ניסנוב בבית הדין: "אנחנו לא יכולים להתעמת לבד עם ארגון פשע"

play
איציק ניסנוב בעלי הפועל תל אביב | ברני ארדוב
עימותים ביציע אוהדי בית"ר ירושלים בעקבות ניסיונות לעודד את קמסו מארה 00:41

הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים הציגו חזית אחידה נגד המתפרעים בקהל שלהן, הדיינים דחו את ההכרעה וביקשו לראות עוד הוכחות לפעולות שננקטו נגד אותם אוהדים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים והפועל תל אביב עמדו היום (רביעי) לדין בגין התפרעות בנסיבות מחמירות של קהלי האוהדים שלהן במשחק בין הקבוצות בשבוע שעבר, אך הדיון הגיע לסיומו ללא הכרעה מצד בית הדין, שדרש מהמועדונים להציג מסמכים נוספים המעידים על צעדים שנקטו נגד אוהדים בשלוש השנים האחרונות.

נציגי שני המועדונים הפצירו בדיינים להירתם למאבק במתפרעים ולהימנע מסנקציות קשות נגד הקבוצות, בטענה שעונשים כבדים יהוו ניצחון לאוהדים האחראים על ההתפרעויות.

בעלי הפועל תל אביב איציק ניסנוב טען בפני הדיינים: "אתם מכוונים את הרובה לאנשים הלא נכונים. יש אוהדים שרוצים לנהל את המועדון ואתם נותנים לזה יד. קומץ אוהדים עושה הכל כדי לסלק את הבעלים הנוכחיים, אם אתם מענישים אותנו – הם מנצחים. אתם צריכים לעזור לקבוצות להתמודד, גם לבית"ר ירושלים. תביעות אישיות? לא אסכן את המשפחה שלי וגם אתה לא היית עושה את זה. בגלל הקומץ הזה הפועל ת"א תגיע כל שבוע לבית הדין. קשה מאוד להתמודד איתם, זה כמו ארגון טרור. הקהל הפנאטי עושה את זה בכוונה. יש פחד להתעסק אם אוהדים כאלה, אתם לא חווים את מה שאנחנו חווים. את הארגון מעניין הארגון עצמו ופחות הקבוצה. אנחנו לא יכולים להתעמת לבד עם ארגון פשע".

הנאמן מטעמו של משה חוגג, עו"ד יצחק יונגר, אמר בנוגע לבית"ר ירושלים: "כבר כשנכנסתי לבית"ר היו תביעות נגד אוהדים והחלטות לא להכניס מתפרעים למשחקים גם בבית וגם בחוץ. גרמנו למנהלת להוציא חוק לקבוצות האחרות לשתף איתנו פעולה. המשטרה הבהירה לנו שאם אין צו הרחקה, אי אפשר למנוע כניסה של אוהדים. אנחנו עושים כל מאמץ, אבל זה עולה מאות אלפי שקלים אם לא מיליונים. אתם כבר יודעים שאותם אוהדים קוראים קריאות גזעניות כדי שהקבוצה תיענש, אז השאלה איך עוזרים לנו? אם תסגרו יציע, אתם תפגעו באוהדים שרוצים לתמוך. קנס זו עוד מעמסה על קבוצה שהבעלים שלה לקח צעד אחורה".

פרקליט בית"ר ירושלים עו"ד רונן מוזסון הוסיף: "הנהלת המועדון כולה הזדעזעה מהלינץ' של אוהדים לאוהדים אחרים. מבחינתנו, אלה לא אוהדים והם לא נכנסים למשחקי הבית. אסור להם להיות במגרשים. היציע המזרחי ישנה את פניו, לא תראה שם שלט של לה פמיליה. את זה אנחנו עושים לבד, לא צריכים אתכם. במשחקי החוץ אין לנו שליטה, רצינו להביא מאבטחים לבלומפילד אבל אנשי הפועל לא אפשרו לנו. אותם אוהדים שהרביצו לאוהדי בית"ר הם לא אוהדי בית"ר ירושלים. הם לא יכולים להיחשב ככאלה. היה שם פוגרום והמשטרה לא עשתה כלום. למה אני אחראי על הדבר הזה? למה שוטרים מחכים? שפצצה תתפוצץ? בשביל מה יש שם שוטרים?".

אוהדי בית"ר ירושלים נגד הפועל תל אביב
גם בשער 11 נרשמה הפקה מרשימה בנוסף לאבוקות ולרימונים. אוהדי בית"ר ירושלים | אריאל שלום

כזכור, האירוע החמור ביותר שאירע במהלך אותו משחק היה הכאתם של מספר אוהדי בית"ר על ידי חברי ארגון "לה פמיליה", בעקבות העידוד כלפי הקשר המוסלמי החדש של הקבוצה, קמסו מארה.

בנוסף, מהיציע שאוכלס על ידי הקהל הירושלמי נזרקו אבוקות, רימוני עשן וחפצים נוספים שגרמו לעיכובים בשריקת הפתיחה של המשחק וגם של המחצית השנייה. למעשה זה היו שותפים גם לאוהדי הפועל תל אביב, ולכן גם האדומים עמדו היום לדין.