב

מכבי תל אביב ניצבת כעת רק נקודה מעל הקו האדום ובמרחק 10 נקודות מהמוליכה הפועל באר שבע, כשבמאזנה כבר ארבעה הפסדים ולא פחות מ-13 ספיגות – ההגנה הגרועה בליגה. כל זה הוביל לקריאות "תתפטר" לעבר ואן לוון ושריקות בוז צורמות.

לקראת הסיום זכו השחקנים דווקא לעידוד, בעוד מאמנם המשיך לספוג קללות. לאחר מכן המתינו כ-500 אוהדים מחוץ לחדרי ההלבשה, קיללו את ואן לוון, קראו לו להתפטר וצעקו לשחקנים "ביזיון, ביזיון". נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס נכח ביציע ושמע את הקריאות הקשות של הקהל נגד המאמן, ואחרי ההחלטה להיפרד מואן לוון ההערכה היא שאם תיעשה פנייה למאמן לשעבר ולאדן איביץ' הוא יסכים להגיע.

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי
מחזיק בתעודת פרו. ברק יצחקי | יוסי ציפקיס

ואן לוון, שמונה למאמן בדצמבר 2020 עת החליף את גאורגיוס דוניס, רשם ארבעה הפסדי ליגה בשבעת המחזורים הראשונים של העונה, כשמכבי תל אביב מדורגת רק במקום ה-12 עם שבע נקודות, נקודה בודדת מעל הקו האדום.

ההולנדי הגיע למכבי תל אביב עוד בקיץ 2016, אז מונה למנהל המקצועי של קבוצת הנוער. ארבע שנים לאחר מכן, ב-2020, הוא החל להיות מעורב גם בקבוצה הבוגרת, במקביל לעבודתו במחלקת הנוער של המועדון, ולאחר עזיבתו של איביץ' עמד על הקווים כמאמן זמני, אז זכה בתואר אלוף האלופים עם ניצחון על הפועל באר שבע.

ואן לוון שב לעמדת המאמן בסוף שנת 2020, אז פוטר דוניס מהקבוצה, והוביל את הצהובים לזכייה בגביע המדינה. את העונה פתח ביחד עם מכבי תל אביב בצורה רעה מאוד, כשהפסיד כאמור בארבעה מתוך שבעת מחזורי הליגה הראשונים, והניצחון 0:5 בהלסינקי רק בשבוע שעבר בקונפרנס ליג כבר נשכח כלא היה.